בריאות

למרות ההפחתה בכמות המדורות: זיהום האוויר גבוה משנה שעברה

כמדי שנה לקראת ל"ג בעומר, המשרד להגנת הסביבה קרא לציבור לא להדליק מדורות ובמקום לבחור בפעילות פנאי חלופית. בבוקר שאחרי מתברר כי הציבור אכן נענה, אך מידת זיהום האוויר עדיין הייתה גבוהה ביחס לשנה שעברה
מערכת ice | 
ל"ג בעומר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
אמש נחגג ל"ג בעומר במוקדים רבים בארץ וכמדי שנה רבים בחרו לציין את החג בצורה המסורתית: הדלקת מדורות. כמדי שנה, המשרד להגנת הסביבה קרא לציבור לא להדליק מדורות ובמקום לבחור בפעילות פנאי חלופית. בבוקר שאחרי מתברר כי הציבור אכן נענה, אך מידת זיהום האוויר עדיין הייתה גבוהה ביחס לשנה שעברה.
לפי נתוני המשרד נרשמה ירידה בזיהום אוויר ביחס לשנים קודמות, אך ביחס ליחס שנה שעברה נרשמו חריגות שיא של עד פי 14.1 מיום בהיר, בעוד שבשנה שעברה נרשמו 7.1. כמו כן, אפשר לשים לב שהריח החריף והמוכר של החג לא כל כך הורגש הבוקר.
לדברי המשרד, הלילה היו תנאים מטאורולוגיים טובים שאפשרו פיזור טוב של חלקיקים נשימים. הריכוז הגבוה ביותר של החלקיקים המזהמים נרשם ברוב הישובים בשעות 22:00-4:00. למרות הזיהום הכללי, מהמשרד מוסרים שאכן הייתה הפחתה בכמות הזיהום הכללית היות שאזרחים רבים נמנעו מלהדליק מדורות באופן ראוי לציון.
בבחינה של הערים, נמצא כי החריגה הגבוהה שצוינה מעלה התרחשה ברמלה. בניר ישראל, צפונית לאשקלון, נמדדו חריגות של עד פי 8.9. בנווה שאנן בחיפה הנתון עמד על 4.5 ובשכונת שמואל הנביא בירושלים 4.4.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה