בעולם

פוטין ראה את זה בא? קבוצת וגנר פלשה לרוסיה ודורשת מו"מ

לאחר חודשים רבים של אי הסכמות ולא מעט תלונות פומביות, נדמה שלקבוצת וגנר נמאס. היום דווח כי הכוח עבר את הגבול מאוקראינה לרוסיה ואפילו תקף מספר יעדים. בעולם כבר מדווחים על האירוע כמרד בפוטין
מערכת ice | 
ולדימיר פוטין (צילום Naga11 /Shutterstock)
לאחר חודשים רבים של אי הסכמות ולא מעט תלונות פומביות, נדמה שלקבוצת וגנר נמאס. היום דווח כי הכוח עבר את הגבול מאוקראינה לרוסיה ואפילו תקף מספר יעדים בהם היו מוצבים צבאיים בעלי חשיבות. בעולם כבר מדווחים על האירוע כמרד פנימי כלפי רוסיה.
נזכיר כי קבוצת וגנר היא כוח לוחמים שכירים, רובם פושעים לשעבר, שמנוהלים על ידי יבגני פריגוז'ין. במשך חודשים רבים זה האחרון לא חסך מהעולם עד כמה הוא לא מרוצה מההתנהלות הרוסית, ומכך שהקבוצה היא זו בפועל שנותנת לרוסיה את ההצלחות שלה, ולא הצבא האישי שלה. כמו כן, הוא הלין לא פעם על כך שרוסיה לא מספקת לכוח את האספקה הנדרשת להם.
לפי המדווח ב-N12 הכוח השכיר השתלט על העיר רוסטוב בדרום-מערב רוסיה, במהלך צבאי אלים שגבה לא מעט קורבנות. לא מכן פריגוז'ין אף אייף להתקדם לכיוון הבירה מוסקווה, אך לא ידוע אם מדובר באיום ממשי או רק ניסיון להפחיד את פוטין (עד כמה שזה באמת אפשרי). כמו כן, מסתמן כי קבוצת וגנר דורשת לקיים משא ומתן מול נציגי ביטחון רוסי לגבי המשך הלחימה המשותפת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה