השוק

עדות בוועדת הכספים: "העסק מושבת מה-7/10 ופתיחתו לא נראית באופק"

רוני הורביץ, תושבת קיבוץ נאות מרדכי שהגלריה שלה מושבתת מאז ה-7 באוקטובר, חושפת את מצבה הקשה בדיון בוועדת הכספים: "לא תהיה אפשרות לחזור ולפתוח בקרוב, אני כבולה לבית"
מערכת ice | 
ועדת הכספים, הלילה (צילום דוברות הכנסת)
בהופעה קורעת לב בפני חברי ועדת הכספים של הכנסת, שהתכנסה לדיון במתווה הפיצויים לעצמאים ובעלי העסקים שנפגעו כלכלית קשות כתוצאה מהמלחמה –  גוללה את סיפורה רוני הורביץ (31), נשואה ואם לתינוק בן 8 חודשים מנאות מרדכי, חברת פורום העצמאים ובבעלותה גלריה לאומנות ותרבות בקיבוץ השוכן במרחק חמישה קילומטרים מגבול לבנון. רוני שיתפה את חברות וחברי הוועדה במצבה הכלכלי הקשה, כשהעסק בבעלותה אינו מתפקד מאז השבת השחורה ופתיחתו אינה נראית באופק.
רוני הצביעה על הדיסוננס שבו היא חיה: היא ושכניה לקיבוץ לא פונו כי רק יישובים במרחק ארבעה קילומטרים פונו. אולם כל השירותים מושבתים, באין מרחבים מוגנים. הגלריה בבעלותה היא חנות ומרכז תרבות. בימים כתיקונם היו בה בכל חודש תערוכות אומנים ישראלים וירידים שאפשרו בילוי לתושבים ופרנסה לעשרות עסקים קטנים מסביב.  "אין בסביבה מרחב מוגן כך שלא תהיה אפשרות לחזור ולפתוח בקרוב", אומרת רוני.

בן זוגה של רוני במילואים מאז פרוץ המלחמה. "את התינוק", אומרת רוני, "אין אפשרות להכניס למעון או פעוטון כלשהו כי כרגע אין בקיבוץ מסגרות פעילות לנוכח מצב החירום. אני כבולה לבית ולתינוק ולא יכולה לצאת ולהתפרנס בצורה אחרת". בחודשים אוקטובר-נובמבר חווה העסק של רוני 100% ירידה בהכנסות.
יו"ר פורום העצמאים רמי בז'ה אומר בתגובה לעדות הקשה: "מצבה הכלכלי הקשה של רוני משקף באופן מדויק את מצבם של אלפי עצמאים בדרום ובצפון המצויים בשוקת שבורה. במקום שהמדינה תושיט להם עזרה ותעניק להם דמי קיום שימנעו את התמוטטותם – רוני ומאות בעלי העסקים חווים חוסר ודאות ותוהו ובוהו. מה עוד צריך לקרות כדי שאנשי האוצר וראשי המדינה יתעשתו ויעשו משהו להצלת אלפי משפחות?".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה