בארץ

ארה"ב מבהירה: "אין עדיין הזמנה של נתניהו לבית הלבן"

אחרי הפרסומים על הזמנתו של רה"מ נתניהו לפגישה עם הנשיא ביידן, מיהרה הערב ארה"ב לצנן את ההתלהבות והבהירה: "אין עדיין כל ביקור מתוכנן של ראש הממשלה בנימין נתניהו בוושינגטון"
מערכת ice |  1
ג'ו ביידן (צילום shutterstock, פלאש 90/ יוסי זמיר, יונתן זינדל)
לאחר דבריו של שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס היום כי "ענף זית מושט לנתניהו" בעקבות השהיית המהפכה המשפטית, אותה פירש עיתון ה"ניו יורק טיימס" כי מדובר למעשה בהזמנה סוף סוף של ראש הממשלה לבית הלבן – ארה"ב ממהרת לצנן את ההתלהבות.
דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן הבהיר הערב (שלישי) את דבריו השגריר ניידס, ואמר כי לא מתוכנן ביקור של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקרוב. יחד עם זאת, הוסיף הדובר ואמר כי מנהיגים ישראלים מבקרים בוושינגטון באופן מסורתי ולכן נתניהו קרוב לוודאי שנתניהו יבקר בוושינגטון בשלב מסוים.

בראיון לגלי צה"ל אמר הבוקר השגריר טום ניידס: "נתניהו היה כנראה 50 פעמים בבית הלבן, אני בטוח שהוא יוזמן בקרוב מאוד. אני מניח שהוא יוזמן אחרי פסח. אין שאלה שנתניהו יוזמן וייפגש עם ביידן, הם חברים".
אי הזמנתו של נתניהו עד כה לוושינגטון היא אירוע חריג ביחסי ארה"ב וישראל, ונובעת מחוסר האמון בין הצדדים, גם על רקע חקיקת המהפכה המשפטית בישראל. ממשל ביידן הפעיל בשבועות האחרונים לחץ גדול על נתניהו לעצור את החקיקה, עד אמש ללא הועיל. באחרונה פורסם כי ראש הממשלה אסר על כל שרי הממשלה לנסוע לביקורים רשמיים בוושינגטון, כל עוד הוא עצמו לא מוזמן לביקור שם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חוצפה ונכלות
    נפתלי 03/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו חוצפה בלתי נסבלת להתערב בעינינה של המדינה ויש להכריז על השגריר אשיות בלתי רצויה
    סגור