בעולם

לאחר שניסו למנוע את הפצתו: הסרט אופנהיימר אושר להקרנה ביפן

סרט הדרמה 'אופנהיימר', שבר קופות בקיץ האחרון בכל העולם – חוץ מביפן, שם נמנעו מלהקרין את הסרט בשל הרגישות הרבה למדינה היחידה שחוותה אי פעם מתקפה גרעינית. כעת, היפנים מודיעים כי יסכימו להקרין את הסרט בתחילת 2024

מערכת ice | 
אופנהיימר, 2023 (צילום יח"צ)
הטלת פצצות האטום על הירושימה ועל נגסאקי היו שתי תקיפות בנשק גרעיני שביצעה ארצות הברית נגד האימפריה היפנית בהוראת נשיא ארצות הברית הארי טרומן, בימיה האחרונים של מלחמת העולם השנייה.
בין 90,000–146,000 בני אדם נהרגו בהירושימה, ובין 39,000–80,000 בני אדם נהרגו בנגסאקי ביום הטלת הפצצה ובארבעת החודשים הבאים. הרוגים רבים נספו כתוצאה מהשפעות הלוואי של הפצצות שכללו כוויות ותסמונת קרינה חריפה.
הסרט אופנייהמר של היוצר המוערך כריסטופר נולאן, עוסק בחייו של הפיזיקאי היהודי-אמריקאי רוברט אופנהיימר, שעמד בראש המעבדות שבהן פותחו והורכבו פצצות האטום במהלך מלחמת העולם השנייה. הסרט יצא לאקרנים ברחבי העולם ביולי האחרון והכנוסתיו עמדו על יותר מ-950 מיליון דולר. 
חברת ההפצה בטוקיו, Bitters End הודיעה כי לאחר התלבטויות רבות הקשורות לרגישות היפנית לנושא הגרעין, ישנה הסכמה על הקרנת הסרט ב-2024. "אנו מרגישים שכריסטופר נולאן יצר חוויה קולנועית ייחודית שמתעלה מעבר לסיפור המסורתי. אנחנו מזמינים את הקהל לצפות בסרט במו עיניו בכל הנוגע להיסטוריה של יפן” כך נמסר מחברת ההפצה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה