השוק

משקיע מוסדי גדול: אין פניקה בשוק, אפילו קונים קצת בירידות

משקיע מוסדי בכיר שמנהל את אחד מתיקי ההשקעות הגדולים בישראל אומר ל-ice שלא ניכרת פניקה בשוק והוא אפילו קונה בסכומים נמוכים יחסית; "גם כמות הפניות של הלקוחות לשירות ירדה בחצי. בנק ישראל הרגיע מאוד את השוק"
ניצן כהן | 
בורסה (צילום vecteezy)
משקיע מוסדי גדול שמנהל את אחד מתיקי ההשקעה הגדולים בישראל אמר אתמול (רביעי) ל-ice שבסך הכל אין פניקה בשווקים. "ביום ראשון היו מכירות גדולות יחסית של הציבור וכמות הפניות לשירות הלקוחות שלנו הייתה גבוהה יחסית אבל אחרי ההודעה של בנק ישראל הכל נרגע וגם כמות הפניות בשירות שלנו ירדה ב-50%".
המשקיע המוסדי הגדול אמר עוד שאמנם כרגע כולם יושבים על הגדר אבל באופן עקרוני למערך הפנסיה והגמל הגדול שהוא מנהל ממשיכים לזרום כספים כך שהוא נכנס לשוק כקונה. "אני קונה אבל בסכומים נמוכים יחסית לימים רגילים. יש כמה דברים שנמצאים במחירים טובים כרגע ושם אני קונה אבל באופן עקרוני אנחנו שומרים על נזילות גבוהה למרות שאין מצוקת נזילות ואין צפי למצוקה כזו כרגע" הוא אומר.

באשר לתפקוד הרגולציה אומר מנהל ההשקעות הבכיר כי הרשות לנירות ערך ובנק ישראל פעילים מאוד בהרגעת הרוחות. "הרשות פנתה אלינו מספר פעמים לבחון את מצבת כוח האדם שלנו, אם כולם בעבודה, כמה גויסו למילואים ובגדול שאלו אם אנחנו צריכים משהו אבל אנחנו גוף גדול שמסתדר. באופן עקרוני כל השוק כרגע בתפקוד משביע רצון. באשר לשאלה שלך לגבי רגולציה הרי שבנק ישראל והרשות לני"ע עושים עבודה מצוינת בהרגעת הרוחות אחרי הלחץ שהיה ביום ראשון".
נזכיר כי ביום ראשון השיק בנק ישראל, תוך הידברות פתוחה ומשמעותית עם מנהלי ההשקעות הגדולים את התוכנית למכירת 30 מיליארד דולר מה שבלם את ההתחזקות של הדולר שכבר היה ב-4 שקלים. ההידברות והפתיחות של בנק ישראל יחד עם התוכנית המהותית למכירת דולרים עשתה את שלה והרגיעה את ציבור שעצר את ההסתערות על הדולר ואת הסתערות על תעשיית קרנות הנאמנות וזה היה מהלך חשוב מאוד.
גולן בניטה, מנהל חטיבת השווקים בבנק ישראל יזם פניה עוד במוצ"ש לכל מנהלי ההשקעות הגדולים והעמיד לרשותם הלוואות שנועדו לפתור בעיות נזילות ככל שאלה יצוצו וזה מנע הרבה בלגן ולחץ את המשקיעים המוסדיים כך שנראה שבסך הכל, כלכלית לפחות, הדברים נמצאים בשליטה ושוב בעיקר הודות לפעילות מהירה וברורה של בנק ישראל ושרות ני"ע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה