מחיסכון להשקעה:  כל מה שצריך וחשוב לדעת במעבר מחיסכון להשקעה

עליה חדה ביצוא שירותי הייטק מישראל

בוול סטריט, לאחר ימים אדומים מתחילת השבוע, המסחר אמש נסגר במגמה מעורבת כאשר מדד ה-S&P500 עלה ב-0.11%, נאסד"ק עלה ב-0.23% ואילו הדאו-ג'ונס ירד ב-0.11%
בשיתוף הפניקס | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)

תשואות אגרות החוב טיפסו לכל אורך העקום במהלך הימים האחרונים בתמיכת נתוני המאקרו החיוביים והעלייה במחיר הנפט לרמה הגבוהה ביותר מאז אוקטובר האחרון. מועד הפחתות הריבית של הפד הולך ומתרחק מתחילת השנה, ונכון לכתיבת שורות אלה, השווקים מתמחרים הפחתת ריבית בחודש יוני בהסתברות של כ-64% והסתברות של 100% להפחתה בחודש יולי.

יו"ר הפד, ג'רום פאוול, נאם אמש באוניברסיטת סטנפורד וחזר על אותם המסרים מהחלטת הריבית האחרונה – למרות שמדדי האינפלציה האחרונים הפתיעו מעט כלפי מעלה, בפד ממשיכים להעריך כי לא חל שינוי משמעותי בתמונה הכלכלית, והם ממשיכים להעריך כי בשלב כלשהו השנה יהיה ראוי להתחיל להפחית את הריבית.

מתן שטרית, הכלכלן הראשי של הפניקס (צילום: רמי זרנגר באדיבות הפניקס)
בגזרת נתוני המאקרו, בתחילת השבוע פורסם מדד מנהלי הרכש בתעשייה (ISM) שהפתיע כלפי מעלה וחזר להצביע על התרחבות בפעילות לראשונה מאז סוף 2022, כשבחודש פברואר המדד עלה מ-47.8 נק' ל-50.3 נק' (צפי 48.5 נק'). לעומתו, מדד מנהלי הרכש בשירותים הפתיע כלפי מטה עם ירידה מ-52.6 נק' ל-51.4 נק' (צפי 52.8 נק') על רקע ירידה חדה ברכיב צבר הזמנות, דבר שמאותת על חולשה צפויה בפעילות הכלכלית במבט קדימה.
סקר המשרות הפנויות בארה"ב הצביע על עלייה קלה מ-8.748 מיליון ל-8.756 מיליון, אך הנתון המעודד יותר בסקר היה רכיב שיעור העוזבים (מתפטרים) מרצון שממשיך לאותת על ירידה צפויה בקצב הגידול השנתי בשכר הממוצע במהלך החודשים הקרובים. נתון נוסף שפורסם אמש בשוק העבודה היה תוספת המשרות במגזר הפרטי (ADP) שהצביע על תוספת משרות של 184 אלף לעומת צפי ל-150 אלף. מחר צפוי להתפרסם דו"ח התעסוקה הרשמי של NFP, ולפחות לפי הציפיות בשוק, תוספת המשרות צפויה להסתכם ב-213 אלף.
בישראל, ההסלמה בגזרה הביטחונית מכבידה על השווקים הפיננסים במהלך הימים האחרונים. המסחר אמש הסתיים במגמה מעורבת כשמדד ת"א 35 עלה ב-0.18%, ת"א 125 עלה ב-0.01% ואילו ת"א 90 ירד ב-0.45%. תשואות אגרות החוב עלו מתחילת השבוע, והשקל ממשיך להיחלש כאשר הבוקר נסחר ברמה של כ-3.7 שקלים לדולר.
בבנק ישראל פרסמו השבוע את המדד המשולב לחודש פברואר שעלה ב-0.46% (מדד שמשקף את רמת הפעילות הכלכלית). כמו כן, נתוני החודשיים הקודמים עודכנו כלפי מעלה. נתון נוסף שפורסם היה יצוא השירותים לחודש ינואר שעלה ב-7.0% על רקע עלייה חדה של 8.5% ביצוא שירותי הייטק. במבט קדימה, נראה כי יצוא שירותי ההייטק בישראל צפוי להמשיך להתרחב ואף בקצב מהיר יותר, בהתאם למגמות שעולות ממדדי הטכנולוגיה בעולם.
בשבוע הבא תתקיים החלטת הריבית של בנק ישראל (08/04). אנו ממשיכים להעריך כי הסיכוי להפחתת ריבית נותר נמוך על רקע נתוני הפעילות הכלכלית שממשיכים לאותת על התאוששות, שקל שהולך ונחלש, ציפיות אינפלציה שמתעדכנות כלפי מעלה, ומועד תחילת הפחתת ריבית הפד שממשיך להתרחק כפי שעולה מהתמחור בשווקים.
*הכותב, מתן שטרית, הוא הכלכלן הראשי של הפניקס.
למעבר למתחם המלא: לחצו כאן
האמור הוא סקירה כלכלית מטעם הפניקס חברה לביטוח בע"מ (להלן: "החברה"), למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד. אין לראות במסמך זה ובמידע ו/או הניתוח הכלולים בו הצעה או ייעוץ או המלצה לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם או במוצרים פנסיונים ו/או פיננסיים כלשהם. האמור לעיל אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות ו/או פנסיוני ו/או פיננסי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. המידע כולל ניתוח כלכלי למצב הקיים בשוק והינו בגדר השערה בלבד ונשען על אומדנים והערכות הנכונים למועד המוצג ושמטבע הדברים, אפשר שיתבררו כחסרים או בלתי מעודכנים וכן עלולים להתגלות סטיות בין ההערכות המובאות במידע לבין התוצאות בפועל. ובכל מקרה אין החברה מתחייבת על דיוקו ו/או שלמותו ו/או היותו רלוונטי למקרה זה או אחר. אין לראות במידע זה כעובדתי או כמידע שלם וממצה של ההיבטים הכרוכים בניירות ערך ו/או בנכסים הפיננסיים או הפנסיוניים המוזכרים בו. הפניקס עוסקת, בין היתר, בשיווק פנסיוני (ולא בייעוץ פנסיוני), ולה זיקה למוצרים פנסיוניים ו/או פיננסיים המנוהלים על ידה. פורסם ביום 04.04.2024.

 
(בשיתוף הפניקס)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה