בארץ

חמי פרס במסר מתעתע: "כך היה פועל אבי במצב הנוכחי"

חמי פרס, בנו של הנשיא לשעבר שמעון פרס, משגר לציבור מסר מעורפל. מחד גיסא מביע עמדה נחרצת באשר למצב הלאומי השברירי, ובאותה נשימה מציע הצעה שספק אם יורשיו של אביו היו מאמצים אותה, גם אם היה חי היום

דוד זולדן | 
קמפיין הפייסבוק של הנשיא זכה. שמעון פרס (צילום: יח"צ ועידת הנשיא) (צילום יח"צ ועידת הנשיא)
חמי פרס, בנו של הנשיא לשעבר שמעון פרס לרשת ב': "אם אבי היה חי היה עוסק היום בניסיונות לחבר ולגשר, להרגיע את הרוחות, להפסיק להכאיב ולהעליב אחד את השני, ולייצר ממשלת אחדות, ממשלת חירום לאומית".
את הדברים אמר הלילה (חמישי) בתוכנית "חמישי עם איתי שיקמן" בכאן רשת ב כי אם אביו היה חי כיום. פרס הבן שיער לעצמו כי אביו "היה מנסה לגרום לכך שהצדדים יישבו ומוצא את הדרך לייצר ממשלה שהמסה המרכזית שלה זה ימין ושמאל מהמרכז השפוי, ומניח לקיצוניים בצד". הוא הוסיף כי "לצד זאת, הוא היה פונה לארה"ב ומוודא שהקשר נשאר חם ויציב".
לדבריו, "בשנותיו האחרונות הוא מאוד חשש שישראל תיסחף ימינה, ללאומנות, קיצוניות, משיחיות, למדינה דו-לאומית שתנטוש את דרך השלום ותשקע. הוא לא היה מקבל את הרפורמה, כי צריך שתהיה מערכת של איזונים ובלמים. מותר לעשות דברים שהם לא בהסכמה רחבה רק אם יש לנו מערכת יציבה מאוד של איזונים ובלמים. אבל לשנות את המערכת בטענה שקיבלת רוב בבחירות - זה לא לגיטימי".
עוד הוא אמר כי "את הממשלה היום מעניין משילות, כוח ושלטון", ולכן הוא "לא רואה אותה משרתת את הציבור כמו שנכון וראוי לעשות".
בנימה אישית, אמר בנו של הנשיא לשעבר: "כשהוא נבחר לנשיאות, הוא אמר 'לא חלמתי להיות נשיא - אלא משורר'. הוא כתב שירים במשך כל חייו, מגיל צעיר מאוד, כ-20 ספרים. חלק מהם הולחנו ומושרים על ידי טובי הזמרים בארץ. אני מתגעגע כל יום לחוכמה, למבט החם, ליצירתיות, לאופטימיות, לחוסן ולעשייה הבלתי-נגמרת. הוא היה שופע רעיונות ותמיד מעורב בכל דבר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה