תקשורת ומדיה

דה-מרקר נגד כלכליסט: "תעודת פטירה רשמית לתחקיר המפוברק"

בעקבות פרסום דו"ח ועדת מררי, אתר "דה-מרקר" תוקף בכתבה ראשית את כישלון העיתון המתחרה: "הפרשה נקראה בשלבים מסוימים 'פרשת הריגול המשטרתי' ותיזכר כ'פרשת כלכליסט'... כמה קל לשחק לכולנו בתודעה ולהסית את האזרחים נגד מוסדות המדינה"
מערכת ice |  3
דה מרקר (צילום מסך)
היום (ב') פורסם דו"ח ועדת מררי, שרבים חיכו לו. הדו"ח העלה כי אכן היו במעשים שנחקרו חריגות מסמכות, אך לא נמצאה אינדיקציה שהמשטרה פעלה להדביק טלפונים בלי צו.
בעקבות הפרסום, העלה אתר "דה-מרקר" כתבה ראשית שתוקפת את כשלון העיתון המתחרה "כלכליסט", שחשף את פרשת ההאזנות לכאורה.
זו "תעודת הפטירה הרשמית של התחקיר המפוברק שכונה בשלבים מסוימים 'פרשת הריגול המשטרתי' וייזכר כ'פרשת כלכליסט, נכתב בדה מרקר, "פריצה סיטונית של המשטרה לטלפונים של אזרחים, אנשי עסקים, מנהיגי מחאה ופוליטיקאים ללא צווים, כפי שתיאר 'כלכליסט' – לא היה ולא נברא, קבע הצוות. רשימת היעדים שמכשיריהם כביכול 'נשאבו' באמצעות הרוגלה של NSO.... היא בדיה לשמה".
"פרשת הריגול המשטרתי" התפוצצה בחודש ינואר השנה, כש"כלכליסט" דיווח כי בתקופת המפכ"ל רוני אלשיך המשטרה השתמשה בשירותים של חברת NSO כדי לפרוץ לטלפונים של אזרחים. על פ. במשטרה מיהרו להכחיש. בהמשך חשף העיתון רשימה ארוכה של מי שלכאורה המשטרה שתלה במכשירהם רוגלה: ראשי ערים, מנכ"לים של משרדי ממשלה, פעילי מחאה, יועצים וקרובים לרה"מ לשעבר, אנשי עסקים ועיתונאים.
תוך יומיים הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי יקים צוות בדיקה שיבחן האם במשטרה עשו שימוש שלא כחוק בתוכנות רוגלה. בפברואר הודיע רה"מ דאז בנט: "אנחנו מבינים את החומרה, לא נשאיר את הציבור ללא מענה". השר לביטחון הפנים בר-לב: "החלטתי להקים ועדת בדיקה ממשלתית שתחקור לעומק את הפגיעה בזכויות האזרחים ובפרטיותם". 
הוועדה שהוקמה היא ועדת מררי בראשות עו"ד עמית מררי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה למשפט פלילי, שהגישה כאמור היום את מסקנותיה.
עם זאת ולמרות השמחה לאיד של המתחרים, בעיתון "כלכליסט" טוענים היום כי ד"וח ועדת מררי "מאשר את ליבת הממצאים שחשף 'כלכליסט'".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    דה מרקר-מחיקון שקוף. לפרסם רשימת "פגסוס ואישי הציבור"! (ל"ת)
    איתן 08/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    הדו"ח הפיקטיבי הזה לא שווה דבר. מי מאמין שלא צוטטו ?? (ל"ת)
    דוח הזוי אבדתם אמון 08/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    נפלו קורבן לנוכלי הספינים של ביבי (ל"ת)
    Anj 08/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור