בריאות

דרמה בפרשת מחדל העוברים: נמצאו ההורים הביולוגיים של התינוקת

בית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון התיר לפרסם הערב כי כשנה וחצי לאחר הפרשה באסותא ראשון לציון שטלטלה את המדינה – נמצאו ההורים הביולוגיים של התינוקת סופיה
מערכת ice | 
מחדל העוברים בבית החולים אסותא (צילום shutterstock, פייסבוק/ אסותא)
זעזוע בפרשת מחדל העוברים בבית החולים אסותא בראשון לציון, שטלטלה את המדינה לפני כשנה וחצי: בית המשפט לענייני משפחה התיר לפרסם הערב (חמישי) כי נמצאו ההורים הביולוגיים של התינוקת סופיה.
על פי בדיקות גנטיות שנערכו לעשרות זוגות הורים, התגלה כי ההורים הביולוגיים הם זוג שעבר טיפולי פוריות בבית החולים, ואכן בעבר הצביע עליהם משרד הבריאות כבעלי הסבירות הגבוהה ביותר להימצא כהורים של סופיה. בזמנו פנה הזוג לבית המשפט והודיע שיילחם על התינוקת.

כעת נמצאים שני זוגות ההורים בפני מצב בלתי אפשרי: ההורים שילדו וגידלו את התינוקת במשך שנה וחצי, אל מול ההורים הביולוגיים שספק אם יסכימו לוותר עליה.
כזכור, ב-14 בספטמבר 2022 נחשף כי בבית החולים אסותא בראשון לציון התגלה בבדיקה גנטית שאישה בהיריון מתקדם נושאת ברחמה עובר שאינו קשור גנטית לה ולבן זוגה. משרד הבריאות הקים ועדת בדיקה וזימן עשרות נשים לבדיקות על מנת לאתר את ההורים הביולוגים של העובר. התינוקת נולדה ב-26 באוקטובר וקיבלה את השם סופיה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה