בארץ

"ההחלטה הזו הצילה את שני הקיבוצים ומנעה את חדירת המחבלים"

דקלה אחותו של רבש"צ קיבוץ אור הנר יניב קסטנבאום מתארת כיצד הציל את אור הנר וקיבוץ ארז עם פרוץ המחבלים את גדר הגבול באותה שבת נוראית
מערכת ice | 
יניב קסטנבאום (צילום באדיבות המשפחה)
לצד סיפורי הזוועה מאותה שבת נוראית בישובי עוטף עזה, מגיעים גם סיפורי גבורה שהצילו חיים שלמים של אנשים בקיבוצים. אחד מהם הוא של רבש"צ קיבוץ אור הנר יניב קסטנבאום שהצליח להציל את קיבוץ ארז, בכך ששלח לשם תגבורת של כתת כוננות עם פרוץ המחבלים את גדר הגבול עם עזה. אחותו דקלה מספרת על השתלשלות האירועים:
"בכל הטירוף הזה מגיע פרגון לכיתת הכוננות של קיבוץ אור הנר ובמיוחד לאח שלי יניב קסטנבאום הרבש״צ של הקיבוץ. אח שלי נכנס לתפקיד לפני כחודשיים בלבד והחלטה אחת שביצע כנראה ששינתה את כל פני התמונה של קיבוץ אור הנר וקיבוץ ארז. 
ביום שבת בבוקר כשהתחיל כל העניין מרבית מהכיתת כוננות של ארז לא נכחה בקיבוץ. הרבש״צ של ארז (קיבוץ סמוך לאור הנר מהצד השני של הכביש)
הרים טלפון ליניב וביקש עזרה. יניב קיבל החלטה לשלוח 3 אנשי צוות מהכיתת כוננות שלו ולאחר מכן עוד אחד על מנת להעביר להם ציוד נוסף ותחמושת.
כאשר כיתת הכוננות של אור הנר הגיעו לארז הם ראו כבר פצועים מכיתת הכוננות של ארז. החברה של אור הנר הצליחו לעזור להם ולחלץ משפחה מהבית שלה שמיד לאחר מכן, הבית חטף פגיעה ישירה של טיל נ״ט ובכך הצילו את יושבי הבית.
 
הרבשצ של קיבוץ ארז לא היה בקיבוץ גם באותו הבוקר וברגע שהוקפץ בכדי להיכנס לארז היה צריך לעבור דרך אור הנר. הרבשצ שלהם היה ללא ציוד כלל אז יניב הביא לו, בלי לחשוב פעמיים, את השכפצ והציוד שלו. ההחלטה של יניב, אח שלי לשלוח 3 חברי כיתת כוננות של אור הנר לארז כדי להגן עליהם בידיעה שיש סיכוי גדול שהם ימשיכו משם גם לאור הנר ויניב יהיה עם כח חסר וגם ללא ציוד אישי,  היא זאת שבסוף הצילה את שני הקיבוצים וכנראה גם מנעה את המשך החדירה של המחבלים וההגעה שלהם גם לאור הנר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה