משפט

המשטרה עצרה חשוד במעורבות בגביית דמי חסות מעסק בצפון

שוטרי מחוז צפון עצרו תושב הכפר טובא זנגריה בן 19, לאחר שנחשד כי הניח בשבוע האחרון בקבוק עם נוזל דליק מחוץ לעסק באזור התעשייה צח"ר
מערכת ice |  1
ניידת משטרה (צילום shutterstock)
בראשון בלילה, כחלק מהמאבק היום יומי של המחוז הצפוני בתופעת גביית דמי חסות, עצרו שוטרי המחוז תושב הכפר טובא זנגריה בן 19 לאחר שנחשד כי הניח בשבוע האחרון בקבוק עם נוזל דליק מחוץ לעסק באזור התעשייה צח"ר.
כאמור, בתאריך ה-27 ליולי התקבל דיווח ממנהל בית עסק באזור התעשייה צח״ר בו מסר כי בהגיעו לבית העסק בשעות הבוקר המוקדמות הבחין בחומר הדליק אליו הוצמד כדור חי. עם קבלת הדיווח נפתחה חקירה מואצת שכללה שימוש באמצעים טכנולוגיים שונים שהובילה בסופו של דבר למעצרו של החשוד הבוקר.

עם מעצרו הועבר החשוד לחקירה בתחנת משטרת ירדן  ובמהלך היום יובא לבית משפט השלום בנצרת לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו.
מהמשטרה נמסר: "משטרת מחוז צפון נלחמת מלחמת חורמה בגביית דמי חסות וממקדת משאבים רבים כנגד ארגוני הפשע המאורגן באזור הצפון, אשר פועלים, בין השאר, בסחיטת דמי חסות".
 
מליאת הכנסת אישרה אתמול בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק העונשין של חברי הכנסת יצחק קרויזר, ניסים ואטורי ואלמוג כהן. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 9 חברי כנסת ללא מתנגדים.
מוצע לקבוע עבירה של גביית דמי חסות בשתי דרגות חומרה. האחת, עניינה בגביית דמי חסות תוך ניצול מצוקה ללא איום. במצב זה מוצע לקבוע חזקת מודעות של העבריין הגובה דמי חסות באופן מתמשך, למצוקתו של הקורבן, אם התבצעו לכאורה עבירות גוף או רכוש בסביבתו של הקורבן.  דרגת החומרה השנייה, עניינה בגביית דמי חסות  תוך שימוש באיום. 
בנוסף, מוצע לקבוע כהוראת שעה ל-5 שנים  עונש מינימום על העבירה החדשה וכן הסדרי חילוט על ידי בית-המשפט בהליך פלילי ובהליך אזרחי ללא הרשעה. על יישום הוראות הסעיפים המוצעים, מוצע לקבוע חובת דיווח ל-10 שנים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דמי חסות
    ישראלי 07/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד למשטרה השאלה איזה עונש מצחיק יטיל עליו השופט אולי מעצר בית אולי עבודת שרות או ישחרר אותו מחוסר ראיות עונשים כאלה הרבה אזרחים תמימים יתחילו לעסוק בעסק המשתלם של גביית דמי חסות
    סגור