בארץ

בית הדין הבינלאומי יחייב את ישראל בעצירת המלחמה? אלה האפשרויות

בית הדין הבינלאומי בהאג שדן לפני יותר משבועיים בתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל בדבר האפשרות לרצח עם שמבצעת ישראל בעזה יכריע, האם להוציא צו ביניים שיחייב את ישראל לעצור את המלחמה וייתן בשעה 14:00 את פסיקתו
מערכת ice | 
כוחות צהל בעזה (צילום דובר צהל)
בית הדין הבינלאומי בהאג צפוי למסור בשעה 14:00 את החלטתו אם להוציא צו ביניים שיורה על הפסקת המלחמה בעזה, זאת לאחר דיון שנערך בעניין התביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל לפני יותר משבועיים, כזכור הדרום אפריקניים מאשימים ברצח עם שמבצעת ישראל בעזה.
בין האפשרויות לצעדים זמנים ניתן לציין כי בית הדין יכול לחייב את ישראל בהפסקת הלחימה וגם יכול לא להחליט על צעד כלשהו עד הכרעה סופית שתינתן בעוד מספר שנים, אולם נראה כי הסיכוי שאחד מהם יקרה נמוך. 
ההחלטה בסופו של דבר תתקבל בהתאם למספר מאפיינים: נסיבות תחילתה, קרי מתקפת חמאס ב-7.10 והתגובה הישראלית שהיא תגובה הגנתית בפני החוק הבינלאומי והאם בית הדין יכיר במתקפת חמאס כפשע מלחמה, למרות שהארגון עצמו לא כפוף לבית הדין. בית הדין גם יכול לדון בשאלת הקשר של דרום אפריקה למקרה, עקב העובדה שאין להם קשר ישיר לסכסוך. מדובר ב-17 שופטים שיישבו בדיון כאשר הנציג הישראלי יהיה אהרון ברק לשעבר נשיא בית המשפט העליון ומשפטן בעל מעמד בינלאומי.
אישום נגד ישראל עלול לגרום לפתיחת חקירה נגד אנשים וקצינים ישראלים וגם לאפשר למדינות הנחשבות ידידותיות לעשות צעדים דומים נגד ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה