מדדים ומחקרים

איזי שרצקי נחשף: כמה שווה האיש שמוביל את איתוראן?

אבל כמה שווה האיש שבגיל 77 עדיין חי ונושם כדורגל? איתוראן שווה כחצי מיליארד דולר, יש לו עסקים בנדל"ן, מושקע בחברת קנאביס וכמובן עוסק בפילנתרופיה מעוררת השראה לעיר הצפונית
מערכת ice | 
איזי שרצקי, הבעלים של איתוראן ועירוני קריית שמונה (צילום יוסי זליגר, פלאש 90)
באחד החיקויים היותר מוכרים שלו, ירון ברלד נוהג לומר: "קריית שמונה ואיתוראן, כן כן", כשהוא מעניק לאיזי שרצקי הסבר למהותו. כמובן שמועדון הכדורגל עירוני קריית שמונה לא יכול להתקיים אפילו דקה ללא איזי שרצקי, אבל גם מיליוני רכבים גנובים.
אבל כמה שווה האיש שבגיל 77 עדיין חי ונושם כדורגל? במהלך השנים תרם שרצקי מאות מיליוני שקלים לעיר הצפונית במדינה כולם לצדקה, מזון לנזקקים, לשיפור חינוך וסכום משמעותי של כ-350 מיליון שקלים בקבוצה, שנגד כל הסיכויים ותקציב צנוע יחסית, זכתה באליפות היסטורית בתחילת העשור הקודם וגם בגביע המדינה, שאף הובילו אותה להשתתפויות באירופה.

שרצקי זכה ביושר רב ב-2022 בפרס ישראל על תרומתו האדירה לעיר הנשכחת, לצד פרס מפעל חיים בספורט לציון 65 להקמת מכון וינגייט. על פי ישראל היום, ההון של משפחת שרצקי מוערך בכ-270 מיליון דולר בסך הכל, כאשר בין ההשקעות האחרונות שלו גם מיליון שקל בקנביט תיקון עולם ובעולם הנדל"ן.
 שרצקי גדל בתל אביב. הוריו, בתיה ושמחה הם ניצולי שואה. בילדותו ובנערותו שיחק כדורגל בקבוצות הצעירות של מכבי תל אביב ומכבי רמת עמידר, ופרש ממשחק פעיל עם גיוסו לצה"ל. בהמשך הוא עוד הוא עוד ישוב לענף, הפעם במשבצת הבעלים.
שרצקי נשוי למדי ומתגורר בתל אביב. את שעות הפנאי הוא מקדיש בין היתר לפעילות ספורטיבית: הליכות בחוף הים ושחייה. בריאיון לישראל היום מ-2020, סיפר שרצקי כי השקיע במועדון כ-350 מיליון שקלים: "וזה רק על הקבוצה, בלי להביא בחשבון את שאר התמיכות בקריית שמונה לאורך השנים"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה