בארץ

מלקחי ה-7 באוקטובר: מעל 800 כיתות כוננות הוקמו ברחבי הארץ

מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר הראתה לנו כי שלא כמו בשאר המדינות, בישראל ככל הנראה צריך מודל הגנה אישית שונה מאשר צבא ומשטרה בלבד, ולא רק ביישובים עם סיכון גבוה. בעקבות כך וכחלק מהלקחים, מאות כיתות כוננות הוקמו, והיד עוד נטויה
מערכת ice | 
איתמר בן גביר בזירת פיגוע הדקירה בירושלים (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
כחלק מלקחי אירוע ה-7 באוקטובר ולאור הצורך החיוני במתן מענה ראשוני בהגנה ובאבטחה של יישובים מאיומי טרור, מאות כיתות כוננות חדשות של מתנדבים הוקמו בתהליך מואץ, במועצות האזוריות ובערים ברחבי הארץ.
במשטרה אמרו כי איתור והכשרת המתנדבים נעשים לפי מודל שגובש באמצעות מסד נתונים סדור, בהובלה משותפת של המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל. בנוסף, אמרו כי לאלפי מתנדבי משטרה שיגויסו, תסופק  הכשרה, נשק ארוך אישי וציוד תומך לחימה לצרכים מבצעיים.
עד לפרוץ מלחמת 'חרבות ברזל' המשטרה, באמצעות מג"ב, הפעילה מערך מתנדבים ב-83 כיתות כוננות במרחב הכפרי וב-6 ערים ברחבי הארץ (במקביל הופעלו מערכי התנדבות ביישובים הסמוכים לגבול בסיכון ביטחוני גבוה על ידי צה"ל), וכעת מעל 800 כיתות הכוננות פרוסות בכל רחבי הארץ.
מהמשטרה והמשרד לביטחון לאומי נמסר: "נדגיש כי כיתות הכוננות בערים ובישובים מורכבות מאזרחים מכלל גווני האוכלוסייה, נשים וגברים מכלל הזרמים שגילו רוח התנדבות ולקחו על עצמם לפעול למען הקהילה, לתרום מזמנם לשמור על הבית ולחזק את הביטחון האישי של כלל אזרחי מדינת ישראל. אנשי כיתות הכוננות פועלים במסגרת משטרת ישראל, תחת פיקוד תחנות המשטרה בצורה סדורה ומאורגנת, הוכשרו והוסמכו למשימה המוגדרת, ואושרו לפעילות בהתאם לקריטריונים שנקבעו בנהלי משטרת ישראל מחלקת המתנדבים. הכיתות פועלות ברשות ובסמכות במשימה מוגדרת בפיקוח ובבקרה של מפקדי התחנות בגזרת הפעילות ומבצעים את משימתם - לשמור על הבית".
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר אמר: "בהצלחה לחברי כיתת הכוננות החדשה בעיר מעלה אדומים. מפרוץ המלחמה, הקמנו ברחבי הארץ למעלה מ-800 כיתות כוננות מיומנות בפיקוח משטרת ישראל, אנחנו רוכשים כל העת עוד ועוד נשקים וציוד לכיתות הכוננות ומעבירים אותם לשטח דרך המשטרה. אני קורא לאזרחי ישראל, מי שזכאי, לכו תתחמשו בנשק אישי, ומי שיכול להצטרף לכיתת הכוננות באזור מגוריו - לכו והצטרפו. אקדח יכול להציל משפחה, רובה סער יכול להציל בניין. בעזרת הנשק תגנו על עצמכם על משפחתכם, על הרחוב שלכם, על העיר שלכם ועל המדינה שלכם, חנוכה של אור למתנדבים החדשים, לשוטרים הגיבורים ולכל אזרחי ישראל".
מפקד מחוז ש"י, ניצב עוזי לוי אמר: "עם פרוץ המלחמה באנו מצויים בימים אלה וככל שגודל האסון התגלה, התחזקה חשיבות והצורך בהעצמת עורף וביטחונו. כחלק מפעולות רחבות בין היתר הוקמו כיתות כוננות שתכליתן הוא חיזוק תחושת הביטחון ושדרוג יכולת המענה המבצעי והאזרחי בשגרה ובחירום. אני שמח היום לחנוך את כיתת הכוננות גם בעיר מעלה אדומים. חברי כיתת הכוננות, היום אתם מצטרפים למשימה של הגנה על העיר, משימה בעלת חשיבות ואחריות גדולה, פעלו בשיקול דעת ובתחושת שליחות. תודתי לכל אחד ואחד מכם על תרומתכם והתנדבותכם למאמץ החשוב". 
מפקד תחנת מעלה אדומים, סנ"צ יפתח אורי אמר: "בימים בהם מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של מלחמה קיומית והכרחית, ביטחון העורף מקבל חשיבות יתרה. חלק מיעדי התחנה הינם הגברת תחושת הביטחון ומתן השירות המיטבי לתושבי הגזרה בכלל והעיר מעלה אדומים בפרט. תוך פרק זמן קצר עם המון מאמץ והירתמות של כולם, אני שמח לחנוך היום את כיתת הכוננות של העיר מעלה אדומים. חברי כיתת הכוננות, מבקש לאחל הצלחה וביחד נעשה ובעזרת השם נצליח. חג חנוכה שמח ומי ייתן שהאור תמיד יגבר על החושך". 
במשטרה מסרו כי תנאי הסף להצטרפות לכיתות הכוננות הם שירות ביחידה לוחמת, סיום שירות מילואים, עד גיל 65, ללא רישום פלילי, בעלי כשירות רפואית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה