תקשורת ומדיה

שלמה מעוז זועם: "הכלכלה הישראלית תקרוס? אירופה הייתה מתה"

הכלכלן שלמה מעוז הגיב בביטול מוחלט לטענות על כך שהחקיקה במסגרת הרפורמה במערכת המשפט תוביל להרס הכלכלה הישראלית: "אם יהיו דברים לא טובים בכלכלה - אני אגיד אותם. ישראל יש עודף בחשבון השוטף של כמעט 5%, באירופה יש מעט מאוד מדינות שמתקרבות לזה"
מערכת ice |  6
שלמה מעוז (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
על רקע הטענות הקשות שהחקיקה במסגרת הרפורמה במערכת המשפט תוביל לקריסת הכלכלה הישראלית, כמו גם על רקע אזהרות הבנקים הזרים וחברת דירוג האשראי מודי'ס על ההשלכות הקשות שעלולות להיות לחקיקה המדוברת ולמחאות ששוטפות את ישראל בחצי השנה האחרונה על הכלכלה, הכלכלן שלמה מעוז טוען אחרת ובמילים אחרות ולא מכובסות - טוען שמדובר בשטויות.
בשיחה עם יותם זמרי ונועם פתחי ברדיו גלי ישראל (94FM), אמר הכלכלן שלמה מעוז כך: "אני מדען, אני לא בא ממקום של בעד או נגד. אם יהיו דברים לא טובים בכלכלה - אני אגיד אותם".
פתחי הגיב: "איך אתה אומר שכלכלת ישראל היא החזקה ביותר? אתה מפריע לקמפיין", מעוז ענה: "אסביר. לישראל יש עודף בחשבון השוטף של כמעט 5%, באירופה יש מעט מאוד מדינות שמתקרבות לזה. אתה שואל אותי אם זה מקרי? לא. זה כבר כמה וכמה שנים".

נועם פתחי המשיך ושאל: "אבל הם אומרים לך שאולי היום אתה מספר 1 אבל אתה תדרדר למקום 10", כאשר גם על כך מעוז הגיב ברוגע: "אירופה, שכולם חולמים להיות אירופה, הייתה מתה שהחוב לתוצר שלה יהיה 60% מהתוצר, שם מדובר על 80-90-110 אחוזים. היום המשק הישראלי מלווים לעולם נטו 220 מיליארד דולר. אם הריבית עכשיו בעולם גבוהה - ההכנסות שלנו גבוהות".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    שלמה היקר אתה מדבר על עובדות, מלאך החבלה אהוד ברק >>>>>
    דוד ט 08/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מלאך החבלה אהוד ברק יעשה הכל כדי שהמשק בישראל יקרוס, אהוד ברק ו"עוזריהם" מנצל את הגאונות שלו לכל הרחש בחש ובעזרתם של האה'בל בוגי יעלון והנכשל דן חלוץ. בכל מה שנגעו, לא צמח דשא. כואב להם שיש במדינה מנהיג שמבין ויודע היטב את המלאכה, הקנאה והשנאה מעבירה את דעתם.
    סגור
  • 5.
    כל הכלכלנים הבכירים טועים רק הוא צודק?
    t 07/2023/27
    הגב לתגובה זו
    1 3
    זה שהמצב עכשיו טוב לא אומר שזה ימשך. עם פחות השקעות ופחות הייטק ופחות רופאים יהיה פה רע.
    סגור
  • 4.
    קבלו את האמת מכל מי שאומרה (ל"ת)
    גיא קולק 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    כל הכבוד לשלמה מעוז
    דני 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    2 2
    גם בתקופה קשה זו יש לא מעט אקזיטים של חברות ישראליות, יש השקעות עתק במדינה כמו אינטל נוספות בתחום ה AI, יש שרים בממשלת ביבי אשר נותנים עבודה חזקה למען חיזוק קשרי החוץ והכלכלה עם מדינות כמו ויטנאם מרוקו טורקיה מדינות אפריקה מדינות במפרץ הודו ועוד שורה ארוכה של מדינות. אני נגד החקיקה כיוון שהיא צריכה לעבור בהסכמה רחבה אבל תפסיקו לומר כלכלת ישראל קורסת זה קשקוש.
    סגור
  • 2.
    עיראקי שונא אשכנזים וחכם ענק (ל"ת)
    שרוליק 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שלמה
    א 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    6 2
    כל הכבוד
    סגור