בעולם

ציורים ב-7 מיליון דולר שנבזזו בשואה הוחזרו למשפחה יהודית

מחלקת התביעות במנהטן שבניו יורק הודיעה השבוע כי לא פחות משבע יצירות אומנות של הצייר אגון שילה יוחזרו למשפחתו של יהודי-אוסטרי שנרצח בשואה. השווי המוערך הכולל של היצירות הוא 7 מיליון דולר
מערכת ice | 
יום השואה (צילום shutterstock)
הצדק ממשיך להיעשות גם יותר מ-70 שנה אחרי זוועות השואה. מחלקת התביעות במנהטן שבניו יורק הודיעה השבוע כי לא פחות משבע יצירות אומנות של הצייר אגון שילה יוחזרו למשפחתו של יהודי-אוסטרי שנרצח במחנה דכאו במלחמת העולם השנייה.
כל אחד מהציורים מוערך בכמיליון דולר וחלקם מוצגים כיום במוזיאון האומנות המודרנית שבעיר. הציורים היו שייכים פעם לאוסף אומנות גדול של אומן הקברט פריץ גרינבוים. לאחר עלייתו של המשטר הנאצי, ביתו של גרינבוים באוסטריה נבזז והוא עצמו הועבר למחנה דכאו שבו נרצח בשנת 1941.
הציורים של גרינבוים הועברו לאוסף הנאצי ומאז נפילת השלטון וסוף המלחמה הם התפזרו, נמכרו והגיעו לכמה מוזיאונים מובילים. אחד מצאצאיו של גרינבוים מסר כי החזרת הציורים למשפחה "מנצחת את התוכנית של היטלר למחוק את שמו של היהודי האמיץ הזה מספרי ההיסטוריה". 
עוד הוסיף וסיפר כי הנאצים רצחו באופן שיטתי את כל משפחתו של גרינבוים, כולל אשתו אליזבת' שהוגלתה למחנה במינסק ונרצחה שם ב-1942. 
לפחות שישה מהציורים עתידים לעלות למכירה פומבית בבית המכירות כריסטי'ס, ולא מדובר בפעם הראשונה שבארה"ב פועלים כדי להחזיר יצירות אומנות שנבזזו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה