מדדים ומחקרים

נוודים דיגיטליים – זו המדינה הכי טובה עבורכם

הדוח השנתי של Global Citizen Solutions בחן 65 מדינות ודירג את עשר המדינות הטובות ביותר לנוודים דיגיטליים. אז למה ספרד טובה יותר מהולנד?
מערכת ice | 
עבודה מהבית (צילום unsplash)
לאחרונה, פרסמה Global Citizen Solutions את הדוח השנתי שלה על נוודות דיגיטלית, אשר דירג את המדינות הטובות ביותר לנוודים דיגיטליים לשנת 2024. הדוח בחן 65 מדינות שזוהו כמציעות את התנאים הטובים ביותר לנוודים דיגיטליים.
הדוח בחן 12 אינדיקטורים עיקריים שחולקו לחמישה תתי מדדים: עלויות הוויזה, יתרונות שהוויזה מעניקה לנוודים, איכות חיים, סביבה כלכלית וטכנולוגיה וחדשנות.
לורה מדריד סארטורטו, חוקרת ראשית ב-Global Solutions Intelligence Unit, אמרה ל-CNBC כי התובנה המרכזית מהדוח השנה היא שהמדינות שדורגו גבוה ביותר הן אלו שמציעות גישה ישירה יותר לאזרחות או לפחות שהות קבועה. "יותר ויותר אנשים מנסים לנצל את התוכניות הללו כדי לרכוש אזרחות שנייה ולנצל את הניידות שהיא יכולה להציע", אמרה.
תשע מתוך עשר המדינות המובילות היו באירופה. ארצות הברית לא דורגה בדוח כיוון שאינה מציעה ויזה מתאימה לנוודים דיגיטליים, הוסיפה מדריד סארטורטו.

המדינה המובילה: ספרד, בציון 89.12
ספרד היא המדינה הטובה ביותר לנוודים דיגיטליים, כך עולה מהדוח. היא קיבלה את הציון הגבוה ביותר עבור יתרונות ויזות ואת המקום השני בחדשנות טכנולוגית. 
העובדה שמדובר באחת המדינות המשתלמות ביותר במערב אירופה, יחד עם אינטרנט מהיר, הופכים אותה ל"סביבה מצוינת לטכנולוגיה וחדשנות," מציין הדוח. לדברי מדריד סארטורטו, ספרד דורגה גבוה בגלל איכות החיים שהיא מציעה לנוודים דיגיטליים. החיסרון היחיד, אומרת מדריד סארטורטו, הוא שלא בכל רחבי המדינה מדברים אנגלית.
עשר המדינות הטובות ביותר לנוודים דיגיטליים לשנת 2024
1. ספרד
2. הולנד
3. נורבגיה
4. אסטוניה
5. רומניה
6. מלטה
7. פורטוגל
8. קנדה
9. הונגריה
10. צרפת
הולנד דורגה במקום השני לנוודים דיגיטליים, עם ציון של 86.26. היא זכתה בציון הגבוה ביותר במדד איכות החיים: 98. יוקר המחיה בה גבוה יותר מאשר בספרד, נושא שחשוב לקחת בחשבון כאשר רוצים לעבוד במדינה, אומרת מדריד סארטורטו. לפי נתוני Numbeo, הבוחן נתוני מחירים, עלות מחיה ואיכות חיים בערים ומדינות שונות ברחבי העולם, עלות המחיה ליחיד בהולנד עומדת על 1,088.50 דולר לחודש לפני שכירות. 
הולנד אמנם אינה מציעה ויזת נוודים דיגיטליים, אך יש לה דבר דומה — היתר שהות עצמי. על מנת להיות זכאי להיתר על המועמד לעמוד בכמה דרישות, כולל החזקת דרכון או מסמך נסיעה בתוקף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה