בארץ

כמה עולה המחאה? סכומי העתק שהשקיעו אנשי ההייטק נחשפים

איל וולדמן, מייסד מלאנוקס וממובילי מחאת ההייטקיסטים, מגלה כמה תורמים חבריו למחאה נגד המהפכה המשפטית - ולאן הולך הכסף. על שר האוצר סמוטריץ' הוא אומר: "לא בטוח שהוא מבין בכלכלה"
מערכת ice |  14
מיצג מחאת ההייטק
רבות דובר בחודשים האחרונים על מימון מחאת ההמונים נגד המהפכה המשפטית, עם רמיזות מצד הקואליציה על גופים זרים שתורמים לארגון הפגנות הענק. השבוע התעצם הוויכוח בעקבות צביעת כל העמודים הראשיים של העיתונים היומיים בשחור - מהלך שעלה לא מעט כסף למתנגדי הממשלה.
בתוכנית "שישי בחמש" בקשת 12 חשף אתמול איל וולדמן, מייסד מלאנוקס וממובילי מחאת ההייטק, מעט על הסכומים שמתגלגלים כתרומות על ידי אנשים פרטיים: "אני משקיע בצורה מבוזרת, לא במקום אחד, במחאת ההיי-טק, בפורום העסקי, במתנדבים, זה עולה הרבה כסף", אמר וולדמן, שסירב לנקוב בסכום שהשקיע אך הוסיף: "יש עשרות או מאות אנשים שמשקיעים עשרות ומאות אלפי שקלים במחאה".

בתשובה לשאלה כמה עלתה המחאה לכל המשקיעים בחצי השנה האחרונה, השיב וולדמן: "להערכתי מדובר בעשרות מיליוני שקלים, שאנשים פרטיים בעיקר תורמים. כל שבועיים-שלושה כל פורום מחליט לעשות אירועים מסוימים, כמו הקמה של אוהלים, ואנחנו נרתמים ותורמים עשרות אלפי שקלים לאותו מאמץ. הסכומים מצטברים".
על האשמות שר האוצר סמוטריץ' כי מי שפוגע בכלכלה היא דווקא המחאה, אמר וולדמן: "לצערי אני לא בטוח שסמוטריץ' מבין כל כך הרבה בכלכלה ואיך הדברים האלה עובדים. האנליסטים והכלכלנים של מודי'ס, של מורגן סטנלי, של ג'יי פי מורגן ושל סיטי בנק לא מקשיבים למפגינים ולא תופסים שום צד פוליטי – הם אובייקטיבים לחלוטין. יש להם כמה קריטריונים שעליהם הם מסתכלים ולפיהם הם מודדים את רמת סיכון ההשקעה במדינת ישראל. הורידו לנו את רמת הסיכון ואני חושב שבצדק".
השבוע אמר מגיש 'הפטריוטים' בערוץ 14, ינון מגל: "משקיעים פה עשרות מיליונים ומאות מיליונים במחאה הזאת, לקנות את כותרות העיתונים זה לא עניין זול, שלטי חוצות זה לא זול, המחאות האלה עולות מיליונים, יש פה המון כסף זר שמושקע, ברוני ההייטק משקיעים. המחאה הזאת עולה המון כסף, לא היה פה דבר כזה".
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    הצעה - להתלבש על מתפקדי הליכוד
    איציק 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שנה כיוון - ממליץ בחום להזמין לכנס מושקע את חברי מפלגת הליכוד, לשכנע אותם שהמפלגה שלהם מחריבה את יסודותיה של המדינה והחברה ולעודד אותם בצעד המוני והפגנתי להפסיק לשלם דמי חבר . הרבה יותר זול הרבה יותר אפקטיבי. ממליץ לפתוח מתחמי דמוקרטיה מפנקים בשלל מקומות בילוי ולשכנע בהידברות שממשלת הליגוד היר סכנה. להגיע ללב העם , ולא להכביד עליו עם פקקים וכו.
    סגור
  • 11.
    מלאנוקס מאיימת למחוק מהבורסה?
    משקיע 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם כבר עשו את זה לפני כמה שנים. חבל. היו יכולים לעשות את זה עכשיו ולהכריז שהכלכלה תתמוטט בגלל ההפיכה המשפטית... שקרנים לא מסמיקים
    סגור
  • 10.
    ולדמן מטעה את הציבור
    רעות 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ומעמיד פנים שאינו מבין את המחקר שעליו קיבלו פרס נובל שהראה בפירוש איך הפסיכולוגיה משפיעה בענק על הכלכלה. ואם מרואיינים מטעם מטה המחאה מבאישים את ישראל בערוצי תקשורת זרים בעולם, זה יוצר רוח רעה כלפי כלכלת ישראל. המפגינים מסתובבים עם שלטים שמצולמים מהאוייר באנגלית שמשדרים שאסור להשקיע כאן ויוצרים רושם של כאוס נורא בישראל.
    סגור
  • 9.
    מה זה לא האירנים כפי שאמרו לנו חברים מהקואליציה מה שוב (ל"ת)
    שקוף לכולם 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    המחאה מכניסה המון השקעות זרות חחחח
    אלי 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק משפרים את הכלכלה. תארו לכם כמה אלפי משפחות מתפרנסות מכל הדבר הזה, חברות שלטים דגלים פירסום ועוד ועוד כולם אגב בעד הרפורמה
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    ברור.... אז מה האינטרס שלכם בכירי הי טק? אל תנסו למכור (ל"ת)
    צביקה 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    מלאנוקס מאיימת למחוק מהבורסה?
    משקיע 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הם כבר עשו את זה לפני כמה שנים. חבל. היו יכולים לעשות את זה עכשיו ולהכריז שהכלכלה תתמוטט בגלל ההפיכה המשפטית... שקרנים לא מסמיקים
    סגור
  • 5.
    פשע
    פשע 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין בושה. בגלל שהרוחת.מיליונים .מותר לך לעשות מהפכה שלטונית. אלו הערכים עליהם חינכו אותך .אנטי דמוקרטיה .קניית שלטון בכסף. לא משנה הרוב הציבור העם. רק אני וכספי ודעותי. אין בושה גדולה מיזה .ב ו ש ה. ושום מכבסת מילים לא תשנה.
    סגור
  • 4.
    מתערב שתוך שנה הוא נופל מנכסיו
    מישה בן יאיר 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ויותר מזה בטוח שיכנס לכונס נכסים , וכל אחה שנתן להם לא יספרו אותו ממטר ככה זה השמאל , אולי יזרקו קופסאות שמנת או קוטג , האיש עוד יהיה בקייטנת החליפות הכתומות . שנה נותן לזה ..
    סגור
  • 3.
    שיבזבז את כספו הטיפש, מס הכנסה לא מכיר בזה כהוצאה (ל"ת)
    מעולה! 07/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    הכסף שתרמתם מעודד סרבנות .
    פטריוט 07/2023/29
    הגב לתגובה זו
    18 1
    מדוע לא עצרתם את הזרמת הכספים ברגע שעלו קריאות לסרבנות .מבחינתי אחד שקורא לחורבן הארץ . אין לו ולמעשיו שום ערך.
    סגור
  • 1.
    מודיס: חוסר ההסכמה מסכן את דירוג האשראי
    ישראלית מודאגת 07/2023/29
    הגב לתגובה זו
    11 3
    אולי סמוטריץ לא מבין מכלכלה. אבל הבחור לא מבין הבנת הנקרא!
    סגור
  • הוא מבין טוב מאוד. הוא פשוט שקרן אכזר וצמא דם (ל"ת)
    גל 07/2023/29
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • צמא דם? איבדתם את זה (ל"ת)
    נחושת 07/2023/29
    הגב לתגובה זו
    2 6
    סגור