בארץ

הסלמה בצפון: פצמ"רים בגבול לבנון, צה"ל משיב אש לחיזבאללה

פרסום המזוהה לכאורה עם המועצה המקומית מטולה מזהיר את התושבים: "הישארו בקרבת מרחבים מוגנים". הולך וגובר החשש מפני מערכה רב-זירתית: פיקוד הצפון הורה על סגירת אתרי נופש באזור. דיווחים בכלי התקשורת על אירוע ביטחוני סמוך להר דב, ארגון הטרור לקח אחריות על הירי
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום מיכאל גלעדי/פלאש 90)
על רקע המערכה הכבדה מול החמאס והג'יהאד האיסלאמי בעזה, המכונה "חרבות ברזל", הולך וגובר החשש מהתלקחות של הזירה הצפונית. הבוקר (ראשון) מופצת ברשת הודעה מטעם ביטחון מטולה לכאורה, לפיה "בדקות הקרובות יחל ירי למרחב". ההודעה מנחה את התושבים: "הישארו בקרבת מרחבים מוגנים ומקלטים והישמעו להוראות פיקוד העורף והודעות המועצה המקומית מטולה".
"אנו מזכירים", נכתב בהודעה לתושבים, "כלל המקלטים הציבוריים נפתחו. רשימה ומיקום שלהם ניתן לראות באתר המועצה תחת לשונית חירום". מאוחר יותר פורסמו דיווחים בכלי התקשורת על אירוע ביטחוני בגבול הצפון. מדובר בכמה נפילות של פצמ"רים שאותרו סמוך להר דב. תוך זמן קצר חיזבאללה לקח אחריות על הירי, וצה"ל השיב באש לעברו.
 

בתוך כך, פיקוד הצפון הורה על סגירת אתרי נופש בקרבת הגבול. כחלק מהיערכות מערכת הביטחון ללחימה ממושכת ובהתאם להערכת המצב שערך הדרג המדיני, שר הביטחון יואב גלנט הורה אמש על הרחבת המצב המיוחד שהוחל בעורף לכל רחבי מדינת ישראל. ​הרחבת מצב החירום תאפשר לצה"ל לקבוע לאוכלוסייה הנחיות מיוחדות, להגביל התקהלויות ולסגור אתרים במקומות הרלוונטיים.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה