בארץ

רגב נגד אוחנה? "פגיעה בממלכתיות של הטקס וחריגה מסמכותו"

העימות החריף שנרשם בין שני בכירי הליכוד עלה מדרגה, לאחר ששרת התחבורה השיבה לפרסומים לפיהם יו"ר הכנסת לא ינאם בטקס השנה. בהבהרה ציינה כי אוחנה התבקש: "לאחד בין שני הנאומים לאחד במעמד הדלקת האבוקה". את ההודעה חתמה בעקימה: "ככל שניתנה הנחיה של יו"ר הכנסת למשמר הכנסת להחרים את הטקס"
מערכת ice | 
אמיר אוחנה ומירי רגב (צילום יונתן זינדל/פלאש 90)
על רקע העימות החריף שנרשם בקרב בכירי הליכוד, שרת התחבורה מירי רגב ויו"ר הכנסת אמיר אוחנה, פרסמה אתמול (שישי) השרה הממונה על טקס המשואות הודעת הבהרה. "לאור אירועי ה-7 באוקטובר ושינוי מתכונת טקס המשואות שנועד לאפשר את הרחבת פרק הזיכרון", ציינה רגב בהודעתה. 
לדבריה, השינוי נעשה "על מנת לתת ביטוי נרחב לגיבורות וגיבורי ישראל שנבחרו להשיא משואה". רגב הוסיפה כי אוחנה לא התבקש שלא לנאום כלל במהלך הטקסט, אלא "לאחד בין שני הנאומים - מעמד הנאום ומעמד האבוקה - לכדי נאום אחד במעמד הדלקת האבוקה". 
 
אלא שאת הודעתה חתמה השרה בעקיצה ליו"ר הכנסת אוחנה, שהביע את מחאתו באוזניה על שינוי מתכונת הטקס הנהוגה זה שנים רבות. "ככל שניתנה הנחיה של יו"ר הכנסת למשמר הכנסת להחרים את הטקס, הרי שיש בכך פגיעה בממלכתיות של הטקס וחריגה מסמכותו". 
בצל אירועי המלחמה המתמשכת ברצועת עזה הממשלה הסמיכה את רגב, הממונה על אירועי שנת ה-76 של המדינה, לערוך השנה התאמה ושינוי במתכונת טקס הדלקת המשואות. ובמסגרת השינוי תוסר, בין היתר, ההגבלה על מספר המשיאים לכל משואה כך שיותר משני אנשים יוכלו להשיא משואה אחת. 
בין משיאי המשואות: סרן שביט בן משה מחטיבת הצנחנים, שלחם ב-7 באוקטובר ותוך כדי הקרב התבשר כי אחיו נהרג, מפקד מחוז דרום במשטרה ניצב אמיר כהן, העובדת הסוציאלית ד"ר תמר שלזינגר שהייתה על הקו בזמן אמת עם הילדים שהוריהם נרצחו ואחותם נחטפה, רמי דוידיאן שהוביל מבצעי חילות שהצילו את חייהם של מאות אנשים בשבת השחורה, ופעיל ההסברה יוסף חדאד.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה