משפט

הועדה לבחירת שופטים: האם נציג עוצמה יהודית ישובץ בוועדה?

אחרי שקארין אלהרר נבחרה כנציגת האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים, כעת נכנס להילוך גבוה הקרב על המקום הנוסף בוועדה. זוהי רשימת הח"כים אשר הגישו מועמדות לשמש כנציג נוסף בוועדה לבחירת שופטים. מארבעה יצא אחד

דוד זולדן | 
קארין אלהרר (צילום shutterstock, pixabay, פלאש 90/ יונתן זינדל)
הקרב על השיבוץ של הנציג השני מטעם הכנסת בוועדה לבחירת שופטים נכנס להילוך גבוה. לאחר שבחודש שנבחרה ח"כ קארין אלהרר לכהן בוועדה לבחירת שופטים כאחת מנציגות הכנסת, היום מתברר כי חברי הכנסת רון כץ ועידן רול מהאופוזיציה, ומשה סולומון ויצחק קרויזר מהקואליציה יתמודדו על המקום הנוסף בוועדה היוקרתית והמשפיעה בעידן זה.
לפני מספר שבועות ביקשה הקואליציה להביא לדחיית הבחירות של נציגי הכנסת לוועדה, אך לנוכח רצונה העז של ח"כ טלי גוטליב להתמודד, נבחרה נציגת האופוזיציה אלהרר לכהן בוועדה. בבחירות הנוכחיות השם החם הוא יצחק קרויזר בזכות היותו הנציג המוסכם על הקואליציה.
ביום רביעי הקרוב יבחרו גם נציגים נוספים מטעם הכנסת לוועדות לבחירת דיינים, קאדים וקאדים-מד'הב. בבחירות הקודמות לוועדה לבחירת דיינים, נבחרה ח"כ פנינה תמנו שטה (כחול לבן). גם ח"כ אליהו ברוכי (יהדות התורה) הגיש מועמדותו.
בבחירות הקודמות לבחירת קאדים לא נבחר אף נציג לאחר שגם ח"כ אחמד טיבי וגם ח"כ מנסור עבאס לא קיבלו מספיק קולות בעד מועמדותם (בטיבי תמכו 51 לעומת 59 שהתנגדו. בעבאס תמכו 51 לעומת 60 שהתנגדו). כעת יתמודדו חברי הכנסת ינון אזולאי, אחמד טיבי ומנסור עבאס
גם בוועדה לבחירת לקאדים-מד'הב לא נבחר אף נציג לאחר שח"כ חמד עמר קיבל 55 קולות לעומת 59 שהתנגדו ולכן לא נבחר. כעת יתמודדו על המקום בוועדה זהר אל דין ח'טיב ומהדי נסר אל דין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה