משפט

יבואנית הרכב חטפה תביעה: תאלץ לשלם 20.8 מיליון שקל

?הממונה על התחרות הודיעה על כוונתה להטיל עיצומים כספיים על מטרו מוטור ונושאי משרה בסכום של כ-20.8 מיליון שקל, זאת בגין היותה צד להסדר כובל. הממונה הודיעה גם על כוונתה להטיל עיצומים כספיים על שני נושאי משרה במטרו מוטור, בסכומים העומדים על כ-600 אלף שקל
מערכת ice |  6
תאונת טרקטורון-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הממונה על התחרות הודיעה היום (שלישי) לחברת מטרו מוטור על כוונתה להטיל עליה עיצומים כספיים, בכפוף לשימוע, בסכום של כ-20.8 מיליון שקל, בגין היותה צד להסדר כובל. הממונה הודיעה גם על כוונתה להטיל עיצומים כספיים על שני נושאי משרה במטרו מוטור, בסכומים העומדים על כ-600 אלף שקל.
ההפרה לכאורה נוגעת להסדר כובל בין מטרו מוטור לחברת Yamaha Motor Europe N.V (ימאהה), בנוגע לייבוא ושיווק טרקטורונים מתוצרת ימאהה בידי מטרו מוטור. ביום 11 במאי 2021 פרסמה הממונה קביעה, לפיה הסכם בין מטרו מוטור לימאהה ליבוא רכבים תפעוליים וטרקטורונים מתוצרת ימאהה הוא הסדר כובל. זאת מכיוון שמטרו מוטור החזיקה כבר בנתחי שוק משמעותיים ביבוא ובשיווק של רכבים תפעוליים וטרקטורונים של יצרנים נוספים, ובעקבות ההסכם עם ימאהה היתה צפויה לקבל לידיה את יבוא ושיווק הרכבים התפעוליים והטרקטורונים מתוצרתה.

ההסכם עם ימאהה עלול היה ליצור למטרו מוטור כוח שוק כלפי צרכני רכבים אלה, והיה עלול לפגוע בתחרות שבין ימאהה לבין יצרנים של מותגים אחרים המשווקים בידי מטרו מוטור. תחילה עררה מטרו מוטור על קביעת הממונה, אך בהמשך היא החליטה למשוך את הערר ולסיים את ההתקשרות עם יצרנית אחרת של טרקטורונים ורכבים  תפעוליים אותם היא ייבאה, בתנאים שהממונה מצאה, כי בהתקיימם לא יהיה בהסדר עם ימאהה כדי לפגוע פגיעה משמעותית בתחרות. 
אחד התנאים שפירטה הממונה הוא שמטרו מוטור לא תחל למכור טרקטורונים מתוצרת ימאהה עד למכירת מלוא מלאי הטרקטורונים ממותג היצרנית עמה סיימה את ההתקשרות. על רקע זה חתמה מטרו מוטור על הסכמים עם סוכנים בלעדיים שלה, הנחזים כהסכמי מכירה של מלאי הטרקטורונים שנותר ברשותה ממותג היצרנית עמה סיימה את ההתקשרות. אך בפועל, מלאי הטרקטורונים לא עבר לסוכנים, ומטרו מוטור המשיכה למכור טרקטורונים אלה במקביל למכירת טרקטורוני ימאהה, באופן שעלול לפגוע פגיעה משמעותית בתחרות. 
בגין ההסדר הכובל עם ימאהה, הממונה שוקלת להטיל על מטרו מוטור ועל נושאי משרה בה עיצומים כספיים. בפני מטרו מוטור ונושאי המשרה עומדת הזכות להשמיע טענותיהם בפני הממונה במסגרת שימוע.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    הממונה על ההגבלים מושחת ופוגע באזרח.
    בכיר בענף 02/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיסביר מדוע אישר לבעלי רשת פוט לוקר להפוך לזכייני נייק בישראל ולקבל בעלות על חנויות המותג במקביל להודיע לבעלי חנויות פרטיות כי אין הם מתכוונים לספק להם סחורה
    סגור
  • 5.
    מטרו חברה שצריכה להיעלם
    אסי 02/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שקרים וסילופים בעיות חוסר לקיחת אחריות. מטרו עבדתי אצלכם 6 שנים ואתם אכזבה.
    סגור
  • 4.
    מה הקשר של התמונה ? (ל"ת)
    אורח 02/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    חברה מושחתת
    אלי 02/2024/08
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בגלל החברה הזאת נמכרים בארץ טרקטורונים ורכבי שטח שלא שווים שקל בעלות מופקרת .וטרקטורונים של ימאהה נימכרים במחיר שלא רלווניתי לשוק ...70.000 לטרקטורוו ששווה פחות מרבע במחיר .גנבים ותופסים את השוק ברצועה
    סגור
  • 2.
    בקיצור כרטה ברטה. בולשיט (ל"ת)
    בקיצור כרטה ברטה 02/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מטרו מוטור
    מאנדהו 02/2024/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כבר שנים מטרו מוטור היא פשוט חברה רעה שעושקת את כולם עם המחירים הבלעדיים שלה גם על חלקי חילוף!!
    סגור