בעולם

אלטון ג'ון והאו"ם תקפו: שרת הפנים הבריטית בהתבטאות חריגה

שרת הפנים של בריטניה התבטאה נגד מדיניות ההגירה הפתוחה שלדבריה "העלתה את רמת העבריינות"; וכן "להיות הומו או אישה זה לא מספיק כדי לזכות אותך בהגנה". אלטון ג'ון גינה: "מתן לגיטימציה נוספת לשנאה ולאלימות"
מערכת ice |  2
ספינת מהגרים (צילום ויקיפדיה)
שרת הפנים של בריטניה טענה אתמול (שלישי) בנאום כי יש לכתוב מחדש את כללי ההגירה הבינלאומיים כדי לצמצם את מספר האנשים הזכאים להיחשב כפליטים. השרה סואלה ברוורמן, שהיא בת להורים ממוצא הודי שבעצמם היגרו לבריטניה, ונשואה ליהודי, אמרה בנוסף כי "הרב תרבותיות נכשלה".
"במקום שבו אנשים נרדפים, זה נכון שאנחנו מציעים להם מקלט", אמרה ברוורמן לקהל בוושינגטון. "אבל לא נוכל לקיים מערכת מקלט אם בפועל, פשוט להיות הומו, או אישה, או שאתה חושש מאפליה בארץ המוצא שלך, מספיק כדי לזכות אותך בהגנה".
ברוורמן אמרה כי הרף לבקשות מקלט ירד במהלך עשרות השנים מאז אמנת הפליטים של האו"ם מ-1951. היא שאלה האם "מוסכמות ואמנות משפטיות עם כוונות טובות" מלפני עשרות שנים "מתאימות לעידן המודרני שלנו".
 
בנאום בפני צוות החשיבה השמרני, American Enterprise Institute, קראה ברוורמן לשנות את הכללים כדי למנוע ממבקשי מקלט לנסוע דרך "מספר מדינות בטוחות... בזמן שהם בוחרים את היעד המועדף עליהם". היא אמרה שצריכים "להפסיק להתייחס לאנשים כאלו כפליטים" ברגע שהם עוזבים את המדינה הבטוחה הראשונה שאליה הם מגיעים.
ממשלת בריטניה אימצה גישה יותר ויותר מחמירה כלפי אנשים המגיעים באמצעים לא מורשים כגון סירות קטנות מעבר לתעלת למאנש. יותר מ-45,000 אנשים הגיעו לבריטניה בסירה מצפון צרפת ב-2022, לעומת 28,000 ב-2021 ו-8,500 ב-2020.

ברוורמן טענה שהכניסות מכבידות על הכספים הציבוריים של בריטניה ועל אספקת הדיור, ומביאות "איומים על ביטחון הציבור" בגלל "רמות גבוהות יותר של עבריינות הקשורות לכמה הגעת סירות קטנות".
סוכנות הפליטים של האו"ם וגם הזמר אלטון ג'ון התנגדו לדבריה של השרה. סוכנות האו"ם אמרה בהודעה שהאמנה "נותרת רלוונטית כיום כמו כשהיא אומצה במתן מסגרת הכרחית להתמודדות עם אתגרים אלה, המבוססת על שיתוף פעולה בינלאומי".
 
סוכנות האו"ם הוסיפה: "הצורך אינו ברפורמה, או פרשנות מגבילה יותר, אלא ביישום חזק ועקבי יותר של האמנה ושל העיקרון הבסיסי שלה של חלוקת אחריות. תגובה הולמת לעלייה בכניסות ולצבר המקלט הנוכחי של בריטניה תכלול חיזוק וזירוז הליכי קבלת ההחלטות.
בהצהרה שפורסמה באמצעות קרן אלטון ג'ון AIDS, הזמר ובן זוגו דיוויד פרניש אמרו: "אנו מודאגים מאוד מהדברים של שרת הפנים הקובעים כי אפליה נגד אדם בגלל היותו הומו או אישה לא צריכה להיות סיבה מספקת כדי להגן עליו על פי חוקי הפליטים הבינלאומיים."
ג'ון אמר כי ברוורמן מסתכנת ב"מתן לגיטימציה נוספת לשנאה ולאלימות" נגד להט"ב. "כמעט שליש מכל המדינות מסווגות את הלהט"ב כפושעים והומוסקסואליות עדיין מביאה לעונש מוות ב-11 מדינות...מנהיגים צריכים לספק יותר חמלה, תמיכה וקבלה למי שמחפש עתיד בטוח יותר".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אני הולך להסתנן מאירלנד לצפון אירלנד
    איי אר היי 09/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני שם קצוץ על שרת הפנים הבריטית !
    סגור
  • 1.
    כל מילה בסלע !!
    שש 09/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר בעיקר במוסלמים ... שרוצים לשמר ולמחזר את המקום (הלא טוב) ממנו הם נמלטו ... במדינה (המערבית בד"כ) אליה הגיעו כדי לחיות חיים טובים יותר ...
    סגור