משפט

תבוטל השביתה הענקית בישראל? ניסיון למנוע אותה ברגע האחרון

ארנון בר דוד הכריז היום במסיבת העיתונאים הדרמטית על השבתת המשק ממחר ב-6:00 בבוקר. כעת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מנסה למנוע אותה ברגע האחרון
מערכת ice |  6
ארנון בר-דוד יו"ר ההסתדרות (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, אבשלום ששוני, תומר נויברג)
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', פנה הערב (ראשון) ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרה מיארה, במכתב בהול עקב החלטתו של יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, להשבית את המשק ממחר בשעה 6:00 בבוקר.
בר דוד הודיע היום במסיבת עיתונאים דרמטית, לאחר פגישה עם מטה משפחות החטופים, כי השביתה תצא לפועל כאות הזדהות עם המאבק לשחרור החטופים. זאת לאחר שהבוקר דובר צה"ל התיר לפרסום כי חולצו שש גופות חטופים, שלמרבה הצער נרצחו באכזריות על ידי מחבלי חמאס, זמן קצר לפני שכוחות צה"ל הגיעו למקום.
שר האוצר פרסם את העובדה שפנה ליועמ"שית בחשבונו ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר) וכתב: "1. לפני מספר שעות פניתי ליועמ"שית בדרישה לעתור בדחיפות לבית המשפט, ולהוציא צו מניעה לביטול השביתה. מדובר על שביתה פוליטית שלא נמצאת בסמכות ההסתדרות ואין לה שום תוקף חוקי".
עוד בוסיף סמוטריץ' וכתב: "2. הוריתי לממונה על השכר על העברת הנחיה ברורה, שכבר פורסמה: עובד שלא יגיע מחר לעבודה לא יקבל תשלום. 3. לא ניתן לראשי ההסתדרות להפוך את המדינה ולהשתמש בעובדים ככלי נשק לקידום דעתם הפוליטית".
 
מהיועצת המשפטית לממשלה נמסר בעקבות פנייתו של סמוטריץ': "בשעה האחרונה התקבלה פנייתו הכתובה של שר האוצר המבקשת לעתור נגד ההסתדרות כדי למנוע את השביתה. הפניה הועברה לקבלת עמדת ראש הממשלה ביחס לדברים, ולאחר קבלת העמדה העניין ייבחן ותתקבל החלטת היועצת".
בשעה זו נערכות הפגנות ברחבי הארץ, לאחר שהתעורר זעם רב בציבור עם פרסום הידיעה על הירצחם של ששת החטופים והחטופות שחולצו, סמוך לזמן החילוץ. מוקד המחאה הגדול הוא כמובן בתל אביב, שם על פי דיווחי המשטרה נחסמו כבישים מרכזיים בשל המחאה.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    סינואר מודה לך מאד (ל"ת)
    מיכל 09/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    איש הכאוס והטירוף, ארנון בר דוד. (ל"ת)
    זוועה 09/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    שמוטריץ' שק לי בת* (ל"ת)
    לא מעניין 09/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    איש אלים, אגרסיבי וביריון (ל"ת)
    ארץ מולדת 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מקווה שהקרע ופילוג שבן דוד יוצר יחזור אליו בגדול. (ל"ת)
    אמא שבתה מושבתת מחר 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שביתה פוליטית לגמרי (ל"ת)
    הכל פוליטי 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור