בארץ

פירות השהיית החקיקה: סוף סוף - נתניהו יוזמן לוושינגטון

ה"ניו יורק טיימס" דיווח היום כי ראש הממשלה נתניהו יקבל בקרוב זימון לפגישה עם הנשיא ג'ו ביידן בבית הלבן, בעקבות השהיית החקיקה למהפכה המשפטית
מערכת ice | 
ביידן ונתניהו (צילום יוטיוב BLOOMBERG צילום מסך)
לאחר המתנה של חודשים להזמנה שבוששה מלבוא, סוף סוף יזמין נשיא ארה"ב ג'ו ביידן את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לפגישה בבית הלבן – כך דיווח היום ה"ניו יורק טיימס".
אי הזמנתו של נתניהו עד כה לוושינגטון היא אירוע חריג ביחסי ארה"ב וישראל, ונובעת מחוסר האמון בין הצדדים, גם על רקע חקיקת המהפכה המשפטית בישראל. ממשל ביידן הפעיל בשבועות האחרונים לחץ גדול על נתניהו לעצור את החקיקה, עד אמש ללא הועיל.

מה ששינה את התמונה היתה הכרזתו אמש של נתניהו על השהיית החקיקה, ולדברי שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס בעקבות זאת "ענף זית מושט לנתניהו". לדברי ה"ניו יורק טיימס", דברי ניידס הם למעשה הזמנה לביקור, כשלושה חודשים לאחר השבעת הממשלה, אף שבאופן רשמי עדיין אין תאריך לפגישה המיוחלת. לדברי הניו יורק טיימס, "הכרזה של פגישה כזאת, שנתניהו ייחל לה למשך מסמלת איתות מוושינגטון שהיא תומכת בהכרזה של נתניהו על עיכוב ברפורמה השנויה במחלוקת".
העיתון ציין גם כי דבריו של נידס "משאירים את הדלת פתוחה לביטול ההזמנה אם נתניהו יקדם את הרפורמה אחרי העיכוב".
 
בראיון לגלי צה"ל אמר הבוקר עוד טום ניידס: "נתניהו היה כנראה 50 פעמים בבית הלבן, אני בטוח שהוא יוזמן בקרוב מאוד. אני מניח שהוא יוזמן אחרי פסח. אין שאלה שנתניהו יוזמן וייפגש עם ביידן, הם חברים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה