השוק

דירוג הקרנות הכספיות: זו הקרן עם התשואה הטובה באוגוסט

הקרנות הכספיות הן האופנה האחרונה בשוק ההון ומכאן החשיבות בהבנה של המנגנון שלהן והתשואות שהן מניבות וכן, בקרנות הכספיות יש גם סיכונים; אבל כך או אחרת, זה מצעד הקרנות הכספיות לחודש אוגוסט
ניצן כהן | 
מנהלי ההשקעות בישראל (צילום רמי זרנגר, יחצ, בועז צרפתי, מתוך אתר אנליסט, סם יצחקוב, freepik)
הקרנות הכספיות הפכו בשנה האחרונה לכוכבות של שוק ההון. המוצר הזה הוא למעשה מוצר תחליפי לפיקדון הבנקאי. תחליפי אבל לא עד הסוף. צריך לזכור שהקרן הכספית היא דומה לפיקדון בנקאי אבל היא לא פיקדון בנקאי ונסביר.
הפיקדון הבנקאי חוסה למעשה תחת חוזה בין הבנק ללקוח. הלקוח מתחייב לסגור סכום מסוים של כסף ומהצד השני הבנק מתחייב להחזיר את הכסף ביום ספציפי בתוספת ריבית. החוזה הזה בין הבנק ללקוח הוא חוזה שהבנק יעמוד בו בוודאות כמה שיותר קרובה למוחלטת מאחר והוא אוחז בהון עצמי שמגבה את היכולות שלו להחזיר את ההשקעה עם הריבית במועד הנכון.

הקרן הכספית לעומת זאת משקיעה את הכסף בשוק החופשי ללא הבטחות כלשהן אבל למרות זאת המנגנון שלהן מייצר תשואה קרובה יחסית לתשואה של הפיקדון הבנקאי כשהשאיפה היא לתת יותר מהבנק.
איך הקרן עושה את זה? היא משקיעה סכומי כסף גדולים בפיקדונות בנקאיים וככה הבנק מוכן לשלם יותר וביתרת הכסף היא רוכשת אגרות חוב לטווחים קצרים בדירוגים גבוהים וזה התבלין במוצר הזה.
מכיוון שסכומי כסף לא מבוטלים עוברים מידי חודש לקרנות הכספיות הרי שכדאי לשים לב לקרנות השונות מהקטגוריה וזה הדירוג החודשי של הקרנות הכספיות. ניתן לשים לב שבחודש אוגוסט כיכבו הקרנות הכספיות הדולריות וזה בעיקר בגלל שהדולר התחזק בשיעורים משמעותיים מול השקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה