תקשורת ומדיה

בן כספית: "נתניהו הוא דיקטטור לא כשיר שמפרק את צה"ל"

העיתונאי בן כספית מזהיר בטור השבועי שלו שבאין גופי פיקוח על ראש הממשלה וכל ההחלטות מתקבלות אך ורק על ידי המנהיג העליון, "אנחנו כבר דיקטטורה". וזה שהוא לא נותן לרמטכ"ל לעדכן את הקבינט ואת הציבור בנושא כשירות הצבא, "הסממן הבולט ביותר לדיקטטורה הזו"
מערכת ice |  12
בנימין נתניהו, בן כספית (צילום פלאש 90/ שיר טורם, מרים אלסטר)
האם ישראל בדרך להפוך לדיקטטורה? לפחות לפי העיתונאי בן כספית, אנחנו כבר שם, עם או בלי המהפכה המשפטית. בטור השבועי שלו ב"מעריב", מפרט כספית מדוע הדמוקרטיה בישראל היא נחלת העבר.
"נתניהו הקים קבינט אבל לא מכנס אותו", כותב כספית, "אין אצלנו שני בתי פרלמנט, אין מבקר מדינה, אין נציב שירות מדינה, עוד מעט אין יועצים משפטיים ובית משפט עליון". בנוסף, אומר כספית, ראשי הצבא כפופים ישירות למנהיג העליון וכל שאר שומרי הסף ומשרתי הציבור מוחלשים, מותשים או מתייבשים.

"אנחנו כבר דיקטטורה", מסכם כספית. "הבעיה העיקרית היא שגם הדיקטטור עצמו לא כשיר. כל מי שמעיף בו מבט או יושב איתו לדיון בזמן האחרון, מבין את זה". לדבריו, כמו במקרה של רוסיה, סין, איראן וטורקיה שיש רק מנהיג ללא מגבלות כוח, גם אנחנו בדרך לרשימה הזו.
כן זועם כספית על כך שנתניהו לא מאפשר לרמטכ"ל וראשי כוחות הביטחון לעדכן את הקבינט ואת הציבור בנושא כשירות הצבא. "אין סממן בולט יותר לדיקטטורה מהשערורייה הזאת", הוא קובע. "לא רק שהם מפרקים את הצבא, את החברה ואת הכלכלה, הם גם מנסים למנוע מאיתנו לדעת את זה".
עוד כותב כספית על פירוקה של התקשורת החופשית על ידי שר התקשורת שלמה קרעי, הרפש שמטילים מקורבי נתניהו (כולל בנו) ברמטכ"ל, ומסכם במפלגות החרדיות, שמבקשות מנתניהו להקפיא את החקיקה המשפטית כדי להעביר את חוק הפטור מגיוס.
 
ואז, לדבריו, תתחדש החקיקה. "הם מנסים להרדים אותנו", קובע כספית ותוקף במילים חריפות: "קואליציה של ליסטים שממטירה עשרות מיליארדים על הסקטורים שמרכיבים אותה, בעוד הציבור שנושא על גבו את מרב הנטל, נזרק אל מתחת לגלגלי האוטובוס, שלא פועל בשבת".
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    איך רפורמה משפטית נדרשת היא דיקטטורה?!?
    מפוכח 08/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ליבי על בן כספית. היה שותף לתיקי האלפים ותפירת תיק המתנות לדבריו. משחא המליחו להפיל את ביבי בבחירות ניסו אני בדרך תיקים תפורים(לא שכחנו את הצוללות)לא הצליחו גם כאם ממסים עכשיו בתבהלת הדיקטטור מה יהיה השלב הבא? האמת במבט פוליטי מפוכח אין שני לביבי. לפיד איש חלול(הוכיח זאת בקלות )ודאי לא מנהיג. גנץ באמת בחור טוב אבל לא מתאים אז בן כספית אולי תציע את עצמך מעניין כמה קולות תגרוף
    סגור
  • 11.
    בן חייב אישפוז במחלקה סגורה
    סימה 08/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השנאה שבעה אותך
    סגור
  • 10.
    אל תגעו בצהל הסירו ידכם מצהל ולכו הביתה עד הבחירות הבא
    אנונימי אכפתי 08/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבעיה לא דמוקרטיה לא רפורמה ולא צהל הבעיה להפיל את ביבי בכול מחיר ובן כספית עובד על זה קשה מלכלך ומתלכלך בעצמו. התחלתם עם "רק לא ביבי" זה לא עבד איזנקוט אמר לפני הבחירות אם הליכוד יעלה יציפו את הרחובות ההפגנות תוכננו מראש מאורגנים ומשתמשים בכל הכלים כולל צהל השתמשתם בצהל תתביישו כדי להפיל את ביבי מפקדים בצהל לקחו את עם ישראל ובטחונו כבני ערובה כך בכלכלה כך גם מול אירופה וארה"ב...בלי בושה איום על עם ישראל שחא יהיה לו צבא להגן עליו זו סופר סחיטה ולא משנה הסיפורים של קצינים ולמה אמרו עליהם ככה וככה ילדים קטנים נעלבו ... אני הייתי בחמל מפקדים כל המתנדבים בעלי דרגות לא באמת תורמים צבאית לצהל הידע שלהם מיושןלא מעודכן התרומה הצבאית אפס חבל על הכסא לשלוח אותם הביתב אלה קצינים שציפו יום לקבל תפקיד רציני בחיים הציבוריים אחרי הצבא וזה לא קרה והם מתוסכלים ולהתנדב לצבא נותן להם קצת כבודוהם קבעו עמדות פולטיות מזמן ועכישו הם לא יבואו..שלא יבואו לשים במקומם קצינים צעירים 40-50 לא 60-70 מעודנים בנוהלי קרה מתקדמים עדכניים עם טכנולוגיות חדשות הל ירויח מזה שהם ילכו הביתה צהל מחוץ להפגנות בכל מחיר
    סגור
  • 9.
    בן כספית חולה במוח
    אמיתי 08/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האיש אובססיבי.פירק את משפחתו בגלל המלחמה בנתניהו.שלושת הנשים שהיו לו,עזבו אותו .אדם מסכן,עלוב,חולני.רחמים משמים.
    סגור
  • 8.
    בן כספית חסר תקנה
    F16 08/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בן, בן בן, המחלה הזו שלך, כבר נמשכת יותר מדי זמן. קח כדורים. עזוב כן ביבי/לא ביבי. תמצא לך חיים.
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    בן כזבית מודיע משטרתי בזוי ועלוב !
    אסף 08/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקבל סרטן במוח !
    סגור
  • 6.
    אני מציע:
    @ 08/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בן כספית יקבל במה רק עוד שנתיים, ולאחר מכן שיעלם מחיינו.
    סגור
  • 5.
    רחמים..
    גיא 08/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה כספית לא עושה כדי שידיעות אחרונות. יקחו אותו לכתוב שם טור האמת בול מתאים להם . אבל כנראה שגם הם לא כ"כ מסמפטים אותו בקיצור רחמים רחמים ...
    סגור
  • 4.
    נתניהו מלך ישראל מנהיג הדור
    רק ביבי לוין רוטמן 08/2023/18
    הגב לתגובה זו
    4 3
    מי שמפרק את צהל ואת המדינה זה מפגיני השמאל הרשעים שהמשטרה לא עושה להם כלום ביזיון גדול
    סגור
  • 3.
    תתפטר, אתה מפיץ שקרים והסתות (ל"ת)
    שי 08/2023/18
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 2.
    צודק
    אבי 08/2023/18
    הגב לתגובה זו
    2 2
    צודק מאוד רק נראה לי שאנחנו לא עושים שום דבר למרות המחאה
    סגור
  • 1.
    תנחשו איזה ליכודניק היה בעד פרס ב-96
    ZB 08/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכתב מה ביבי לא יודע שהפריטו את אלתא הפייק נמשך ולא יסתיים לעולם ממליץ לא למדוד חם עם הנ"ל יש דיגיטלי
    סגור