בעולם

יומיים אחרי המרד: לאן נעלם מפקד קבוצת וגנר?

דיווחים ברוסיה אומרים כי למרות הסכם לכאורה בינו לבין פוטין, יבגני פריגוז'ין לא עזב לבלארוס ועדיין נמצא תחת חקירה של שירות הביטחון הרוסי בגין קידום מרד מזוין
מערכת ice | 
יבגני פרגוזין (צילום צילום מסך מטוויטר)
מנהיג ארגון שכירי החרב קבוצת וגנר, יבגני פריגוז'ין, עדיין נתון לחקירה של כוחות הביטחון הרוסים בגין האשמות של קידום מרד מזוין, למרות דיווחים על הסכם עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שהוא ואנשיו לא יועמדו לדין. 
ריה נובוסטי, שירות החדשות הממלכתי הראשי של רוסיה, ציטט ביום שני מקור במשרד התובע הכללי שאמר שהאישומים לא בוטלו. קומרסנט, עיתון עסקים רוסי, דיווח גם כי ה-FSB, שירות הביטחון הראשי של רוסיה, עדיין חוקר את פריגוז'ין ואמר כי "לא חלף מספיק זמן לקבל החלטה נוספת".

נראה שהתזמון של הדיווחים ביום שני בבוקר מעיד על העברת הודעות מתואמת של הקרמלין.
פריגוז'ין לא נראה בציבור מאז שנסע ממפקדת הצבא הדרומי ברוסטוב-על-דון, שם התחיל ניסיון המרד שלו בשבת. הקרמלין אמר בזמנו כי "ייגנזו" את התיק נגדו וטען שפריגוז'ין הסכים לעזוב לבלארוס.
מוקדם יותר ביום שני פרסמה רוסיה תמונות של שר ההגנה סרגיי שויגו מבקר חיילים, הפעם הראשונה בה הוא צולם בציבור מאז המהלך של פריגוז'ין נגד ההנהגה הצבאית הבכירה במדינה.
סרטון קצר שפרסם משרד ההגנה הראה את שויגו בודק נקודת פיקוד רוסית ומאזין לסקירות מצב על התקדמות המלחמה של רוסיה באוקראינה.
לא אושר מתי או היכן צולם הסרטון. Rybar, ערוץ מדיה חברתית המנוהל על ידי מזכיר עיתונות לשעבר במשרד ההגנה, אמר כי הסרטון צולם במהלך ביקורו של שויגו באזור בלגורוד, על הגבול עם אוקראינה, לפני המרד של פריגוז'ין.
צצו ספקולציות כי נשיא פוטין הסכים להדיח את שויגו כחלק מהסכם עם פריגוז'ין לסיום המרד, אם כי הקרמלין הכחיש זאת.
הסרטון עשוי להיות ניסיון לחזל"ש את המצב, יומיים בלבד לאחר שהארגון של פריגוז'ין כמעט הגיעו למוסקבה ובדרך הרגו לפחות תריסר חיילים רוסים.
משרד ההגנה אמר ביום שני כי שויגו קיבל דיווח על "המצב הנוכחי, [אופי] פעילותו של האויב ומילוי משימות הלחימה של [הצבא] בכיוונים הטקטיים העיקריים" מיבגני ניקיפורוב, מפקד הצבא המערבי של רוסיה. שויגו שיבח את הצבא על "יעילותו הגבוהה" והורה לו "לחשוף את תוכניות האויב ולמנוע את מימושן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה