משפט

ארגון העיתונאים נגד משרד התקשורת: פוגעים בחופש העיתונות

במהלך הפגנה בתל אביב פקחי המשרד פנו לעיתונאים ערבים שסיקרו את ההפגנה ושאלו אותם לזהות כלי התקשורת עבורו הם עובדים, והאם מדובר בערוץ אל ג'זירה. בתגובה הארגון פנה ליועצת המשפטית של המשרד ודרש לחדול מפרקטיקה זו. במידה ולא, יפנו להליכים משפטיים
מערכת ice | 
הפגנות בתל אביב (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
על רקע דיווחים כי ערוץ אל ג'זירה בישראל ממשיך את שידוריו למרות ההחלטה לסגור אותו וההפגנות הרבות שהתקיימו בתקופה האחרונה ברחבי הארץ, ארגון העיתונאים והעיתונאיות פנה ליועצת המשפטית של משרד התקשורת בטענה כי המשרד פגע בחופש העיתונות והעיסוק של עיתונאים ערבים.
במהלך אחת ההפגנות שהתקיימו בתל אביב, פקחי משרד התקשורת עברו בין העיתונאים הערבים שסיקרו את ההפגנה ושאלו אותם לזהות כלי התקשורת עבורו הם עובדים וכן אם מדובר בערוץ אל ג'זירה. לטענת היועצים המשפטיים של הארגון, עוה"ד אמיר בשה ולילך לוי הוראת השעה שאפשרה את סגירת הערוץ הקטארי לא מעניקה סמכות לפקחי המשרד ולשוטרים לפנות לעיתונאים ולפגוע בעבודתם.
כך צוין במכתב של הארגון למשרד התקשורת: "מדובר בהתנהלות אסורה שיש בה פגיעה בחופש העיתונות ואפקט מצנן על עבודת העיתונאים. הדבר אף פוגע בחופש העיסוק של העיתונאים, מאחר שנבחרו להיבדק עיתונאים דוברי ערבית בלבד". הארגון דורש ממשרד התקשורת לחדול מפרקטיקה זו, במידה ולא יזכו למענה הודיעו כי יאלצו לנקוט בהליכים משפטיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה