בעולם

הצבא האמריקאי מספק הצצה למאמץ האזורי לסיכול התמנון האיראני

וייס אדמירל ברד קופר, מפקד הצי החמישי האמריקאי המוצב בדרך קבע בבחריין התראיין וסיפק אמירות לגבי שיתוף הפעולה האזורי כנגד האיום האיראני
מערכת ice | 
אייר פורס וואן (צילום ויקיפדיה)
על רקע התקיפות הגוברות של המשטר האיראני במי המפרץ הפרסי, וייס אדמירל ברד קופר התראיין לסוכנות הידיעות AP וסיפר על שיתוף הפעולה בין ארצות הברית לבעלות בריתה באזור ובין ישראל למדינות האזור. 
הדברים באים על רקע התקיפות הגוברות של המשטר האיראני באזור המפרץ הפרסי ופחות משבועיים לאחר התקיפה על אוניית המשא בבעלות איש העסקים הישראלי אייל עופר סמוך לאיחוד האמירויות. קופר פורס את הישגי הצבא האמריקאי בתפיסה של אמל"ח איראני במיוחד אצל החות'ים בתימן, מנגד הוא מזהיר מהתקפות המל"טים האיראני.
קופר סיפר בראיון על התרגילים המשותפים של צבא ארה"ב עם בעלות בריתה באזור וסיפק הצצה לשיתוף הפעולה המשותף של מדינות האזור נגד האיראנים. קופר אומר כי יש עבודה ישירה ומתואמת עם כוחות צה"ל והוסיף את העזרה הישראלית העמוקה המוצעת למדינות האזור על מנת להתמודד עם האיום הרקטי והמל"טים האיראניים. קופר מפקד במשך כשנתיים על הצי החמישי המוצב בבחריין.
 
אתמול (רביעי) התפרסם איום חדש מצד האיראנים מצד מפקד זרוע האוויר והחלל של משמרות המהפכה אמיר עלי חאג'יזאדה: "פעם אחת תוכנית הגרעין של איראן היא בראש סדר העדיפויות של האויב, אח"כ תוכנית הטילים ואז המל"טים. אני מבטיח לכם שבקרוב יהיה דבר חדש שיהפוך להיות בראש סדר העדיפויות של האויב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה