כסף וצרכנות

המס על מוצרי עישון יעלה בכ-20%: זה הסכום המטורף שתכניס המדינה

כחלק מאישור תקציב 2024 והדיונים בנושא בכנסת, עלתה הצעת חוק חדשה שיזם משרד האוצר, לפיה יוגדל המס על מוצרי העישון ברמה של 10% עד 20%, ויבוטל הפטור ממסי יבוא על סיגריות ומוצרי עישון אחרים בחנויות הדיוטי פרי וביבוא אישי מחו"ל
מערכת ice |  1
סיגריות (צילום shutterstock, pexels)
כחלק מאישור תקציב 2024 והדיונים בנושא בכנסת, עלתה הצעת חוק חדשה שיזם משרד האוצר, לפיה יוגדל המס על מוצרי העישון ברמה של 10% עד 20%. הבשורה הרעה יותר למעשנים מגיעה מהתוספת להצעת החוק, לפיה יבוטל הפטור ממסי יבוא על סיגריות ומוצרי עישון אחרים בחנויות הדיוטי פרי וביבוא אישי מחו"ל. כך פורסם ב"ידיעות אחרונות".
על פי הפרסום, אם אותו חוק יעבור בהצלחה, הוא עשוי להכניס לקופת המדינה סכום של כ-450 מיליון שקל בשנת 2024. מוצרי העישון שמס הקנייה שלהם יעלה כוללים: טבק מעובד ולא מעובד, סיגריות, סיגרלות (סיגרים קטנים), טבק לאידוי, ומכשירים לחימום טבק.
בנוסף על כך, יבוטל כאמור הפטור הקיים ממס קנייה על הכנסת מוצרי עישון שונים לישראל על ידי ישראלים הנכנסים לארץ במעברי הגבול השונים, לרבות סיגריות, טבק וסיגריות אלקטרוניות.
המכה הקשה ביותר למעשנים כמובן היא הביטול מפטור במסי יבוא על סיגריות ומוצרי עישון אחרים בחנויות הדיוטי פרי, שם ישנם מחירים אטרקטיביים בהרבה על מחירי הסיגריות ומוצרי העישון, ובכך הפערים בין הדיוטי פרי לחנויות בישראל יצטמצמו דרמטית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איזה כיף! אני לא מעשן!!! (ל"ת)
    ... 01/2024/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור