מדדים ומחקרים

זמן לרילוקיישן? אלו המדינות העשירות בעולם

לוקסמבורג, הידועה במגזר השירותים הפיננסים שלה, במקום הראשון בדירוג המדינות העשירות בעולם, כאשר ישראל במקום ה-13, כך עולה מנתונים של קרן המטבע הבינלאומית
מערכת ice | 
לוקסמבורג (צילום שאטרסוק)
לוקסמבורג היא המדינה העשירה ביותר בעולם על פי תל"ג לנפש, כך עולה מדירוג שפרסם היום (שישי) אתר Visual Capitalist, המתמחה בהצגה גרפית של נושאים כלכליים.
על פי הנתונים, המבוססים על תחזיות קרן המטבע הבינלאומית (IMF) העדכניות ביותר על התמ"ג לנפש לשנת 2023, הממלכה האירופית הקטנה, המונה 634 אלף תושבים, היא המדינה העשירה ביותר עם תוצר לנפש של כמעט 130 אלף דולר.
לוקסמבורג מתהדרת במגזר השירותים הפיננסיים שלה, המהווה את רוב התפוקה הכלכלית שלה. התמ"ג לנפש של לוקסמבורג הוא כמעט פי 415 מהתמ"ג לנפש של המדינה הענייה בעולם, בורונדי, 303 דולר.
אירלנד, שבשנים האחרונות חוותה עלייה משמעותית בתמ"ג בשל הסביבה הפרו-עסקית שלה, היא המדינה השנייה העשירה בעולם על בסיס תוצר לנפש עם 107 אלף דולר, ואחריה שווייץ עם כמעט 94 אלף דולר. 
רוב המדינות העשירות ביותר נמצאות באירופה ובצפון אמריקה, עם תוצר לנפש ממוצע של כ-46,750 דולר. ישראל נמצאת במקום 13 עם 58,274 דולר, מיד אחרי קנדה ולפני הולנד. רוב המדינות העניות בעולם נמצאות באפריקה.
למרות שמקום 14 עבור ישראל הוא דירוג מכובד, הוא לא בהכרח מראה את התמונה המלאה. חשוב לציין כי כשבוחנים את התוצר לנפש במונחי כוח הקנייה של התושבים – מיקומה של ישראל, למשל, צונח למקום ה-34, בגלל יוקר המחיה ועליית המחירים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה