TOP 5

המדינות בעלות עתודות הנפט הגדולות ביותר: מי בפסגה?

בחצי השנה האחרונה נוכחנו לדעת כמה השפעה יש לנפט בעולם, שהשפעותיו ברחבי העולם הגיעו לכיס של כולנו. אילו מדינות מוכנות למחסור? ואיזו מדינה לא מנצלת את המשאבים שלה?
מערכת ice |  1
הנפט הגולמי הוא מקור הדלק העיקרי בעולם והמקור הכולל הגדול ביותר לאנרגיה. בשנת 2020, העולם השתמש בכ-88.6 מיליון חביות נפט ליום, שהסתכמו ב-30.1% מהאנרגיה בעולם. נפט גולמי יוצר בנזין, דלק סילוני, סולר, אספלט, זפת ושמני סיכה. "עתודות נפט" הוא אומדן של כמות הנפט הגולמי שטרם נכרה הנמצאה במדינה, וניתן לשימור בטכנולוגיה עדכנית ובעלות ישימה כלכלית.
ארה"ב היא יצרנית הנפט המובילה בעולם, כמו גם צרכנית הנפט הגדולה בעולם, מה שמחייב את ארה"ב לייבא נפט נוסף מעשרות מדינות אחרות המפיקות נפט. בהתאם לכך, למרות שהיא מפיקת הנפט המובילה בעולם, ארצות הברית נמצאת רק במקום ה-9 בעולם במונחים של מאגרי נפט זמינים.
 
כיצד נגישות עתודות הנפט משפיעה על הרווחיות?
לוונצואלה יש את הכמות הגדולה ביותר של עתודות נפט בעולם עם יותר מ-300 מיליארד חביות ברזרבה. לערב הסעודית יש את הכמות השנייה בגודלה של עתודות נפט בעולם עם 297.5 מיליארד חביות. למרות האספקה ​​האדירה של משאבי טבע של ונצואלה, המדינה עדיין נאבקת כלכלית. בוונצואלה ובערב הסעודית יש אוכלוסיות בגודל דומה; עם זאת, כלכלת ערב הסעודית גדולה פי שניים. אחת הסיבות העיקריות לפער הזה היא הנגישות של מאגרי הנפט של כל מדינה.
 

worldometers.com
למרות שלוונצואלה יש הכי הרבה מאגרי נפט בעולם, רוב הנפט שלה נמצא בים או רחוק מתחת לאדמה ונחשב לצפוף. לפיכך, עלות הפקת הנפט במאגרי ונצואלה באמצעות הטכנולוגיה הזמינה שם כיום, היא גבוהה מכדי להיות רווחית. מאגרי הנפט של ערב הסעודית, לעומת זאת, קרובים לפני השטח וליבשה, מה שהופך את הנפט לנגיש הרבה יותר ואת תהליך ההפקה לחסכוני הרבה יותר. זה הופך את מגזר הנפט של ערב הסעודית לרווחי באופן משמעותי.
להלן 10 המדינות עם מאגרי הנפט הרבים ביותר (במיליארד חביות):
1. ונצואלה (303.8)
2. ערב הסעודית (297.5)
3. קנדה (168.1)
4. איראן (157.8)
5. עיראק (145)
רוסיה מסתפקת במקום ה-6 (107.8), כווית אחריה (101.5) ואז ידידתנו איחוד האמירויות (97.8), ורק ארחיה ארה"ב (68.8). היכן ישראל? במקום ה-87, עם פחות מ-15 מיליון חביות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אתם לא מדברים על קרקעות לא מפותחות
    מיקליס 08/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההבדל בין רוסיה לכל השאר שיש לה מלא קרקעות בלתי מפותחות וגישה לאנטארטיקה שהיא עמוסת נפט וגז והיא משתלטת עליה כאשר המערב מנסה לקבוע גם שם נוכחות אך אין לו אוניות שוברות קרח כמו של רוסיה ואם זה יגיע לכדי קרב שם אז אבוי למערב, אתמול היה ברוסיה יום חיל הים ובכל נמל רוסי היה מצעד אוניות שהוכיח לעולם שהצי הימי הרוסי הוא הגדול והמסוכן בעולם ופוטין חתם על צו חדש בו קבע את מדיניות הצי בים סביב רוסיה וגם הרחק ממנו, לרוסיה אין נושאות מטוסים ומתברר שהם לא צריכים כאלו כאשר כל הצי עומד להיות מצויד בטילי ציקרון היפרסוניים למרחק 1000 קמ שמשמידים כל נושאת מטוסים עוד לפני שהיא מצליחה להגיב וספינות חדישות מצופות בחומר שהופך אותן לבלתי נראות, רק השנה רוסיה מוציאה 2 צוללות ו 4 ספינות קרב ויש לה 9 מפעלי ענק שכל תפקידם לבנות אוניות וצוללות ומפעלים נוספים שבונים מיכליות משא לתפקידים שונים, שירות בחיל הים הרוסי משתרש מדור לדור כשאין כמעט משפחה שאין לה נציגות משמעותית בחיל
    סגור