בריאות

שביתה מלאה במערכת הבריאות - כולל בתי חולים ומרפאות

יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי הודיע כי השביתה תכלול את כל בתי החולים הציבוריים ואת כל מרפאות הקהילה: "משטר דמוקרטי ומערכת משפט עצמאית הם הבסיס לחברה מתוקנת ולמערכת בריאות מתקדמת. הגיע הזמן לומר די"
מערכת ice |  1
רפואה (צילום vecteezy)
ההסתדרות הרפואית מצטרפת לשביתה הכללית במשק והכריזה הבוקר על השבתה מיידית של מערכת הבריאות. השביתה תימשך "עד להודעה על מסלול ברור ורציני של הידברות, בדרך להסכמות רחבות. לא נסתפק בעצירת החקיקה ללא תוכן מהותי יותר שיבטיח הגנה על זכויות המטופלים"".
השביתה תכלול את כל בתי החולים הציבוריים ואת כל מרפאות הקהילה. ההסתדרות הרפואית תפעיל ועדת חריגים כמקובל ותאפשר טיפולים ושירותים מצילי חיים. רופאים שיבקשו להשתתף היום במחאות ובהפגנות נגד ההפיכה המשטרית יוכלו לעשות זאת, בתיאום עם מנהליהם.

יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי אמר הבוקר: "משטר דמוקרטי ומערכת משפט עצמאית הם הבסיס לחברה מתוקנת ולמערכת בריאות מתקדמת. הגיע הזמן לומר די".
"חזרנו והדגשנו לאחרונה שההסתדרות הרפואית היא ארגון א-פוליטי. אנחנו מייצגים רופאות ורופאים שמגיעים מכל קצוות הארץ ומכל הקשת הפוליטית. אבל אנחנו לא נמצאים באירוע פוליטי. אנחנו לא דנים פה לא בהסכם שלום ולא בחלוקת התיקים בממשלה. אנחנו נמצאים ברגע של משבר היסטורי וחסר תקדים בחייה של אומה, בניסיון אחרון לשים אצבע בסכר או בעולם המושגים שלנו – לחבוש את הפצע המדמם לפני שנאלץ לכבות את המוניטור. לכן לא נסתפק בעצירת החקיקה ללא תוכן מהותי יותר".
משרד הבריאות פרסם הודעה בתגובה: כי הוא "מכבד את זכות השביתה. גורמי המקצוע במשרד נמצאים בקשר עם כלל מנהלי בתי החולים, קופות החולים וראשי המערכת הרפואית על מנת להבטיח את מתן המענה הטיפולי לכל מי שיידרש לכך".
משה בר סימן טוב, מנכ״ל משרד הבריאות הגיב: "מערכת הבריאות היא תמונת ראי של החברה הישראלית והפגיעה במרקם החברתי עלולה למצוא את ביטויה גם במערכת. נמשיך לדאוג לכך שהמערכת תמשיך ותהיה נקייה מכל שיקול שאיננו רפואי. אני מקווה שבמהרה יימצא פתרון למשבר בו נמצאת המדינה, שיאפשר להשיב גם את המערכת לתפקוד מלא".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל הכבוד!!! (ל"ת)
    דר 03/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור