השוק

בנק דיסקונט מסתער: הריבית החריגה על הפיקדונות הדולריים

בנק דיסקונט החל להציע בימים האחרונים ללקוחות נבחרים שלו, כאלה שפרוטה מצויה בכיסם ריבית גבוהה באופן חריג; הריבית הגבוהה משולמת בהנחת עבודה שהכסף נסגר לשנה ללא תחנות יציאה; הפרטים המלאים
ניצן כהן |  7
אבי לוי מנכ"ל דיסקונט (צילום ישראל הדרי, Magma Images)
באופן חריג במיוחד, החל בימים האחרונים בנק דיסקונט להציע ריבית גבוהה מאוד על פיקדונות דולריים. הריבית שהציע הבנק ללקוחות נבחרים, כלומר לקוחות שמוגדרים כפרימיום, עומדת על 6.6% דולרי וזו ריבית גבוהה מאוד ביחס למה שמסתובב בשוק. כך נודע ל-ice.
עוד נודע ל-ice שהבנק מתנה את תשלום הריבית הגבוהה בסגירה של כסף לשנה ללא כל תחנות יציאה. ההצעה החלופית שהוצעה לאותם לקוחות נבחרים, דיברה על ריבית דולרית של 4.7% עם נקודת יציאה בסוף כל חודש.
עכשיו נסביר לרגע את החריגות בהצעה של דיסקונט. המוצר החלופי שהוא למעשה הסמן הימני בריביות שמוכנים בבנקים לשלם כריבית על פיקדון, הוא נגזרת של התשואות בשוק האג"ח וכאן אם אנחנו מסתכלים על תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי נראה שאג"ח שעומד לפירעון עוד שנתיים מניב תשואה של 5.1% והאג"ח סחיר וניתן להפוך אותו למזומן כל יום ואל תשכחו שמדובר בממשל האמריקאי.
האג"ח ל-10 שנים של הממשל האמריקאי נסחר כעת בתשואה של 4.77% וזה אומר שבכל נקודת זמן בנק דיסקונט משלם מרווח גבוה מאוד על החלופה חסרת הסיכון של האג"ח הממשלתי אמריקאי. זה אמנם מתבקש אבל מרווח כל-כך גבוה משבש את החלופה להשקעה של הכסף של הציבור ולמעשה הבנקים, בהנחה ששאר הבנקים יצטרפו למהלך הזה של דיסקונט, ישאבו בריביות אלה  לא מעט כסף שלא יגיע למימון השקעות בכלכלות וזה יעיב על הצמיחה לאורך זמן.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    המס על רווח על פיקדון צמוד 25%
    משה 10/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המס על רווח על פיקדון צמוד 25% ועל פיקדון לא צמוד הוא 15% אז אם הבנתי נכון ישלמו מס 2ל 25% , אז למה כדאי יותר להפקיד את השקלים שלנו בפיקדון דולרי?
    סגור
  • 4.
    האם מדובר בריבית קבועה
    מיקליס 10/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    או שיש שם מניפולציות שונות
    סגור
  • 3.
    החלטתי לעבור מדיסקונט לבנק הפועלים (ל"ת)
    Raffi 10/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ומה יותר טוב בבנק הפועלים ??? (ל"ת)
    משה 10/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    פעם
    ע 10/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פעם הייתה להם פרסומת יש עם מי לדבר היום אתה יכול לדבר ללמפה
    סגור
  • 1.
    מה חריג?
    נאוה בלוך 10/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בנק דיסקונט זורק לכלבים לקוחות בני 65 בלי להודיע להם וגובה את קופת הפנסיה שלהם באמצעות הוצלפ בלי להודיע להם...לא חריג כלל.הקו ברור:הוא רוצה יותר רק את העשירים על מנת לשחק איתם בשוק ההון.בטח לא עוזר לך עם המינוס.הפרסום שלו לעמך שיקרי.
    סגור
  • הדולר הולך לרדת אז לדעתי לא אטרקטיבי (ל"ת)
    אזרח מן השורה 10/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור