מדדים ומחקרים

כך מקומות עבודה נעשים רעילים: בוסים איומים יוצרים צוות נורא

זה באמת מתחיל בפסגה, במיוחד במקום עבודה רעיל. בוסים איומים יכולים ליצור צוות נורא, על פי מחקר חדש. חוקרים מאוניברסיטת אנגליה רוסקין בבריטניה אומרים שהתנהגות רעה של ההנהלה מעודדת אותו דבר בכל ארגון

מערכת ice | 
הייטק (צילום pexels)
חוקרים אומרים שהתגלה קשר "משמעותי" בין מנהיגים מתעללים לעמיתים מתעללים. מגמה מזיקה זו קיימת במקום שבו בוסים אגרסיביים יוצרים אווירה רעילה במקום עבודה משופעת בחוסר ביטחון ותשישות.
מחברי המחקר מצביעים על "יחסי גומלין" בין הבוסים והצוות הזוטר, שבו עובדים שסובלים מבריונות מרגישים שהדרך היחידה להתקדם היא להתעלל באחרים. נוצרת כתוצאה מכך אווירה רעילה של תחרות מוגברת. שפה לא הולמת, הטרדה מינית, התפרצויות, השפלה ושימוש לרעה בכוח היו כולם דוגמאות להתנהגות עוינת.
לצורך המחקר, הצוות סקר 323 עובדים ברחבי בריטניה, פקיסטן, סין וארה"ב. הם מדווחים כי 68% מהעובדים שחוו התנהגות עוינת מצד בכיר בצוות אז היו עדים לתוקפנות בין אישית בתוך כוח העבודה הכללי. בוסים איומים נקשרו גם לעובדים המתמודדים עם תשישות רגשית וחוסר ביטחון תעסוקתי.
חוקרים מציעים שהתעללות מצד עמיתים עלולה לפגוע באמון העובדים בעבודה שלהם.
מהקבוצה שחוו עוינות מצד מנהיג, 35 אחוז אומרים שהם סבלו מהתנהגות פוגענית של עמיתים בעצמם. יותר ממחצית (52 אחוז) התמודדו עם תשישות רגשית, ו-77 אחוזים עצומים היו מודאגים מביטחון תעסוקתי.
 
מחבר שותף, ד"ר נדים חאליד, מרצה בכיר ליזמות ואסטרטגיה באוניברסיטה, אומר שהנזק שנגרם לעובדים על ידי הבוסים השוריים הוא ברור ויכול להימשך בכל מקום העבודה. הוא טוען שזו גם לא הייתה אסטרטגיה יעילה, ומציין שמחקרים קודמים מראים שעוינות מרתיעה מחויבות מצד הצוות כלפי מקום העבודה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה