בארץ

בכיר רפובליקאי נגד שר החוץ אלי כהן על המלחמה באוקראינה

הסנאטור לינדזי גרהאם מתח ביקורת חריפה על הכרזת שר החוץ לפיה בכוונתו "לדבר פחות" על המלחמה באוקראינה. את שר החוץ של רוסיה, שאתו מתכוון כהן לשוחח, כינה גרהאם "נציג של פושע מלחמה"
דוד זולדן | 
לינדזי גרהאם, אלי כהן (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
הסנאטור לינדזי גרהאם, בכיר במפלגה הרפובליקאית, מתח אמש ביקורת על שר החוץ אלי כהן בעקבות כוונתו לשוחח עם עמיתו מרוסיה סרגיי לברוב והכרזתו הדרמטית כי ברצונו "לדבר פחות" על "סוגיית רוסיה-אוקראינה". "הרעיון שישראל צריכה לדבר פחות על הפלישה הפושעת של רוסיה מעט מטריד", כתב גרהאם, הידוע כתומך נלהב של ישראל, "שמירה על שקט מול ההתנהגות העבריינית של רוסיה לא תעמוד טוב במבחן הזמן".
היום בשעה 14:00 צפוי שר החוץ הטרי, אלי כהן, לשוחח טלפונית עם שר החוץ הרוסי לברוב. בשיחתם צפוי כהן להעביר ללברוב שורה של מסרים אמריקאים, לבקשת מזכיר המדינה בלינקן. התייחסותו של השר כהן לנושא הרוסי בנאומו שנשא אתמול בפני עובדי המשרד עוררה סערה ולא רק בישראל וגררה ביקורת מצד גורמים אמריקאים לרבות הסנטור הרפובליקני לינדזי גרהאם. היום מחדדים בלשכתו של כהן את המסר ומדגישים כי השר התייחס לניסיון הכושל לתווך בין רוסיה לאוקראינה שנעשה בזמנו על-ידי רה"מ דאז, נפתלי בנט. על כך אמר כהן כי "יש לדבר פחות".
כהן אמר אמש בנאומו הראשון בתפקיד: "נעשה דבר אחד בוודאות - פומבית - נדבר פחות. נכין התייחסות מפורטת של משרד החוץ לקבינט על מנת לגבש מדיניות אחראית. בכל מקרה - הסיוע ההומניטרי המשמעותי לאוקראינה יימשך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה