מדדים ומחקרים

עלייה של 140% בהגשת תלונות בנושא אלימות בגני הילדים

על רקע המחלוקת בנושא חוק המצלמות, מרכז המחקר של הכנסת מפרסם הנתונים שמציגים כמה כתבי אישום ותיקים נפתחו במשטרת ישראל בנושא, בקרב מספר שכבות גיל. נרשמה עלייה של 140% בפתיחת התיקים בנושא אלימות בגנים
מערכת ice | 
גן ילדים (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
בשבועות האחרונים קמה זעקה גדולה בנושא חוק המצלמות. הדרישה של משפחות רבות ברחבי הארץ היא להציב מצלמות בגנים, בכל הגילים, במטרה למגר את האלימות הגואה מצידן של גננות רבות כלפי הילדים חסרי הישע. עם זאת, לחוק לא מעט מתנגדים, בהם יפה בן-דוד ואחרים, שטוענים כי מדובר בפגיעה בפרטיות של הגננות ונשות המקצוע.
על רקע המחלוקת הקשה הזו מפרסם מרכז המחקר של הכנסת את הנתונים בנושא, ואלו מציגים כמה כתבי אישום ותיקים נפתחו במשטרת ישראל בנושא, בקרב מספר שכבות גיל. לפי N12, נרשמה עלייה של 140% בפתיחת התיקים בנושא אלימות בגנים.
בפרט נמצא כי בשנים 2018-2022 נפתחו 298 תיקים בקשר לאירועי אלימות כלפי גילים 0-3, ו-338 לאלו בגילי 3-5. עם זאת, יש הבדל בנתון המעיד על כמה תיקים נסגרו בכל שכבת גיל: 66% מהתיקים נסגרו עבור 3-5, אך "רק" 33% נסגרו עבור 0-3. ההסבר ההגיוני לכך הוא העובדה שחוק המצלמות תקף לגילים 0-3, אך לא מעל לכך. למשל, בשנה החולפת נסגרו 6% מהתיקים עבור 0-3, ובגילים 3-5 נסגרו 38% - הסיבה? חוסר ראיות.
בתחום כתבי האישום נמצא כי חל זינוק בהגשת כתבי האישום במקרים הקשורים לילדים בגילים 0-3. משמע, הוגשו 54 כתבי אישום בנושא, ורק ארבעה כתבי אישום ביחס לילדים בגילים 3-5.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה