בעולם

היסטוריה במקסיקו: המועמדת היהודייה נבחרה לנשיאות

אמש נערכו במקסיקו בחירות סוערות, כאשר לפי המדגמים שהתפרסמו, נבחרה ברוב קולות לנשיאות מקסיקו  מועמדת מפלגת השלטון קלאודיה שיינבאום, כשבפעם הראשונה נבחרת לתפקיד הנשיאות במקסיקו אישה, ולראשונה התפקיד יאויש ע''י יהודייה 
דורון בלוך | 
קלאודיה שיינבאום (צילום shutterstock, vecteezy)
על תוצאות מדגמי הבחירות שנערכו אמש (ראשון) בבחירות לנשיאות מקסיקו, נבחרה ברוב קולות מועמדת מפלגת השלטון קלאודיה שיינבאום.
שיינבאום היא מדענית, סופרת ופוליטיקאית מקסיקנית ממוצא יהודי, נכדה למהגרים יהודיים ספרדים שנמלטו מהשואה. שיינבאום שימשה בעבר כראש עיריית מקסיקו סיטי, ובעבר אף זכתה שאר חברי הפאנל הבין ממשלתי לשינוי אקלים בפרס נובל לשלום.
בחירתה של שיינבאום לנשיאות הינה אירוע היסטורי, שגן זו הפעם הראשונה בה נבחרת אישה לשמש כנשיאה, וכן בפעם הראשונה יכנס לתפקיד נשיאות המדינה אדם ממוצא יהודי.
נשיא מקסיקו היוצא, אנדרס מואל לופס אוברדור, פרסם הבוקר (שני) בחשבון ה-x שלו: היום הוא יום התהילה. וזאת מכיוון שתושבי מקסיקו החליטו באופן חופשי ודמוקרטי ששיינבאום הופכת לנשיאה הראשונה במאתיים שנות עצמאות של הרפובליקה. הנשיא לופס אוברדור בירך את האומה במזל טוב, על השמחה לחיות בזמנים מדהימים אלה של גאווה ושינוי.
 
נזכיר, כי במידה וטראמפ יבחר לנשיאות ארצות הברית, ויקיים את כוונתו לגרש מיליוני מהגרים, נצטרך הנשיאה החדשה להתמודד בין השאר עם הנושא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה