השוק

בית ההשקעות IBI כמעט והכפיל את הרווחים; יחלק דיווידנד נוסף

זרוע ההשקעות האלטרנטיביות של בית ההשקעות IBI מתחילה להניב רווחים משמעותיים לבית כשבמקביל שירותי המסחר של IBI מצליחים להגדיל את נתח השוק שלהם; הרווח הנקי של בית השקעות כמעט והוכפל ברבעון השלישי של השנה
ניצן כהן | 
דייב לובצקי IBI (צילום יחצ/ אילן בשור)
כשמנהלי הכסף בשוק ההון היו צריכים להתחיל להתמודד עם עולם של ריבית אפסית שהולכת ועולה עד כדי כך שהיא מייצרת חוסר יציבות להשקעות של הציבור, הם הגו את הרעיון המתבקש והוא להגדיל את ההשקעות האלטרנטיביות בתיק שלהם, וזה אומר סוג התמחות שלא היה להם עד אותה נקודת זמן ו-IBI הייתה זו שהשכילה לסגל לעצמה את מומחיות הנדרשת, מומחיות שמתחילה להניב פירות.
לפני שניכנס לביצועים הכספיים של בית ההשקעות IBI נסביר כי השקעה אלטרנטיבית מוגדרת למעשה כהשקעה לא סחירה. זו הגדרה רחבה מידי אז נזקק אותה עוד יותר: השקעה ישירה בעסקים במקום רכישה של מניה שלהם או אג"ח שלהם בבורסה.

ההיגיון בהשקעות מהסוג הזה הוא פשוט. בתמורה לכך שההשקעה אינה נזילה, ניתן לקבל תשואה גבוהה יותר ואם מנהלים את ההשקעות האלה בתבונה, הם מייצבים את התשואות בתיק ההשקעות לאורך זמן ומייצבים אותם ברמות גבוהות יחסית.
אם כן, IBI נכנס לעולם ההשקעות האלטרנטיביות באגרסיביות ופיתח מומחיות שמתחילה להניב פירות. דו"חות הרבעון השלישי של השנה מגלים כי נרשמת עלייה מתמשכת בהיקף הנכסים המנוהלים במגזר ההשקעות האלטרנטיביות והם מסתכמים כעת בכ-11.1 מיליארד שקל. רווחי המגזר ברבעון השלישי הסתכמו בכ-25.4 מיליון שקל. 
ההכנסות מפעילות ניהול התיקים וקרנות הנאמנות הסתכמו ברבעון בכ-35 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל. עלייה בהיקף הנכסים המנוהלים בחברת ניהול התיקים שעמד על 34.2 מיליארד שקל ובקרנות נאמנות שעמד של 15.6 מיליארד שקל ב-121 קרנות שונות.
הרווח לבעלי המניות הסתכם בכ-41.9 מיליון שקל, יותר מהוכפל לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי שהציג בית ההשקעות ברבעון הסתכם בכ- 50.8 מיליון שקל, גידול של כ-91% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 צמח יותר מפי שניים והסתכם בכ-164 מיליון שקל.
ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של החברה בסוף הרבעון השלישי של השנה הסתכם ב-כ-680 מיליון שקל. מתחילת השנה חילקה החברה דיווידנד של 103 מיליון שקל כשהיא הודיעה על חלוקת דיווידנד נוסף של 15 מיליון שקל.
דייב לובצקי מנכ"ל בית ההשקעות IBI אמר כי: "סיימנו עוד רבעון חזק של צמיחה מואצת בהכנסות בכל פעילויות הליבה, הכפלנו את הרווח והודענו על חלוקת דיווידנד נוספת לבעלי המניות. אנו ממשיכים בפיתוח מוצרים חדשים ומרחיבים את מגזר השירותים, מה שיניע את המשך הצמיחה גם בשנים הבאות.
"אנחנו נמצאים בשבועות קשים בהם הראש נמצא בעיקר עם הלוחמים ועם האזרחים בחזית ובעורף. הנהלת החברה גאה באנשיה, שגם בתקופה זו ממשיכים את הפעילות העסקית ביתר שאת, מגבים חוסרים ונתרמים לאינספור התנדבויות. הם הסימן האמיתי לחוסן ולדור הצעיר והמדהים שצומח שכאן. נכון למועד פרסום הדוחות, אנו מעריכים כי למלחמה אין השפעה מהותית על פעילות החברה וחברות הקבוצה, אך כמובן השפעה זו תלויה בהתפתחויות ובמשך זמן הלחימה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה