השוק

האסטרטג של בנק הפועלים: הריבית תרד מוקדם מצפוי

מודי שפריר, האסטרטג הראשי בחדר המסחר של בנק הפועלים מעריך שבגלל המלחמה והירידה הצפויה בפעילות הכלכלית, יוכל בנק בנק ישראל לתמוך בפעילות באמצעות הורדת ריבית שתקרה מוקדם מהתחזיות המוקדמות
ניצן כהן |  1
מודי שפריר (צילום אילן בשור)
מודי שפריר, אסטרטג השווקים הראשי בחדר המסחר של בנק הפועלים אומר כי להערכתו בגלל המלחמה והירידה בפעילות הכלכלית בישראל יפחתו הלחצים האינפלציוניים מה שיאפשר לבנק ישראל להוריד ריבית מוקדם מהצפוי.
"במהלך מלחמת לבנון השנייה בנק ישראל העלה את הריבית. בבנק ישראל ציינו אז בדו"ח השנתי כי 'השמירה על היציבות הפיננסית הייתה הגורם המכריע להעלאת הריבית בסוף אותו חודש יולי על רקע הערכת בנק ישראל אז בדבר אי-ודאות ניכרת לגבי השפעת הלחימה על המשק והשווקים'.

שפריר אומר כי להערכתו "הפיחות בשקל (גם לאחר תוכנית ההתערבות של בנק ישראל) התגברות אי הוודאות וההיסטוריה של מלחמת לבנון השנייה מגבירים את הסבירות להעלאת ריבית קרובה ב- 23 לאוקטובר. בצד הגורמים הנוספים התומכים בהעלאת ריבית (שאינם קשורים למלחמה), נציין את העלייה החדה מהציפיות במדד חודש אוגוסט, העלאת הריבית באירופה והאפשרות להעלאת ריבית נוספת בארה"ב.
"נזכיר" מוסיף שפריר "כי הנגיד, ירון, אמר כי ייתכן שיצטרך לחדש את העלאות הריבית. השוק מתמחר עתה העלאת ריבית ב-23 לאוקטובר בהסתברות של כ-40%. יחד עם זאת, אנחנו מעריכים כי הפגיעה בכלכלה המקומית תוביל בהמשך להתמתנות האינפלציה.
"בנוסף, מטעמי סולידריות נראה כי חברות ותאגידים גדולים יתקשו להעלות מחירים בתקופת המלחמה וגם לאחריה, כך שבהחלט ייתכן כי המלחמה תוביל בהמשך להורדת ריבית בנק ישראל מוקדם מהצפוי" הוא אומר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תענוג נקנה נדלן והרבה (ל"ת)
    דוד 10/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור