בארץ

דרמה בכנסת: זו הנציגה שנבחרה לוועדה לבחירת שופטים

דרמה פוליטית: בתום הצבעה חשאית נמסרו תוצאות הבחירה של חברי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים. לאחר ספירת שלוש פעמים את הקולות שגרמו לעיכוב רב, אלהרר נבחרה כנציגת האופוזיציה. למועמדת השנייה יתקיימו בחירות חוזרות
דוד זולדן |  3
טלי גוטליב, בנימין נתניהו, קארין אלהרר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אוליביה פיטוסי)
דרמה פוליטית: חברי הכנסת בחרו בתום הצבעה בבחירות חשאיות לנציגות לוועדה למינוי שופטים.
הצביעו 115, קולות פסולים 0. ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד נבחרה כנציגת האופוזיציה ומי שהתמודדה מולה ח"כ טלי גוטליב  באלהרר תמכו 58 קולות לעומת 56 שהתנגדו. גוטליב קיבלה 15 קולות בלבד.
המועמדים הסופיים שהיו: נציגת האופוזיציה קארין אלהרר ונציגת הקואליציה טלי גוטליב שהחליטה להתמודד עד הסוף למרות הלחצים מבית.
בתום הצבעה חשאית לבחירת נציגות הכנסת בוועדה לבחירת שופטים נפלה ההכרעה אחרי ניסיונות הקואליציה להסיר את כל המועמדויות שנועדו לדחות את ההצבעה בחודש.
בטרם ההצבעה יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד כינס ישיבת סיעה מיוחדת בתגובה למהלך ומסר: ״נתניהו איבד שליטה על ממשלתו ושבוי בידי הקיצונים, הפר את התחייבותו לנשיא וגורם לסיום השיחות".גם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מסר כי "אם הקואליציה תסכל היום את הבחירה לוועדה נפרוש מהשיחות". 
גם ראש הממשלה נתניהו מסר בתגובה: "גנץ אמר אתמול שאם הקואליציה תבחר שני נציגים לוועדה לבחירת שופטים, הוא יפוצץ את השיחות. טוב, זה לא קרה, אבל הוא ממשיך לאיים. אז אני אומר לאופוזיציה: תפסיקו עם האיומים, תפסיקו עם התירוצים, אחרי שלושה חודשים שאתם דוחים כל הצעת פשרה שאנחנו מביאים - שבו איתנו ברצינות, כנסו להידברות אמיתית ונגיע סוף סוף להסכמות".
סיעת ישראל ביתנו מנגד הודיעה בטרם ההצבעה כי תתמוך בגוטליב: "לא מתערבים מי נציג הקואליציה, נצביע לנציג קואליציה ונציג אופוזיציה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שינו זוארץ אדם רע ולא מיקצועי
    אוהד כדורגל 06/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מתאים להיות יו'ר ההתאחדות לכדורגל אדם רע ולא מיקצועי אשם בלעדי במחדל הנפת הגביע . ביתר זכאית לא צריכה להיענש
    סגור
  • 2.
    ההגיון של ישראל ביתנו משאיר ממדינות איי חורבות
    אפי 06/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפילו ברוסיה זה לא חיים
    סגור
  • 1.
    ביבי - חייב להתפטר ומיד. לווין לרה"מ
    שלמה 06/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ההתרפסות כלפי השמאל - חייבת להיפסק ומיד. ביבי הוביל את ההתרפסות, ולכן חייב לשלם ולהתפטר, ולאפשר לדטר הצעיר הימיני באמת - לשחוט ולהנהיג
    סגור