בריאות

קופסאות הסיגריות בישראל עוברות מהפך: השינוי החדש נכנס לתוקף

אושר סופית: תמונות הממחישות את נזקי העישון תודפסנה על חפיסות סיגריות ומוצרי עישון
מערכת ice | 
סיגריות (צילום vecteezy)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק איסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון של חברי הכנסת אושר שקלים, אופיר כץ ובועז ביסמוט. 17 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים. 
מוצע לקבוע חובה להדפיס או להדביק תמונה של נזקי העישון על גבי חפיסה או אריזה של מוצר עישון. מוצע כי הפרת החובה בדבר הצגה או הדפסה של תמונה כאמור תהיה עבירה פלילית. עוד מוצע להסמיך את שר הבריאות, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, לקבוע, בתקנות חובה, את התמונות השונות שיוצגו, וכן הוראות לעניין התמונות – גודלן וצורתן ביחס לגודל האריזה וצורתה, עיצובן, אופן הצגתן, תדירות החלפתן התאמת התמונות לאזהרות, וכן מיקומן של התמונות על גבי האריזות – בהתייחס לסוגים שונים של אריזות. 
 
כמו כן, מוצע להסמיך את שר הבריאות לקבוע, בתקנות רשות, הוראות שונות ולייעד תמונות שונות לסוגים שונים של מוצרי עישון, וכן לקבוע כי החובה להציג תמונה על גבי חפיסה או אריזה של מוצר עישון תחול רק על מוצר או מוצרי עישון מסוימים. 
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "חוק איסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון, התשמ"ג–1983 קובע הגבלות על פרסומת ושיווק של מוצרי טבק ועישון כדי לצמצם את חשיפת הציבור בכלל וצעירים ומעשנים לשעבר בפרט למוצרים אלו, הגורמים נזק בריאותי כבד לאדם הצורך אותם, וכן לסביבתו באמצעות עישון פסיבי. הצעת החוק המתפרסמת בזה נועדה אף היא לצמצם את העישון ולמנוע כניסת משתמשים חדשים למעגל המעשנים".
ח"כ אושר שקלים, מיוזמי ההצעה: "הנושא הוא חשוב מפני שלפי דו"ח שר הבריאות נמצא כי העישון גורם ל-8,000 נפטרים מדי שנה והצעת החוק הזו באה לתקן בנושא הזה. הצלת חיים היא ערך עליון ומלבד זאת יש פה גם סוגיה של איכות חיים. אדם שחולה זה משפיע גם על סביבתו, המשפחה והחברים. הצעת החוק הזו היא נגזרת של דיון מפרה שקיימנו ביום ללא עישון בכנסת. חשוב לנו להגיע למצב של מניעה. יתרה מכך, יש כאן מסר חברתי וחינוכי חשוב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה