נבחרת אייס

הכישלון של השופט אהרון ברק ביישום מבחן בוזגלו על עצמו

ישראל היא מדינה שבה האפליה נגד נשים, מיעוטים ומעמד סוציו אקונומי נמוך, היא בשיאה והכול נגד עיניהם של ממשלות ישראל ובתי המשפט. חוקים שלא נאכפים אינם רק בעיה של רשות מבצעת, אלא גם הרשות השופטת חייבת לבחון מה תרומתה למחלה חמורה זו בפרט, אם היא רוצה להחזיר את האמון בה בקרב כל שכבות העם
פרופ' ירון זליכה
פרופ' ירון זליכה |  107
פרופ' ירון זליכה על אהרון ברק (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, unsplash)
"תמיד כאשר יש מעמד הנמצא בעלייה, חלק גדול מעקרונות המוסר נובעים מהאינטרסים המעמדיים ומתחושת העליונות של אותו מעמד": ג'ון סטיוארט מיל, "על החירות" (1859).
אחת המחלות החמורות בחיים הכלכליים והחברתיים שלנו היא מחלת הגזענות וההדרה. גם בנושא זה, כמו בסוגית התחרותיות שבה עסקתי בטור קודם, עשתה הרשות המחוקקת את מלאכתה כיאות וקבעה איסור מוחלט של הדרה. אסור להפלות נשים. אסור להפלות ערבים וחרדים. אסור להפלות ספרדים. פשוט אסור. גם בית המשפט העליון תרם את חלקו לרוממות החוק והשוויון וקבע הלכות חשובות נגד הדרה ואפליה ובהם "מבחן בוזגלו" המפורסם שקבע נשיא בית המשפט העליון בדימוס, השופט אהרון ברק, בכהונתו כיועץ המשפטי לממשלה. 
אולם עקרונות תיאורטיים אלה לא נאכפו. החוקים וההלכות היו והינם אותיות ריקות. ישראל היא המדינה שבה האפליה נגד נשים, מיעוטים ומעמד סוציו אקונומי נמוך - שבמקרה או שלא במקרה מרביתו בני ובנות הציבור הספרדי מזרחי, היא בשיאה והכול נגד עיניהם של ממשלות ישראל ובתי המשפט. עיניים העצומות לרווחה. אמנם הממשלה אשמה לא פחות למצב עגום זה אולם בתי המשפט לא יכולים לחמוק מאחריות. חוקים שלא נאכפים אינם רק בעיה של רשות מבצעת, אלא גם הרשות השופטת חייבת לבחון מה תרומתה למחלה חמורה זו בפרט, אם היא רוצה להחזיר את האמון בה בקרב כל שכבות העם. 

וההדרה אינה מסתכמת רק במציאות הכלכלית והמשפטית שלנו אלא גם במראה העיניים החשוב מאין כמותו ובפני עצמו. 
חלוצי הפסיכולוגיה הקוגניטיבית עמדו כבר לפני עשרות בשנים על העובדה כי אנשים רואים את העולם במשקפיים המסננות את המציאות מבעד לעמדות, לדעות, לאינטרסים ולרגישויות שלהם. אין הכוונה כי הם מתעלמים מהעובדות אלא שאין ביכולתם לראות אלא את העובדות המסוננות באמצעות המשקפיים הסובייקטיביות שלהם. באחד המחקרים המפורסמים התבקשו שתי קבוצות גדולות של אוהדי פוטבול לבחון משחק שהתקיים לפני מספר עונות וחסר כל משמעות להווה, ולציין כל עבירה שבוצעה במגרש. לבטח לא תתפלאו לשמוע כי שתי הקבוצות הסכימו כי רמת השיפוט הייתה נמוכה. חמור מכך. אוהדי כל קבוצה ראו בעיקר עבירות של שחקני הקבוצה היריבה ולא ראו כמעט עבירות של שחקני קבוצתם. כך אנו בנויים. 
לכן, לו בארה"ב הייתה נשפטת אישה על ידי תריסר מושבעים גברים או אדם אפרו אמריקאי על ידי תריסר לבנים פרוטסטנטים אנגלוסכסיים (WASP) הרי המשפט היה נפסל. מהטעם הפשוט כי עוד בטרם נולדה הדמוקרטיה הוכרה הזכות היסודית של אדם להישפט על ידי ה-Peers שלו. אין זה עניין של נראות אלא עניין של מהות. כפי שציינתי, האדם רואה את העולם דרך המשקפיים של העמדות, הדעות, האינטרסים, הרגישויות והמעמד או הסביבה שלו. לו היה החוק נטול צורך בפרשנות סובייקטיבית ניחא. אולם אין חוק ואין משפט שרובוטים מנהלים. בני אדם שופטים אותנו דרך העמדות, האינטרסים והרגישויות שלהם. כאשר מרבית השופטים ובפרט הבכירים שבהם הם מצבע אחד, אזי הם גם רואים את העולם דרך אותו הצבע ודרך הרגישויות והאינטרסים של המעמד או הסביבה שבהם הם חברים ובהם הם גדלו.
הצורך בייצוגיות של השופטים כך שייצגו את כלל שכבות החברה הישראלית - ולא יבואו מסביבה סגורה שתקבע את עקרונות המוסר הנובעים מהאינטרסים המעמדיים ומתחושת העליונות של אותו מעמד - הוא צורך העומד ביסוד הדמוקרטיה. אין דמוקרטיה בלעדיו ואין חתירה לצמצום פערים סוציו אקונומיים בלעדיו. ואני מצטער לומר כי גם במישור זה אין כרגע דמוקרטיה מלאה בישראל. 
ולמי שהיה עדיין ספק בצורך הדחוף לשנות באופן יסודי את הרכב הוועדה למינוי שופטים נתן בשבוע שעבר כבוד נשיא בית המשפט העליון בדימוס, השופט אהרון ברק, את ההוכחה האולטימטיבית. בריאיון שקיים סיפר השופט ברק כי בתקופת כהונתו הוא וחבריו לוועדה לא הצליחו למצוא מועמד ממוצא מרוקאי לכהונת שופט בבית המשפט העליון אשר יהיה בעל מקצועיות נאותה ומזג שיפוטי הולם. הם כביכול חיפשו ולא מצאו. לא מיותר לציין כי הם גם לא מצאו מועמד משום מוצא מזרחי אחר למעט נציג בודד שישמש כעלה התאנה שלהם. כמובן שממוצא אשכנזי מצאו כבוד השופט ברק וחבריו מועמדים למכביר. על כך נאמר כי אין עיוור גדול יותר מי שמתעקש לעצום את עיניו, או בלשון תהילים "עיניים להם ולא יראו".
כל כך עצוב כי דברים אלה נשמעו מפי אבי "מבחן בוזגלו". המבחן שייסד את תיאורית אי האפליה בין חזק לבין חלש, בין אשכנזי לבין מזרחי. איני יודע אם מבחן בוזגלו היה מלכתחילה עבודה בעיניים או שמא היה מטאפורה מילולית בלבד שבינה לבין המציאות היה פער אדיר. אני מאמין בתום ליבו של השופט ברק ומוקיר את סגולותיו הכבירות ואת תרומתו האדירה לעולם המשפט בישראל. האכזבה שלי היא על חוסר המודעות העצמית של האיש הדגול הזה ועל חוסר יכולתו להכיר באחריותו לפערים שהתקיימו בתקופת כהונתו. לא מאוחר מלחזור בו מהדברים ולהתנצל. גם אנשים דגולים צריכים להתנצל כאשר הם טועים.  
כך או כך, איננו יכולים להמשיך עם וועדות שאינן מצליחות לראות מועמדים מזרחיים נאותים, בין אם הן מפלות מזרחיים בכוונה ובין אם אין להן את הרגישות והמודעות העצמית הנאותים כדי להתגבר על מגבלותיהן הקוגניטיביות.  
עם זאת, למען הסר ספק, איני תומך במנגנון המוצע בהצעת החוק של יו"ר וועדת חוק חוקה ושמפט של הכנסת, ח"כ רוטמן, או ביוזמתו של שר המשפטים לוין לפיו תשתלט הממשלה באופן מוחלט על מינוי השופטים. כפי שקבע ההיסטוריון הרומי, טיטוס ליוויוס, יש להישמר מתרופות הגרועות מהמחלה. אני סבור שאין מקום למונופול או לרוב מוחלט של הממשלה על מינוי שופטים ויש מקום למנגנון מאוזן הנותן מקום רחב גם לנציגי האופוזיציה והאקדמיה.  
על רקע דברים אלה, אני תומך באופן חד משמעי בשינוי השיטה הקיימת שלא הצליחה לאורך עשרות שנים לייצר סגל שיפוטי שייצג את כלל שכבות האוכלוסייה והכלכלה שלנו.
הכותב הוא ראש ביה"ס לחשבונאות, כלכלה וניהול כספים בקריה האקדמית אונו ויו"ר המפלגה הכלכלית
תגובות לכתבה(107):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 75.
    יש לחוקק יסוד
    נוכל מדופלם 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    המבטל את הדיבר השמיני ואולי עוד כמה.
    סגור
  • 74.
    זה מה שיש לך להגיד עכשיו?
    דמוקרט 02/2023/22
    הגב לתגובה זו
    2 3
    דביל! מזל שלא הצבעתי לך! עוד צעצוע של מפלגות השלטון
    סגור
  • 73.
    חחחח
    אכן כישלון 02/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 2
    זה כמעט כמו כישלון של מישהו שרץ כל שנה לבחירות וחי בסרט שיעבור את אחוז החסימה
    סגור
  • 72.
    גזען לא מבין שהוא גזען
    אחד העם 02/2023/22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ברק בעצמו אומר לא מצאתי מרוקאי שמתאים לעליון לה כי הוא מחפש כאלה שמתנהגים כמוהו רק הם ראויים לכן מרוקאי שחכול להיות שחכם ממנו פי מאה מבחינתו הוא לא ראוי כי הוא אינו משתייך לאליטה ותאמינו לי יש מספיק מרוקאים חכמים במערכת המשפט כמו שישי מספיק רופאים מרוקאים שמטפלים באהרון ברק
    סגור
  • 71.
    ירון, כיף לקרוא אותך בכל תחום...
    אנו 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    5 1
    יפה כתבת. זו התחושה וישבו וידברו ויפה שעה אחת קודם. מי שמוביל את כל הרפורמה הוא תכול עיניים, אשכנזי, משכיל שכל חייו השקיע לשינויי במערכת המשפטית. הוא יכול להישען ולקפוא על שמריו ולמרות, הרפורמה בוערת בקירבו. הכל מתחיל בזה שביבי בשלטון ויש אפשרות וקדם את מה שהוסיף להרוס אהרון ברק. לפיד, מונע מאגו נפוח וקשה לו לקבלאת השינויים במערכת המשפט ובכלל מאנשים "חכמים ממנו". עדיין לא הפנים שהוא לא מנהיג ובטח לא רו"מ. זליכה, שאפו גדול! דייקת בניתוח, מאלף.
    סגור
  • טען עוד
  • 70.
    אמרת הרבה ולא אמרת כלום
    עמרי יעוז 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 2
    פרופסור, אני מניח שברור לך שרוב הדיונים הם קשקוש אחד גדול. יש רק שאלה אחת: האם ישראל יכולה להיות גם יהודית וגם דמוקרטית במידה שווה. התשובה היא חד משמעית שלילית. אם כך מה עדיף? אני חילוני דור שני לשואה חייב מדינה יהודית. אז אני צריך להתרגל לרעיון שאחיה במדינה שבמקום זכויות מוקנות בחוקה, אקבל "כף זכות" מדיינים. למה לא להגיד פשוט את האמת? היא כאובה מדי?
    סגור
  • למה עדיף לך
    תוהה 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 2
    למה עדיף לך או אתה חייב מדינה יהודית?, מה אתה צריך ביהדות? אם רק את הטקסים החיצוניים של החגים תוכל להמציא לך או לאמץ טקסים שונים ותהיה חופשי לנחות איפה שתרצה, ברומא כרומאי ובדובאי כדובאי וכד'- וחסל סדר פסח שהוא אולי סתם סיפור עם, ואולי לא שווה כל מה שסובלים בגללו. מה אתה חושב הרבה... קח מקל וקח תרמיל, ואסוף אליו בתמהיל, סיפורי וטקסי עמים למכביר, הדמוקרטיה במיטבה רק נזכיר.
    סגור
  • עדיף גם עדיף
    דוד בן גוריון 02/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שנמצא פה והוא יהודי צריך את מדינה יהודית. אם היא לא תהיה יהודית היא גם לא תהיה דמוקרטית. ואם האופי היהודי של המדינה מיותר בעינך, אתה מוזמן למצוא לך מקום אחר שתקרא לו מולדת, מקום שכמובן אין לך כל קשר היסטורי לעם היושב בו ושם תהיה זר אתה וצאצאיך (בהנחה שיש לך)
    סגור
  • האמת המוצגת
    ליברדת 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    צדקת יקירי עומרי שזאת השאלה המרכזית. ואכן כיהודי לא כל ערכי הדמוקרטיה יוכלו להשתוות, על כן אם בחרת מדינה יהודית זה המומנטום היותר מוביל , ואם דמוקרטית (גם זה לא מושלם אלא עדיף) יש הרבה מדינות בעולם כאלו, ואם לא תוכל לחיות שם כיהודי, שתי אפשריות עומדות לרשותך או שתמחק את היהדות שלך ואז "תתקבל כאחד מן המניין" או שהיא גם לא דמוקרטית . תעמיק בעניין יותר.
    סגור
  • 69.
    למה אין ראש ממשלה מזרחי ??? רק לבכות אתם יודעים
    ארי 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 2
    למה אין ראש ממשלה מזרחי ??? רק לבכות אתם יודעים, אין במדינת ישראל מזרחי אחד שיכול להיכנס לנעליים של ביבי ??? רק אשכנזי מקיסריה יכול להיות מנהיג שלנו??? קודם נחיל את מבחן בוזגלו על עצמנו ואחר כך נבוא בתלונות על ברק
    סגור
  • 68.
    בלהות
    יאללה 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לצערנו בעבר כשלא הייתה מדינה ליהודים היינו תמימים לא היה לנו ברור כלום לגבי מדינה לכל היהודים בתפוצות העולם. באירופה אחרי השואה היו כתות כמו האלומניאטי. כמו הטמפלרים. וכמו הנאצים עצמם שהגיעו לפה סיפרו סיפורים והתחזו. ליהודים ככל שעבר הזמן והם הפכו לידועים בציבור פחות ופחות. לא חשבנו לבדוק. היה אחד בשם כהנה שהרחיב על. הצורך לבדוק מי הוא יהודי בגלל המצב הזה. ואז רצחו אותו. ואין חקירה מעמיקה באיזה ידיים חיינו תלויים מי יבדוק. שלא ניפול למקום גם רצחו וגם ירשו
    סגור
  • 67.
    למה נזכרת עכשיו לתקוף את המשפט?
    שי 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ביבי נתניהו בשלטון מ1996. מה קרה שכולם נזכרו עכשיו שהמשפט לא מתאים להם? זליכה, לא דיברת נגד המשפט באף קמפיין בחירות שלך.
    סגור
  • 66.
    משילות כולללללם רוצים
    אמת 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    דמוקרטיה זה למשול בזכות יום הבוחר. לנו אין את זה והמשילות נתקעת על מהרסייך{בגץ,ובאגים שצריך לתקן} אז מתקנים ותהיה פה משילות סוף סוף. זה מה שכולם רוצים... לא????
    סגור
  • 65.
    אופוזיציה ואקדמיה? גם שם הברקיזים שולט{משנת ברק}
    חגי 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    באקדמיה ובאוניברסיטאות בפרט הדיקנים מנצלים את כוחם לפגוע בממשלה הביביסטית,ולא נותנים במה לאנשים שאינם מתנגדי הרפורמה. נקודה.
    סגור
  • 64.
    שרקי
    אסתר 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יאיר כל הטרלול והקרנבל שיצרת מסביבך זה רק כדי לומר בא לי לשכב רק עם גבר. מישהו מנע ממך? מה שנעשה בחדרים הוא ענינך הפרטי למה להרעיש עולמות בושה וחרפה שאתה עושה זאת עם כפה לראשך מוטב שתוריד את הכפה זה מה שמפריע אתה לא מענין אף אחד
    סגור
  • 63.
    בא תראה מה עשית
    שורד 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יזכר לדרקון עולם
    סגור
  • 62.
    אמרת peers. עברת ליד מושבעים. ולא אמרת מושבעים
    נמרוד 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לומר מושבעים בלי לומר מושבעים. זה ללכת בלי ולהרגיש עם
    סגור
  • 61.
    בעיקר מעיד על בורות
    ברק 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    3 3
    נכון שמספר הספרדים בעליון מצער אבל ' בתקופתו של ברק עלה יצוג הספרדים בעליון מאחד לשלושה בתקופתו של ברק עלה יצוג הנשים בעליון משתיים לחמישה בתקופתו של ברק התווסף לראשונה שופט ערבי לעליון הגיוון אינו מספיק' ועדיין זו תקופה שמתאפיינת בגיוון. ברק סיים את כהונתו ב=2005 במשך שמונה עשר שנה עלה ייצוג הספרדים בעליון ב' 0. זאת בזמן שמרבית שרי המשפטים הגיעו מהימין, שמשפט השופטים השמרנים עלה לשמונה. בועדות שכידוע השופטים מהווים שליש ממנה. בשלהי תקופתו של ברק השופט אדמונד לוי היה אחד מהשופטים בועדה למינוי שופטים' כלומר בועדה עצמה היה יותר גיוון.
    סגור
  • מאיפה המצאת את המספרים הללו?? (ל"ת)
    נוי 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 60.
    קלטנו אוכלוסיה נחותה והם משתלטים עלינו
    מנה 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 10
    הבאנו אוכלוסיה ממערות האטלס במרוקו והם גונבים לנו את המדינה . זאת האמת לא קשקושי זליכה
    סגור
  • גדולי עורכי הדין בישראל כיום הם ממוצא ספרדי. תבדוק. (ל"ת)
    נוי 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לבושתך עוד לא קלטת שהם עולים עליך בהרבה
    עמי 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לבושתך עוד לא קלטת שהם עולים עליך בהרבה מספרים!! ביושר, באהבת וכיבוד הזולת, בכיבוד הורים ומורים, בענווה. חוץ מזה שאם תלמד הסטוריה תיווכח שהם הקדימו את האשכנזים בכל המקומות- בירושלים, יפו, ת'א, פתח תקוה, צפת.. והם שקלטו את האשכנזים!!!
    סגור
  • טעות
    שמעון 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אנחנו הגענו לארץ ישראל לפניכם תבדוק את ההסטוריה ואתה ומשפחתך הגעתם לא מציונות לא מאהבת הארץ ולא ממצוות ארץ ישראל מי שבנה את הארץ וסלל כבישים אלו התמהים המרוקאים הערקים ובטוח לא אתם אתם דאגתם לפנסיה תקציבית ומה שעניין אתכם זה כבף
    סגור
  • האדם הנאור והגזען
    שפיות זמנית 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מדהים לראות שמי שניצל מהצורר מתבטא בעצמו באותם מונחים בדיוק כמוהו עם תורת גזע מחליאה ואיומה ועם המון קצף ושנאה יוקדת. הבט בראי ותראה איש קטן עם שפם קטנטן...והוד בורותו - נקודה נוספת למחשבה: אברהם אבינו הגיע מעיראק, ומשה היה יליד מצרים...ולא מפולין!
    סגור
  • 59.
    הספרדים נחותים מה נעשה (ל"ת)
    מהה 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 6
    סגור
  • האדם הנאור והגזען
    שפיות זמנית 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הבט בראי ותראה איש קטן עם שפם קטנטן... אתה בדיוק כמותו עם אותה תורת גזע וגבורה מאחורי מקלדת. אתה בור ועם הארץ, אחרת היית יודע שבמקור כולנו עירקיים (אברהם אבינו) ובהמשך מצריים... אבל אתה אתה מיוחד אתה הגעת מפולין או מגרמניה וגורשת משם כי היית נאור מדי עבורם...
    סגור
  • 58.
    שופט בוחר שופט זה ממש רע
    אבירם 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    4 1
    גם השופטים הם בני אדם וברור שיש להם העדפות אישיות וטבעי שהם בוחרים את חבריהם לקבוצה שבאים עם אותם ערכים ומכיוון ששופטים מכהנים עשרות שנים הם מנציחים את הערכים שלהם . חבר מביא חבר מוביל לבית משפט שבו כל השופטים עם אותה אג'נדה. בחירה על ידי הממשלה שמורכבת ממספר מפלגות ושמתחלפת כל מספר שנים תבטיח גיוון דיעות בבית המשפט
    סגור
  • 57.
    הדבר הכי חשוב- שינוי וועדת שכפול השופטים -כל השאר יסתדר (ל"ת)
    הארי 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 56.
    זליכה
    עינת 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מאוהבת בזליכה נקודה. כמה שופע... גומעת דבריו בשקיקה
    סגור
  • 55.
    לפטר בנים של שופטים מיד ממערכת המשפט
    רונית 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לפטר בנים של שופטים מיד ממערכת המשפט
    סגור
  • 54.
    מבחן בוזגלו
    קרן 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כשהגיעו המזרחים לארץ לפני כ70 שנה,ההתעסקות במשפטים וידיעת התורה הזו, לא היתה נחלתם , הם התעסרו במסחר טקסטיל, בנקאות וחשבונאות, מדוע אף אחד לא מבין על העובדה, שרב בעלי מנכ"לי הבנקים היו יוצאי עירק?? היה ממש מונופול ש עירקים על ניהול הבנקים, למה?? הם באו עם אוריינטציה כלכלית מסחרית וידעו את המקצוע הזה,יהדות גרמניה כמשל, היו מעורים יותר בעיניי חוק ומשפט וגם למדו זאת בארצותיהם, לצערנו, גם מבחינת יכולת ותפיסה, המזרחים לא נמשכו לתחום הזה, רק בשנים מאוחרות יותר, לפני -40-30 שנה החלה להתפתח תודעת לימוד המשפט, אצל המזרחים, ולבד מזה 40 שנה פחות טו יותר הימין בשלטון והיתה לו השפעה הוועדה לבחירת שופטים,מדוע לא קידם שינויים? כשנח לבצע עליהם, אז כולם הופכים להיות הקוזק הניגזל. מעניין שהימין מעולם לא מתקומם על כל שראש המחנה שחו אינו מזרחי, זה ברור לו שהוא אשכנזי, ועוד מעניין שכל המזרחיים שהיו מועמדים רא דוד לוי, לא נבחרו עי"המזרחים. הכל פוליטי על מנת לגרום לשסע וקרע.
    סגור
  • 53.
    השופט אהרון בדק
    ניר 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כבר אמרו חכמים אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו אבל זה לא נעשה ,מחוסר ידע יהודי,מאמין ,כפי שמעיד על עצמו אהרון ברק,
    סגור
  • 52.
    סתם תמיהה קלה
    צין 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מדוע אינך נוקב בשמו של ביבי? הוא היה 15 שנים ראש ממשלה. הכל נעשה על פי דרכו. יש 4 נציגי הפוליטיקאים בוועדה ( מתוך 9). מדוע הוא לא מינה שופט מרוקאי?
    סגור
  • 51.
    הטבת לתאר פרופסור ירון זליכה.
    כוכב צדק 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הדלתות ננעלו בפני מזרחיים אפילו המוכשרים ביניהם. מה הפלא שאי אפשר היה לראות אותם, כאשר בכל יום נלחמו על שרידותם הכלכלית?
    סגור
  • 50.
    קריאה לאהרון ברק- למען עתיד העם,שתוק!!
    יוסף המסביר 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    10 1
    אני קורא לאהרון ברק. למשוך את לשונו ועיטו ממערכת המשפט.עליו להכריז כי מהיום לא ינסה להדפיע במאומה על שופטים ועורכי דיו.לא ייתן הרצאות הרצאות,ולא ראיונות.ישב לו בצדז זה הזקן,על מנת לאםשר לילדים לגדול במדינה הוגנת ומאוזנת.ייתן לעם לרפא את הפצעים,לסגור את השסעים,להוקיע את הקיפוחים, ולתת לעם ולמדינה זמן ריפוי. רק נסיגתו של מי שהצערכת יראה משוט לשונו
    סגור
  • 49.
    קשקשן שכחת שאהרון ברק מצא ערבי אך לא מרוקאי
    דלי 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    7 0
    שכחת לציין שאהרון ברק הכלב כן מצא ערבי רטוי ומקצועי לעליון אך לא יהודח מזרחי או ספרדי מרוקאי לעךיון. כמו כן, אדם שלא רוצה לראות הוא לעולם לא יראה מה מונח לפניו, כך שאדם גרוע יותר מעיוור והרצון הזה שלו לא נובע מתום לב אלא מכוונה תחליה שבסיסה ברישעות כוחנו הרגשת עליונות ובורות כן בורות כי גם אנשים משכילים יכולים להיות בורם ועמי הארץ במושאחם מסוימיים
    סגור
  • זה הערבי הסימלי התורן שבוחרים השופטים השמאלנים כקישוט. (ל"ת)
    נוי 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אז אהרון ברק אוהב ומעריך יותר ערבים מיהודים מרוקאים?
    הארי 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עד כדי כך הוא סולד מהפראעהנקעים?
    סגור
  • 48.
    מספיק לקפוץ מעל שולחנות בכנסת.
    יעל 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    5 1
    תמצאו עץ לקפוץ עחיו
    סגור
  • 47.
    זליכה בעצם רוצה שיהיו נציגים למשל של ש"ס
    אורח 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בבית המשפט העליון (כי צריך נציגות לכל המגזרים),נציגים שיביאו את עמדות המוסר שלהם ולא רק את עמדות המוסר של האשכנזים,כלומר,מותר שנציגם בכנסת יקח שוחד וירמה את מס הכנסה,ומאחר וזו השקפת העולם שלהם הוא יהיה זכאי וזו הנורמה שתהיה במדינה מעניין כמה הופלה זליכה עד שהגיע להיות פרופסור ועשיר מופלג.
    סגור
  • 46.
    עגל הזהב,
    אזרח שפוי 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    גזען לך הבייתה עוד בחייך תראה את הרפורמה מיושמת סעיף סעיף
    סגור
  • 45.
    בית המשפט דפוק
    אחת שיודעת 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    7 0
    כמו שיש שוטר שכונתי.לנו יש גנב שכונתי.נכנס,לוקח מה שבא לו והולך.הוא מצולם,יודעים מי הוא ,היכן גר,איפה הוא מסתובב.תפסו אותו לא פעם. אלא מה? המשטרה עוצרת,מגיעים לבית המשפט,..נכון צדקתם השופט משחרר כך אולי עשר פעמים. באחת הפעמים לאחר שתושבים כעבו על ראש העיר,הוא בחכמתו פנה אל הדופט דרך הרשתות בציניות...והשופט הפעם כשהגנב הגיע אליו שלח אותו אל מחוץ לעיר ל30 יום. יפה נכו? אז הוא חזר ותנחשו...טוב!! תקראו מהתחלה ותבינו...זוועה
    סגור
  • אז הפתרון זה להכניס גנב לממשלה ... (ל"ת)
    דרעי 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 44.
    האשכנזים יחריבו את המדינה בשביל כסף ושלטון.הכסף מעל הכל (ל"ת)
    אורנה 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • נכון - אם הכוונה ללוין ורוטמן (ל"ת)
    מושיק 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 43.
    הזוי
    נפתלי 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    9 1
    כנשאל אהרון ברק למה אין שופט מזרחי תשובתו שאין בנצא מתאימים רבותי אם זה לא גזענות ואפליה מצד שופט מהעליון אם זה לא גזענות ואפליה אז מה נקרא לזה האפליה לנשים ולמזרחים אתיופים וכל מי שצבעו שחור האיליטה לא תקבל אותו מעל ראשם זה הפצצה המתקתקת עוד משנות 77 ועד היום התפוצצה בפני אותה איליטה צבועהוגזענית
    סגור
  • 42.
    הגימוניה בלתי נסבלת
    אזרח למען צדק ושוויו 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    5 0
    צודק בהצגת המצב החולני והבלתי נסבל מהפן ההדרה וההדחקה , אך שלושת הרשיות אשמות באי ישום התיאוריות והחוקים השונים כנגד אפליה ואי השוויון , ולא רק הצלע השלישית, השיפוטית
    סגור
  • 41.
    ברק כבר הודה ש"טעה" בהכל.רפורמה דחוף (ל"ת)
    יצחק 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • כנראה שלא ראית את הראיון (ל"ת)
    מושיק 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • צרייך לבדוק מי זו המערכת שמחליתה מה לפרסם ומה לא.
    יעל 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המערכת שלא דמוקרטית
    סגור
  • מזרחיים
    יעל 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מיום שהגענו כעולים לאוהלים.לא התלוננו.הינו השחורים והלא מלומדים.נצלתם אותנו ולא נתתם לא הזדמנות להתקדם.רק עבודות שיורות.לא בשביל האשכנזים.הם מחומדים ואם יחנכו אותנו להשאר באותו מקום.מי שסבל ממערכת המשפט זה האזרח הקטן הלא יודיע את זכויוטב.גם גנבתם ילדים של עדות המזרח.במיוחד ילדים תמנים.מי שלט אז האשכנזים.
    סגור
  • 40.
    יהירות אליטיסטית
    אא 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אני פעם הגעתי לבית המשפט עם אבי , בן 72, אמרתי לשופט שאבי אינו יודע להשתמש במחשב, חטפתי הוצאות של עשרות אלפי שקלים, כי השופט לא האמין שיש איש עסקים שלא יודע להתנהל עם מחשב. הם רואים רק את שכמותם
    סגור
  • 39.
    הנרקיסיסט ירון זליחחחאה קפץ על הזדמנות לפרסום (ל"ת)
    Rdzl 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור
  • 38.
    צודק , הראיון שלו גרם לי לעצב יותר
    מזרחי 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    7 1
    מאשר לרוגז בשל המעמד שלו.
    סגור
  • 37.
    תחי מדינת האשכנזים, תחי הדיקטטורה השיפוטית , תחי המאפיה
    חגי 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    8 4
    אהרון ברק חושב שבתי המשפט הם של אמא שלו, הוא הפך להיות ראש אירגון הפשע מערכת המשפט, עכשיו הנתינים והאנרכיסטים שלו יוצאים לרחוב למלחמת אחים כדי להגן על ראש האירגון שימשיך לשלוט על אירגון הפשע מערכת המשפט, על כך נאמר שמו את המדינה על מזבח המשפט ולא בוחלים במלחמת אחים, בושה שמאלינים אנרכיסטים חסרי מח
    סגור
  • אשכנזים
    זורו 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שים לב חגי, שמחה רוטמן ויריב לוין וכן ביבי,אשכנזים המה!
    סגור
  • תגובה של אימפוטנט חסר עמוד שידרה (ל"ת)
    Rdzl 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • 36.
    כל הכבוד זליכה הצלחת לזלך זליכה אותי.
    בבר 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אהרון ברק ביסודו גאון דיקטטור. הוא זיהה הזדמנות והשתלט על מערכת המשפט ודרכה השיג כח פוליטי כמו מפלגה הכי חזקה בכנסת. רק שאף אחד לא בחר בה. לכן צריך לפטר את כל השופטים הנוכלים שפועלים שלא לפי חוק ולבחור מחדש שופטים לפי חוק חדש.
    סגור
  • 35.
    האדם הסביר והנאור היחיד עלי אדמות אהרון ברק
    ממ 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    3 5
    דפסל באלימות את רוב העם וקבע שהשופט ישפוט ויחליט לפי "האגם הסביר" ומיהו הסביר, מי שנביר על ידי האדם הנאור, ומי האגם הנאור, מי שנבחר על ידי מי שעבר נמצא באירגון.
    סגור
  • כלב ארור
    דלי 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אתה מתכוון הכלב הארור ובטח גם מושחת מתנשא שלא רואה ממטר את מה שלא מתיישב עם דעתו ורצונו ולא משנה אם צודק או לא צודק
    סגור
  • 34.
    טוב , עכשיו האפליה תעשה על פי החוק. דיינו!! (ל"ת)
    לוין 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 33.
    לדעת אהרון ברק הכל שפיט, האם על החלטה לצאת למלחמה יש לב
    צביעותו של אהרון ברק 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    האם על החחטה לצאת למלחמה יש לבקש את אישור הבג"צ ? כמובן שלא לצורך כך יש את הרשות המבצעת. האם החלטות כמו לעשות שלום , לשחרר שבויים תמורת מחבלים יש צורך לקבלאת אישור הבג"צ כמובן שלא. מועמדתה של פרופסור רות גבינזון נדחתה בטענה שיש לה אג'נדה. אם האג'נדה של המועמד שונה מהאג'נדה של אהרון ברק והקליקה שלו שונה אז המועמדות תדחה. פרופסור רות גבינזון היא ביתו של הרב הספרדי הראשי בירושלים בתחילת המאה העשרים. ובכך הוגחה צביעותו של אהרון ברק.
    סגור
  • 32.
    הבעיה היא הפער התרבותי והמנטלי, לא הייתי רוצה שבית המשפ
    עפרי 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כדי להוכיח את משפט בזולו ימלוך אותנו לתרבות נמוכה, ההפך, שיעלה גם את בוזגלו
    סגור
  • 31.
    ????
    טל, 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אהרון ברק אמר שהוא ישראל השניה. מסכן, יש לו חצי דירה ואיזה פנסיה ותראו הוא היה נשיא בעליון. תכתבו בגוגל "מתהפך כמו שניצל 2014". תופתעו
    סגור
  • 30.
    הרפורמה
    יהודה 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אכן מילים כדורבנות העיורון של ה"עליתה" האשכנזית מראשית המדינה השתמשה במשקפי שמש באיכות גבוה שמנעה מהם לראות את עצמם על אחת כמה וכמה את האחר. צרי לי לומר שאני בז להם ומרחם עליהם.
    סגור
  • 29.
    מה הבעיה במערכת המשפט?
    כמוני 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אינני חושב שירון זליכה צודק, כיוון שאנחנו יודעים שאין ערובה ששופטים, שאינם אשכנזים, יחליטו בצורה שונה מהקודמים. שורש חוסר הנחת של הציבור בישראל, ממערכת המשפט הוא בסחבת, בזו אשמה הממשלה שאינה מעניקה את האמצעים למערכת המשפט, כייון שאמצעים שיש בידי המדינה מופנים קודם לכל הקשןר לכיבוש ואת השאר למטרות האחרות, כאשר קיום מערכת משפטנמצאת אחרי הדאגה לקיום הדת, מערכת חינוך ומערכת בריאות. אז שלא יבלבלו אץ המוח עם סיפורי אפלייה על רקע עדתי.
    סגור
  • 28.
    דיקטטור
    אחד העם 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לך לא רוצים לראות את הדיקטטור זששולט על נמדינה איך שבא לו ארגואן קטן על ברק מכלוף
    סגור
  • 27.
    מדהים זה מה שנקרא הרצחת וגם ירשת
    עמוס 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הוא עכשיו הסמכות המחליטה הוא מדבר על הגזע השני כאילו ייצור שבהתאוות .מחריד איך ראו אותנו .והבעיה החמורה שהבן אדם ממשיך לראות אותו הדבר את הייצורים האלה .איך אמר אני מחבב את דרעי .אני לא מת על דרעי .אבל הוא יודע שהוא מורשע למה אמר את זה הוא ממש לא מבין את הייצורים חוץ מאשכנזים שגם להם כואב וגם להם יש רגש .ובסוף גם להם יש ילדיםלהקיא עליו
    סגור
  • 26.
    מבחן בוזגלו.
    יהודה 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    3 3
    הליכוד נמצא בשלטון מ1977 (המהפך) למעט כמה הפסקות הליכוד היא מפלגת השלטון. מפלגה זו יכולה היתה לשנות סדרי עולם ולא עשתה זאת . זה לא ענין של מזרחיים ואשכנזים, זה ענין של סדרי עדיפויות שגויים. הצבתו של "השר" (השני, יעני טייס עוזר) אדון אמסלם, היא ההוכחה לכך ההתבטאויות במדיה גם הן מצביעות על עיוורון מוחלט. אולי צדק אהרון ברק שמנע מדילטנטים כדוגמת כמה מעורכי הדין היושבים ויושבות בכנסת, מלהגיע למדרגות בית המשפט העליון.
    סגור
  • בית המשפט אמור לרומם אותנו ולא להתחשב ברגשי נחיתות.אין
    מזרחית 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לשמוע את אמסאלם אומר לא ישפילו את המרוקאים ועומד ציבור ומריע לו, בא לי להקיא איך הוא מנסה ציבור תמים
    סגור
  • ברק
    הגר 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה הוא רומם אתך, מזרחית?
    סגור
  • 25.
    אתה משווה מושבעים לשופטים?
    טובה 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    היו שופטים מזרחים,מני,מצא,לוי,מזוז,אלרון וכולם בוגרי האוניברסיטאות ולא מכללות. זו מסננת רצינית,בטח בעשרות השנים הראשונות. גם אין שופטים מהעליה הרוסית,כשיש בארץ יותר ממיליון עולים מברה"מ לשעבר.
    סגור
  • כי לרוסים יש הערכה עצמית גם אם פרופסור נאלץ לטאטא רחובו
    מזרחית 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זו אוכלוסיה שנלחמת להרים את עצמה במקום אכלו לי שתו לי. כל הבכיינים שחושבים שמגיע להם, נשארים מאחור ומפתחים רגשי נחיתות, זו בעצם הערכה עצמית, מי שנלחם מגיע, תשאלו את כבוד השופט אלרון בזכות ולא בחסד
    סגור
  • 24.
    ״גם אתה ברוטוס״
    אללי 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זליכה הנכבד. הפירסום העצמי. הרס עצמי.
    סגור
  • 23.
    ברק
    ברקוביץ 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אהרון ברק אתה ניראה כמו זונה גרמניה
    סגור
  • 22.
    תראה אחד שבא
    אורשמח 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בזמנו מתימן והיה שופט או לצורך העניין מכל מדינה מזרחית כולל מזרח אירופית.טוב שייקים בנו מערכת משפט מפוארת וטוב שעכשיו זה מתוקן דרך חדרי המיטות של יושבי הראש.או עי מירי רגב דוד אמסלם וטלי גוטליב.בהצלחה לכם
    סגור
  • 21.
    אהרון
    יופי 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בלי ברק. היו זמנים עכשיו אנחנו מול האלוהים לא בית משפט. השופט אדמונד לוי סבל מההפליה
    סגור
  • 20.
    חכם ומקצועי (ל"ת)
    בר דעת 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 19.
    ממשיך לזחול לג'וב..
    זליכה 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קודם תבחן דברים ב-ד' אמותייך..
    סגור
  • 18.
    אני רואה בברק כתורם הגדול ביותר למצב הנוראי הנוכחי.
    לילי 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    14 0
    והראיון עם קובן רק נתן לדעתי גושפנקא סופית לכך. ראיתי אדם שהתווה דרך לגמרי סובייקטיבית במערכת בה נדרשת ראייה אובייקטיבית. והגרוע מכל שהוא דאג שממשיכיו במערכת ימשיכו עם המתווה שלו. מה שנדרש לדעתי הוא החלפה של כלל השופטים בעליון. אישית אני מסכימה עם רוב הרפורמה. יחד עם זאת חשוב שהועדה לא תשלט ע"י הממשלה. הועדה צריכה להיות מאוזנת.
    סגור
  • 17.
    גזען קטן (ל"ת)
    חושך 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 16.
    אהרון הנוכל
    צדיק 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    11 1
    גזען מנוול שידע זאת החייו נבלה סרוחה
    סגור
  • 15.
    מס השפתיים נגד הרפורמה מעקר את דבריך
    בן 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אין תיקון בלי הרפורמה. השופטים כרגיל ימסמסו את האיזון עם סיפורים על מועמד.ראה פרופסור שטיין.
    סגור
  • 14.
    צודק
    בני 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    11 2
    אהרון ברק המוקד והמרכז לכל הבלאגן
    סגור
  • 13.
    זילכה
    נוי 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    3 13
    זילכה אתה גזען חד וחלק. מאיפה המצאת שהרוב באוכלוסיה הינו ספרדי? לא ולא הרוב הם בני המיזוג של ספרדי ואשכנזי יענו י ש ר א ל י!! תכניס,לך טוב טוב לראש הגזעני הדפוק שלך. תתקדם!
    סגור
  • דור שלישי מעורב
    בושה לזליכה 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חוץ מבדיחות על מוצא, נכדי שיהיו בריאים הם כזה משמש שחוץ מצברים ישראלים אין להם הגדרה
    סגור
  • הוא צודק. רוב האוכלוסייה היא ממוצא מזרחי
    ציון 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    11 2
    גם 51 אחוז זה רוב. חוץ מזה הטענה שלא מצאו שופטים לא אשכנזים ראויים.... נו, על מה זה מעיד ?
    סגור
  • 12.
    אהרון ברק
    איכפתניק 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אכן כל מילה בסלע...כתבה מצויינת משקפת את המציאות העגומה שלא תשתנה עד שלא ישנו את מרכיביה. עת לשינוי רדיקלי במערכת המשפט אסור לוותר...שינויים שיהיו טובים לכולנו. מאמין שכך יהיה...
    סגור
  • 11.
    כל מילה בסלע
    זיו 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    10 1
    אני אשכנזי ואני מסכים עם כל מילה שלך. לצערי הרבה אשכנזים, לא כולם אבל הרבה, מתכחשים לאפליה רבת השנים שאמנם פחתה אבל בחלק מהמקומות עדיין קיימת (בית המשפט, האקדמיה ועוד). לא נוח להם להתמודד עם המציאות אז הם מגלגלים עיניים. אני, בשונה מהם, רואה את המציאות בשטח ולא מעוות אותה. לא ייתכן שיהיה רק שופט מזרחי אחד בבית המשפט העליון, כשהמזרחים מהווים בין 55 ל 60 אחוז מהעם. פשוט לא תקין, לא הגיוני ומקומם ביותר. כל התירוצים ההזויים בטלים אל מול המציאות הכואבת. זו אחת הסיבות שנחוצה הרפורמה
    סגור
  • מספיק לקרוא תגובות באתר הזה כדי
    ציון 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    4 3
    להיווכח כמה גזענים יש. חלק מהתגובות הם של ערבים מתחזים שרוצים לסכסך ולהחליש, אבל יש גם של יהודים ששכחו גם האירופאיים היו לא מנומסים ולא תרבותיים כלפי יהודי אירופה.
    סגור
  • 10.
    ברק איש של אמת
    מושיק 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    5 15
    עם כל הצער שבדבר, ברק אומר תמיד את האמת ומשיב לשאלות ביושרה שאין כדוגמתה בימינו. ברק ממש לא הבעיה של המזרחים. ברק הוא האיש שלא עשה לרבין, לילדין ולאחרים הנחות, למרות מעמדם. אני בדעה, שאם היה מקבל 'יותר חבל', היה תורם אף יותר משתרם לציבור הישראל ולמזרחי בפרט. בוודאי יותר מכל מי שמתיימר לייצג את הציבור המזרחי, ושבפועל, למרות שנים רבות בשלטון, רק מלבה שנאה ולא תורם במאום לצמצום פערים באוכלוסיה. במקום להתמקד בהפיכה השלטונית המטורללת הזו, יכלו לקדם חוקים לחיזוק אמיתי של הפריפריה ולהתמקד בתכנית אסטרטגית לחיזוק אוכלוסיות חלשות. לתחושתי, לאנשים לא מעטים בשלטון נוח לשמור על האוכלוסיות שלהם חלשות ומוסתות וללבות בהם שנאה כדי להנציח את אותם פוליטיקאים ועסקנים בשלטון.
    סגור
  • אמר לא מצא מזרחי ראוי.
    אי 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לא הסתיר את מה שהוא עשה רק לא קרא לזה בשם הנכון .הוא רואה האשכנזים אנשי מוסר וצדק ובמזרחים לא , היום אם הוא היה שופט המזרחים היו מסרבים לקבל אותו השופט כי יש לו דעות קדומות, גזענות והוא לא יכול לתת צדק לאדם שמראש לא ראוי. אכן הוא איש שאומר אמת.
    סגור
  • דיוק- זה העיקר
    אפי 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ברק לא טען שלא מצא שופט מזרחי לבית המשפט העליון,להיפך, הוא מנה שופטים מזרחיים כמוני בהרכב הראשון, ומזוז האחרון. מה לעשות אך מיהודי מרוקו לא נמצא ראוי, וזה המצב האמיתי עד היום הזה, ראה התנהגות דודו אמסלם.
    סגור
  • 9.
    כתבה מדהימה!! מזדהה עם על מילה. תודה!! (ל"ת)
    נורית 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • 8.
    כל מי שצפה בריאיון המוצלח של קובן מבין שזליכה צודק!!!! (ל"ת)
    עדי 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    12 4
    סגור
  • 7.
    לא רוצה התנצלות מברק
    יש 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    10 2
    אני מודה לברק שהחליט לדבר וחשף (בתמימות/טפשות/צביעות/חולשתו) את מגרעות המצב הקיים מהדברים הפסולים שנעשו בעבר ע''י ברק וחבריו.חייבים רפורמה עכשיו
    סגור
  • מה הקשר בין הרפורמה לבין קיפוח המזרחים
    מה הקשר 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    5 9
    כאילו מעניין את לוין ורוטמן (לא בדיוק מעדות המזרח) לדאוג למזרחים...
    סגור
  • תחשוב קצת. תתאמץ. אולי בסוף תבין. (ל"ת)
    ציון 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 6.
    איש מנותק
    הילה 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    18 1
    ברק חי לו בעולמו שלו בתוך בועה מוקף באנשים דומים לו.לא רק שלא מצא שום מרוקני לשיפוט הוא גם טען שהוא נמנה עם ישראל השנייה.לא שמעתי שבישרל השנייה מכהנים בתפקידים הכי בכירים מזה למעלה מ40 שנים.מי שנמנה על ישראל השניה קרוב ל20 שנים שאינו מכהן בתפקיד ציבור לא תוהה למה לא מתייעצים עימו.בישראל השניה בני זוג אינם שופטים ומרויחים מעל 1 משח בשנה בפנסיה שלהם לא כולל הכנסות מהרצאות.האם הוא משווה עצמו לפועל בחצור הגליל או בקרית שמונה .באמת אדם שחי בעולמות אחרים ועם כל חוכמתו בכלל לא מבין את המציאות היומיומית של רובינו או עושה את עצמו לא מבין
    סגור
  • ניצול שואה שבנה את עצמו בשתי ידיו ובמוח חריף
    בנה את עצמו 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    8 8
    למציאות אחראים קודם כל ולפני הכל פוליטיקאים רודפי כסף, כוח וכבוד
    סגור
  • 5.
    דמוחרטיה
    איחקוביץ 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    5 2
    יש בעיה קשה עם הגלותיות ותרבות השטטאל, ראייתה מאוד מצומצמת מחלית עינים שאינה רואה לצדדים!!! במחלה זולקה בן גוריון ההסופר פאשיסט, כמו כן מפאי הארורה פנקס ודגל אדום, + רגשי נחיתות עמוקים כלפי תרבות אמריקה והאירופאים האנטישמים ועל כן מחקו את התרבות היהודית, והתבישו בה. ברק הוא ההתגלמות האנט ידמוקרטית בהתגלמותה תוך מניפולציות ותחמנות משפטית גסה. הניסוחים כגון אימון הציבור כלפי בגץ נמאץ אינו מדויק כלל. ציבורים ענקיים לא רק מזלזלים בבגץ אלא שונאים אותם ואף רואים אויב העם ובראשם הכהן לעבודה זרה הדמוקרטיה המצומצמת והמעוותתת שלו.
    סגור
  • 4.
    דרורי
    יצחק 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חסרה התיחסות לזכות העמידה. מדוע נסמכים על פסיקה במקום תחיקה מתאימה?
    סגור
  • 3.
    אמר ולא אמר
    פמלה 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 3
    אם היו מועמדים מתאימים ממוצא מרוקאיבאותה תקופה, תן שמות. אחרת לא השלמת את הטיעון. אם אתה לא מסוגל לתת, איך אתה מצפה מאהרון ברק שיתן?
    סגור
  • אתה ליצן ?! תן לי את הרשימה של המועמדים
    ציון 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם של המזרחים וגם של האשכנזים ואומר לך מי היה ראוי ומי לא
    סגור
  • 2.
    והפליית אשכנזים?? כולם דפוקים שווה בישראל
    יאיא 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    3 1
    על אחד לא אוכפים את החוק (ערבים ומסרחיים). לאחר נותנים כ
    סגור
  • 1.
    זליכה אני מבין שאתה מחפש ג׳וב (ל"ת)
    ירון 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 12
    סגור
  • אתה לא יכול לעזור לו כי לך אין ולו יש. (ל"ת)
    ציון 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור