שיווק ופרסום
בנק לאומי ועומר אדם חוגגים ניצחון אדיר | פרסומת השנה של ice
הקמפיין המוסיקלי של בנק לאומי ומקאן, בכיכובו של עומר אדם, זכה להד תקשורתי רחב היקף במהלך השנה האחרונה. המהלך התדמיתי והשיווקי של הגוף הפיננסי הוותיק שבישר את שיאה של מהפכת השירות, גרף את כל הקופה | פרסומת השנה של 2024 של ice
במהלך השנה האחרונה נחשפו אזרחי ישראל למגוון רחב של פרסומות שנוצרו בהשראת מלחמת 'חרבות ברזל'. לצד קמפיינים שמציגים שירות ייחודי של גוף מסחרי מסוים למשרתי המילואים והמפונים מאזור הדרום והצפון, בלטה הפרסומת של בנק לאומי בכיכובו של הזמר עומר אדם.
על הקמפיין המוצלח אחראיות סמנכ"לית השיווק של בנק לאומי מיטל שירן הראל, משרד הפרסום "מקאן" בראשות אתי עבדי, אשר דאגו לגייס למהלך הפרסומי הייחודי את אחד הזמרים המצליחים והפופולאריים ביותר בתקופה – עומר אדם.
בקמפיין המדובר, לאומי מכריז על הנגשת השירות הפיננסי לכלל הלקוחות וזאת על ידי שיתוף מספרי הטלפון של מנהלי סניפי הבנק. את השירות הייחודי שמציע לאומי, בראשו עומד המנכ"ל חנן פרידמן, קידם הבנק באמצעות שיתוף פעולה עם עומר אדם – מהלך שמוערך במיליוני שקלים.
על המהלך הפרסומי של בנק לאומי אחראי משרד הפרסום "מקאן" אשר היטיב לבחור בעומר אדם להובלת הקמפיין וזאת בעקבות אופיו הייחודי של הזמר אשר נחשב כדמות אהובה בקרב הציבור הישראלי. באמצעות שיתוף הפעולה עם הזמר המצליח, אשר מככב בדירוגי היוטיוב והספוטיפיי, הצליח לאומי להציג ולשווק את עצמו כבנק "עממי".
לצד המהלך התדמיתי והשיווקי המוצלח של בנק לאומי, התעוררה גם סערה תקשורתית, כאשר נערך חרם צרכנים מאסיבי על ידי העיתונאי ינון מגל וזאת לאור העובדה שמקאן בחרו שלא לפרסם כלל בערוץ 14.
לטענתו של ינון מגל, בנק לאומי לכאורה מחרים את צופי ערוץ 14 בכך שבחר שלא לשדר את הקמפיין המוסיקלי בערוץ המדובר. "בנק לאומי מתנהג כמו מאפיה. אם מישהו חושב שהוא עדיין חי בימים שבהם התעללו בימין ויסתמו לו את הפה, אז הוא טועה טעות גדולה. החרם על ערוץ 14 יישבר. אנחנו לא נשתוק מול בנק שעולה בקמפיין עם עומר אדם, ב-15 מיליון שקל בכל המדיות האפשריות ומחרים את צופי ערוץ 14. הם ישלמו את המחיר. וזו רק ההתחלה", כך מסר ינון מגל לאתר ice.
בציוץ שפרסם ברשת החברתית X, פנה ינון מגל לעומר אדם וכתב: "תגיד, ידעת שהקמפיין הזה עלה בכל המדיות והערוצים חוץ מערוץ 14? ידעת שאתה נותן יד לחרם על הערוץ ועל הצופים הרבים שלו, מתוך בריונות כלכלית לסתום לנו את הפה? אתה יודע שהסיבה היא לא מקצועית. היא פוליטית, היא חברתית ודווקא נגד ציבור שאוהב אותך מאוד. עומר, זה לא מתאים לך, אל תיתן לזה יד".
החרם שהוביל ינון מגל, מגיש תוכנית הטלוויזיה "הפטריוטים" בערוץ 14, זכה לתמיכה רבה בקרב צופי ערוץ 14. בחשבון ה-X שלו, נהג העיתונאי לפרסם הודעות של מבוטחי לאומי שהחליטו לעזוב את הגוף הפיננסי הוותיק לטובת בנק אחר. נראה כי חרם הצרכנים שהוביל העיתונאי הוביל להד תקשורתי רחב היקף ובמקביל לכך הבנק הציג צמיחה כלכלית מרשימה במיוחד.
על פי הנתונים שפורסמו בחודש נובמבר האחרון, בסוף הרבעון השלישי לאומי דיווח על שיא חדש בכמות הלקוחות – 7,930 לקוחות חדשים שהצטרפו לבנק באותו החודש שבו התחיל חרם הצרכנים המדובר. במה שמראה שהבנק למעשה רק הגדיל את מצבת הלקוחות בעקבות הקמפיין.
פרסומות נוספות שמשכו את תשומת ליבם של הצופים במהלך השנה האחרונה היו של חברת התעופה הישראלית אל על ומפעל הפיס. כזכור, הקמפיין של חברת התעופה הישראלית, אשר עליו היה אחראי משרד הפרסום "מקאן", העניק כבוד רב למשרתי המילואים ולמשלחת הישראלית לאולימפיאדה בפריז והציג את השירות הייחודי שמעניקה אל על בעתות חירום ובאירועים מיוחדים וחגיגיים.
עוד ב-
הקמפיין של מפעל הפיס, בכיכובו של עידן עמדי ובניצוחו של משרד הפרסום "אדלר חומסקי ורשבסקי", מציג את התרומה המשמעותית לקהילה שאותה מקדם הגוף הציבורי המוכר בשנת 2024. בקמפיין המדובר, אותו נבחר להוביל עידן עמדי לאחר שנפצע קשות במהלך שירותו הצבאי ברצועת עזה, מפעל הפיס מכריז על הקצאת למעלה מ-100 מיליון שקלים לשיקום החברה בישראל, זאת בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.אילן שילוח איש שנאהריקי 01/2025/12הגב לתגובה זו0 0החרם על ערוץ 14 הוא פרי משרד הפירסום מקאן קרי אילן שילוח בעלה של שירה מרגלית ואנרכיסט ידוע אנחנו סגרנו את החשבון בלאומי ועומר אדם קיבל כרטיס אדוםסגור