תיירות

מאות טיסות עוכבו מחשש לתאונה אווירית שלא קרתה

ספרד סגרה רצועה רחבה של המרחב האווירי בדרום המדינה מחשש שמטוסים יתרסקו, לאחר אזהרה מסוכנות החלל של האיחוד האירופי על טיל סיני, שעלול לפגוע במטוסים או אפילו במדינה עצמה

יאיר מור | 
טיסות לח"ול (צילום pixabay)
ביום שישי האחרון סגרה ספרד חלק ניכר מהמרחב האווירי שלה למשך כ-40 דקות, וקרקעה כ-300 טיסות שאמורות היו להמריא מנמלי התעופה של ברצלונה ואיביזה, מה שעיכב אותן בחצי שעה בממוצע, כך דיווח תאגיד השידור הבריטי BBC בסוף השבוע.
הסיבה לסגירת המרחב האווירי בספרד היתה חשש מתאונה אווירית שתיגרם משאריות של טיל סיני שעשו באותה שעה את דרכן מהחלל אל פני הארץ. הטיל המדובר, מדגם Long March 5B שמשקלו 23 טון, שוגר בשבוע שעבר כדי להביא לחלל את חלקה האחרון של תחנת החלל הסינית החדשה טיאנגונג. אלא שהנפילה של הטיל הסיני הרבה פחות מדויקת מאלה של מקביליו המערביים, שמצוידים במנגנוני בקרת נחיתה כל כך מדויקים שהצלם מייקל סילי הצליח לצלם נחיתה של טיל Falcon Heavy של SpaceX בעזרת GoPto שהיתה ממוקמת ומכוונת בדיוק לנקודה המתוכננת לנחיתה.
 
חוסר הדיוק הזה – שכבר הוביל לסגירת השמיים בפיליפינים בקיץ האחרון, וב-2020 נגמר בנזק לבתים בחוף השנהב – הוביל לבהלה, כאשר שירות ניטור החלל של האיחוד האירופי הזהיר את ספרד, דרום איטליה ופורטוגל מפני סכנה שהטיל ינחת בשטחן ויגרום לנזקים. גם בארה"ב עקבו אחרי נפילתו, ופיקוד החלל הוציא שתי הודעות הרגעה כאשר שני חלקי הטיל, שהתפרק בכניסה לאטמוספירה, יצאו מהמרחב האווירי האמריקאי.
 
לבסוף נחתו שני חלקי הטיל באוקיינוס השקט, 1,000 ק"מ מחופי מקסיקו.
ראש סוכנות החלל האמריקאית נאס"א, ביל נלסון, גינה את הסינים והצהיר כי "חשוב ביותר שכל האומות הנוסעות לחלל תנהגנה באחריות ושקיפות בנוגע לפעילויות החלל שלהן, ותצייתנה לכללי ההתנהלות המקובלים, במיוחד בנוגע לנחיתה בלתי-נשלטת של שרידיו של טיל גדול – שרידים שעלולים היו באותה מידה לגרום לנזק כבד ברכוש או בחיי אדם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה