השוק

ענף התעופה במשבר? ישראייר בפנייה למשרד האוצר

בשל המלחמה ענף התעופה הישראלי נפגע קשות, במהלך חודש אוקטובר נרשמה ירידה משמעותית בהיקפי הנוסעים ובשל כך, חברות התעופה הישראליות פנו למשרד האוצר בבקשה לסיוע תזרימי
מערכת ice |  1
שדה תעופה (צילום freepik)
מסתמן כי ענף התעופה הישראלי בדרך למשבר, כאשר חברות התעופה הישראליות יצאו בבקשה לאוצר לקבלת סיוע תזרימי קצר טווח ותעדוף לטווח ארוך ממדינת ישראל, עובדה שעולה בין היתר ממכתב ששלח מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס לעובדי החברה.
בחודש אוקטובר האחרון, עברו בנתב"ג 1,174,470 נוסעים, בהשוואה לשנה שעברה שבה עברו בשדה 1,992,920 נוסעים. למרות הנתון המצער, הבעיה תמונה במקום אחר. מסתמן שעד סוף השנה חברות התעופה הישראליות כבר לא יוכלו להסתמך על ישראלים החוזרים מחו"ל.
לפי עיקרי הדברים של מכתבו של מנכ"ל ישראייר, החברה נמצאת כעת בעיצומו של הליך מול משרד האוצר והתאגידים הבנקאיים על מנת לאפשר את פעילותה בחודשים הקרובים. הסיוע אמור לעזור לחברות התעופה בטיפול בבעיה הגדולה ביותר של חברות התעופה נכון לשעה זו: "חוק טיבי".
נוסעים שטיסותיהם בוטלו בגלל "חוק טיבי" או חוק שירותי תעופה, חוק הקובע השבת תמורה או כרטיס טיסה חלופי לפי בחירת הנוסע בסכום המגיע עד כ-3,200 שקל בהתאם למרחק הטיסה.
כמו כן, על פי חוק טיבי, חברת התעופה לא אמורות לפצות את הנוסעים בשל מה שמוגדר כ"נסיבות מיוחדות שאינן בשליטת חברת התעופה", אך למרות זאת הן עדיין נדרשות לפצות נוסעים שהחליטו לבטל את הטיסה על דעת עצמם.
במקביל למגעים עם האוצר, ביום ראשון האחרון התקיימה פגישה של נציגי חברות התעופה הישראליות ונציגי חברת המטענים קאל עם שרת התחבורה מירי רגב, מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן, יוסי שלי מנכ"ל משרד ראש הממשלה וגורמים נוספים במשרד התחבורה, במטרה לקדם את הסיוע התזרימי לחברות על מנת לשלם שכר לעובדים.
שרת התחבורה ציינה כי תפעל לשימור צי מטוסים פעיל הדורש שימור של עובדי חברות התעופה וזאת לנוכח הקושי בהכשרת עובדים חדשים. על פי השרה, המודל שיקודם על ידי משרד התחבורה ישלב מימון של המדינה ביחד עם השתתפות מצד המעסיק והעובד, כלומר מדינת ישראל תשתתף במימון שכר העובדים.
במשרד התחבורה גם תומכים בהחזר של התמורה הכספית ללקוחות כדי לסייע לאזרחי ישראל מבחינה כלכלית. לפי המשרד, חברות התעופה יידרשו להעביר דו"ח כספי אודות היקף הנזקים לצורך קיום ישיבת עבודה עם החשכ"ל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל הפסדי ישראייר קטנים לרמי לוי (ל"ת)
    נמרוד 11/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור