בארץ

עשור של שיקום: נחשף היקף ההרס ברצועת עזה

כתבה מעמיקה של הוול סטריט ג'ורנל חושפת את היקף ההרס ברצועת עזה: כ-70% מהבתים וכמחצית מהבניינים בעזה נהרסו או נפגעו. רוב בתי החולים אינם פעילים ומחירי המזון קפצו במאות שקלים, אך בדרום הרצועה המצב מעט יותר סביר
מערכת ice | 
תקיפה צה"ל ברצועת עזה (צילום פלאש 90/ עטיה מוחמד)
אין זה סוד כי רצועת עזה ספגה התקפות מאסיביות של חיל האוויר הישראלי בראשית המלחמה, וזאת במטרה להכין את השטח לקראת התמרון הצבאי. נתונים חדשים חושפים את גודל ההרס ברצועה – כ-70% מהבתים וכמחצית מהבניינים בעזה נפגעו או נהרסו.
על פי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, בין המבנים שניזוקו היו מרכזי קניות, מלונות, מבני דת, מפעלים ועוד. בנוסף, נטען כי נגרם נזק רב לתשתיות תקשורת, בריאות, מים וחשמל אשר אינו בר תיקון.
כ-70% מהבתים וכמחצית מהבניינים בעזה נפגעו או נהרסו, כך דווח הלילה (בין שישי לשבת) בוול סטריט ג'ורנל. על פי הדיווח, בין המבנים שניזוקו גם מבני דת, מפעלים, בנייני דירות, מרכזי קניות ומלונות. עוד נטען כי חלק מהנזק שנגרם לתשתיות המים, החשמל, התקשורת והבריאות אינו ניתן לתיקון. כמו כן, רוב בתי החולים ברצועה משובתים ואינם מסוגלים לקבל חולים.
פרט נוסף שחשוב לציין הוא את ההבדלים בין האזור הצפוני ברצועה לאזור הדרומי – שכן רוב האוכלוסייה מתגוררת כמובן בדרום לאור בקשת צה"ל מהתושבים להתפנות. בצפון הרצועה (בה מתגוררים כ150-200 אלף עזתים), מחירי המזון גבוהים במאות שקלים לעומת המחירים בדרום. גם בתי החולים בדרום מצליחים לפעול באופן סביר יחסית לעומת אלו שבצפון, וכרגע מתנהלים מאמצים להכשיר מחדש את בית החולים שיפא.
המלחמה בעזה גובה מחיר יקר לא רק עבור ישראל, אלא גם עבור מי שיתפוס את השליטה ברצועה ביום שאחרי המלחמה. נכון לעכשיו, אין תכנית ברורה לגמרי לגבי נושא המימון והשיקום של הרצועה, וכל שנותר לנו הוא לחכות לסיומה של המלחמה ולהבין מי ייקח את המשוכות, והאם זו תהפוך להיות אחריותה של ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה