ויראלי

"להקיא": זעם ברשת בעקבות סרטון גזעני של אולפנה ירושלמית

בסרטון, שנקרא "אם האולפנה הייתה מזרחית" וצולם לכבוד חג הפורים, התלמידות צבעו את פניהן בחום, שינו את שמות משפחתן לשמות מזרחיים והעלו ללעג מוזיקה, ריקודים ומסורת מזרחית
מערכת ice | 
הסרטון של האולפנה
סערה ברשת בישראל היום (חמישי) בעקבות סרטון גזעני שהעלו תלמידות מאולפנת חורב בירושלים. בסרטון, שנקרא "אם האולפנה הייתה מזרחית" וצולם לכבוד חג הפורים, התלמידות צבעו את פניהן בחום, שינו את שמות משפחתן לשמות מזרחיים והעלו ללעג מוזיקה, ריקודים ומסורת מזרחית.

באחת הסצנות נראות תלמידות בשכבת י"ב "המאופרות" מתנהגות בפראות כשהמורה לעומת בכיתה המקבילה וה"אשכנזית". בהמשך הסרטון אף ניתן לראות סצנה בה נעשה שימוש לועג בתמונות של הרב עובדיה יוסף והבאבא סאלי.
 
 
 
 
שר החינוך יואב קיש כתב כי הוא "נחרד" לצפות בסרטון, "שמציג גילויי גזענות נוראים שאסור לנו בשום אופן לקבלם, בחברה כולה ובמוסדות החינוך בישראל בפרט". הוא הנחה את מנהל מחוז ירושלים ומנהלת החמ"ד לזמן "לבירור מיידי" את כל הנוגעים בדבר.
ח"כ נעמה לזימי, חברת ועדת החינוך, מסרה כי "הגזענות הקשה של נערות האולפנה מרסקת את הלב. כמה עמוקה השנאה והבוז למזרחים של קהילתן והסביבה החינוכית שזה הביטוי שיצא מהן". היא הוסיפה, "בעוד הקואליציה מפילה חוק שישלול תקצוב ממוסדות מפלים, זו בדיוק המדיניות שהם עוצמים למולה עיניים".
מאולפנת חורב נמסר: "מדובר בסרטון שטוב שלא היה בא לעולם, ובשגגה שנפלה תחת ידינו. האולפנה מתנצלת ומצטערת על תוכנו על אף שנעשה על ידי תלמידות כסאטירה ופרודיה במסגרת אירועי פורים כל מי שנחשף לפעילות האולפנה לאורך השנים יודע כי אינו משקף כלל את הנעשה באולפנה שמביאה לידי ביטוי באופן הרמוני ואמיתי את החיבור בין העדות והגוונים השונים בחברה הישראלית. צוות האולפנה יתכנס בשבוע הבא לדיון בו יופקו לקחים על מנת שדבר דומה לא יישנה זאת, יחד עם עבודה חינוכית שתיעשה מול צוותי החינוך ותלמידות האולפנה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה